خواص سنگ رز کوارتز چیست؟ + نحوه استفاده

عکس سنگ رز کوارتز صورتی
خواص سنگ رز کوارتز

سنگ رز کوارتز چیست؟ | خواص سنگ رز کوارتز | نحوه استفاده | پاکسازی و شارژ مجدد

در ادامه قصد داریم شما را با تمام فواید سنگ بسیار زیبای رز کوارتز صورتی و کاربرد آن در زندگی روزمره بیشتر آشنا کنیم؛ با کوکا همراه باشید.

رز کوارتز ( Rose Quartz) چیست؟

رز کوارتز، گونه صورتی رنگ خانواده کوارتزهاست. این سنگ با نام «کوارتز هیالین (Hyaline Quartz)» نیز شناخته می شود.

این سنگ دارای رنگ صورتی بسیار ملایم، و شفافیت و درخشندگی شیشه ای می باشد. سیستم کریستالی آن شش ضلعی بوده، و در معادن کوارتز یافت می شود. کوارتز صورتی، سنگ «عشق» و «شفقت» است.

به نظر می رسد رنگ سرخ رز کوارتز، عمیق ترین احساسات قلبی انسان را بر می انگیزد. در این کریستال ملایم و زنانه، نیرویی وجود دارد که عشق خالص را جاری می سازد. جای تعجبی نیست که حتی نام این سنگ نیز، به معنای عشق جهانی است.

رز کوارتز، سنگی بسیار جا افتاده با خواص درمانی و مملوء از هماهنگی و لطافت است؛ آنچنان لطیف، که دوست دارید همیشه نزدیک تان باشد یا دست کم در جایی باشد که بارها و بارها نگاه تان به آن بیافتد.

این سنگ، ارتباط محکمی با چاکرای قلب و چاکرای گلو دارد. اما اینطور نیست که قدرت این سنگ، فقط مربوط به روابط عاشقانه باشد.

بلکه قدرت آن، تمامی جنبه های عشق، از بهبود روابط خانوادگی گرفته تا ایجاد رابطه ای محکم تر با شریک زندگی و دوستان، و حتی عشق به خود و اهمیت دادن به خود را در بر می گیرد.

مانند تمامی سنگ های باستانی و مورد احترام جهانیان، رز کوارتز نیز در سال 800 پیش از میلاد توسط آشوریان به جواهری گرانبها تبدیل شد.

از آن زمان تاکنون، این کوارتز درخشنده و لطیف، از تمدن های مختلف عبور کرده است. در میان یونانیان ایجاد صلح کرده، از بروز نشانه های پیری در میان مصریان جلوگیری می کرده، و در روم باستان، نشان مالکیت بوده است.

در واقع همه تمدن ها، به قدرت شفقت و مهربانی این سنگ کمیاب و فاخر اعتقاد داشته اند.

رز کوارتز، مانند طلوع آفتاب پس از طوفان، یا تابش آفتاب بهاری پس از برف زمستانی، دارای رنگ های خیره کننده ای است که هنر عشق از آن ها وام می گیرد.

برخی از بلورهای رز کوارتز، بسیار کم رنگ و ملایم بوده، و برخی دیگر تقریبا بنفش رنگ می باشند. این سنگ، با نام نرم تر از ابریشمش، می تواند مات، ابری و یا به شفافیت آب باشد.

رز کوارتز با دارا بودن یکی از عناصر زمین و ارتعاش در عدد معنوی هفت، علاوه بر نیروی آرامش بخش و اتصال دهنده اش به زمین، کمی رازآلود نیز باشد.

خاصیت رز کوارتز این است که قلب لطیف شما را به آرامی با انرژی عشق و شفقت هماهنگ سازد.

این سنگ در هر گوشه جهان، از کوهستان های ژاپن گرفته، تا جنگل های خوشبوی وانیل در ماداگاسکار و سواحل برزیل و حتی داکوتای جنوبی، یافت می شود.

رز کوارتز، نام خود را به خاطر رنگ صورتی ملایمش و از واژه یونانی «هیالوس» به معنای «شیشه» اقتباس کرده است.

این سنگ، غنی از افسانه هاست و هم ردیف با خدایان غریب و الهه های تاریخ از جمله آفرودیت و آدونیس است.

رز کوارتز، سرشار از مواد معدنی بوده، و مادر طبیعت او را با موهبت فراوانی و برکت غنی ساخته و کاملا روشن است که این سنگ نیز، می خواهد این موهبت را به کسانی ارزانی کند که می خواهند قلب شان را شفا بخشند.

در ادامه، بر روی اسرار مقدس و خواص درمانی رز کوارتز، تمرکز بیش تری خواهیم داشت.

خواص سنگ رز کوارتز

رز کوارتز، با انرژی عشق، فراوانی و لذت، در این روزهایی که جو جهان متشنج است، به شفابخشی می پردازد.

ویژگی های شفابخشی جسمی

این سنگ، در کنار خواص شگفت انگیز شفابخشی اش برای روح، دارای ویژگی های شفابخشی برای جسم نیز، هست.

رز کوارتز در کنار درمانگری قلب، می تواند از حملات قلبی و لخته شدن خون جلوگیری کند، سیستم گردش خون را بهبود بخشد و به شما اطمینان دهد که ماهیچه های قلب تان حتی الامکان قوی و آرام هستند.

سوابق نشان داده که مادران باردار، در طول بارداری خود به این سنگ روی آورده اند. گفته می شود که رز کوارتز به خاطر انرژی عمیق زنانه اش، مادر و جنین را از هرگونه مشکل حین بارداری، محافظت می کند.

برای افرادی که به تازگی مادر شده اند، به همراه داشتن رز کوارتز سبب می شود تا پیوندی ناگسستنی میان مادر و فرزند ایجاد شده، و انرژی عشق و محبت مانند فواره ای میان آن ها جریان پیدا کند.

ویژگی های ذهنی و عاطفی

نام دیگری که رز کوارتز با آن شناخته می شود، «سنگ قلب» است.

همانطور که اشاره شد، رز کوارتز ارتباط پیچیده ای با چاکرای قلب داشته، و اغلب برای کمک به بهبود دردهای قلب یا آسیب های ناشی از زخم های عاطفی عمیق مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین، این سنگ می تواند به کسانی که عمیقا به دنبال عشق و محبت هستند، کمک شایانی کند.

این عشق و محبت لزوما همیشه به شکل عشق رمانتیک نبوده، و این سنگ می تواند عشق و محبت را در همه ابعادش، نظیر عشق به خود، تامین نماید.

ویژگی های متافیزیکی

اگر چاکرای قلب شما مسدود باشد، ممکن است نشانه هایی از رفتارهای ناسالم را در حوزه روابط تان تجربه کنید.

به عنوان مثال، ممکن است به شدت وابسته، حسود و گاهی حتی کم اعتماد نسبت به خود و دیگران شوید، و حتی خودتان را نسبت به عشق، نالایق و بی ارزش بشمارید.

یکی از جالب ترین ویژگی های شفابخشی رز کوارتز، گشایش کامل قلب و بازگرداندن شما به حالت هماهنگی و هم ترازی می باشد، تا احساس خوبی داشته باشید و لذت های زندگی را بچشید.

یکی دیگر از فواید رز کوارتز، دارا بودن انرژی مقدس زنانه است؛ بدین معنا که حامل هاله ای از مهربانی، صلح و گرمای مادری است و همه این ویژگی ها به همراه قدرت والای روح، در این سنگ نهفته است.

اگر احساس می کنید باید نحوه آرام کردن خودتان را بیاموزید و با دستان خودتان، خودتان را شفا دهید و توانایی های زنانه خودتان را بالا ببرید، استفاده از رز کوارتز بهترین راه برای شماست.

رز کوارتز، سنگ متولدین برج ثور و میزان

رز کوارتز، با برج ثور ارتباط دارد. افراد متولد برج ثور، تحت فرمانروایی سیاره زهره هستند (درست مانند رز کوارتز!).

همه ما می دانیم که سیاره زهره (ونوس)، با زیبایی، عشق، لذت گرایی و آرامش قلبی هم تراز است.

از آنجا که رز کوارتز تمام این ویژگی ها و حتی چیزی بیش تر از آن را برای متولدین برج ثور به ارمغان می آورد، مناسب ترین سنگ برای این افراد می باشد. البته در کنار این ها، کمی سرسختی و لجاجت نیز به همراه دارد!

این سنگ، خودش می داند که به خاطر طبیعت سرسختانه و لجوجش، گاهی ممکن است برای متولدین برج ثور دردسر بیافریند! از این رو، مهربانی و دلسوزی را نیز برای آن ها به ارمغان می آورد تا تعادل برقرار شود!

متولدین برج میزان نیز، می توانند از رز کوارتز به عنوان سنگ زینتی مناسب با ماه تولد خود استفاده کنند.

این سنگ به آن ها کمک می کند تا افکارشان را به واقعیت نزدیک کنند و تخیلات سطحی در مورد عشق را کنار بگذارند.

متولدین برج میزان، همواره در تلاش برای پیدا کردن راهی برای متعادل سازی احساسات خود هستند و رز کوارتز، یک سنگ شگفت انگیز است که می تواند آن ها را به این هدف شان برساند.

موارد استفاده از رز کوارتز

سنگ قلب، همیشه باید نزدیک شما باشد تا به شما اطمینان دهد که تارهای قلب شما، نوایی بلند و واضح را می نوازند.

چه در روش های فنگ شویی از این سنگ استفاده می کنید، و چه به عنوان جواهر زینتی، باید سعی کنید همواره با این سنگ صورتی زیبا ارتباط نزدیک داشته باشید.

نکاتی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، برای کسانی که علاقمندند از ویژگی های شفابخشی الهی این سنگ زیبا نهایت بهره را ببرند، مفید خواهد بود.

نگهداری در خانه و محل کار

استفاده از رز کوارتز در علم فنگ شویی کاملا رایج است. از آنجا که اتاق خواب، محیطی حساس بوده و عشق یا تصورات عاشقانه را در آن می پرورانید، اغلب توصیه می شود که این سنگ بر روی مهراب بلندی در اتاق خواب قرار داده شود.

در خارج از اتاق خواب نیز، می توانید این سنگ را در مرکز خانه یا محل کارتان قرار دهید؛ جایی که انرژی مثبت  و عشق خالص بتواند در تمام محیط منتشر شود.

رز کوارتز از دیرباز با دنیای عشق و زیبایی در ارتباط بوده است و در میان مصریان باستان، به عنوان سنگ مخصوص درمان بیماری های مربوط به کهولت سن شناخته می شده.

اگر قصد دارید در روتین زیبایی خود نیز از این سنگ استفاده کنید، کریستال صیقلی را به همراه چند گلبرگ گل رز داخل یک کاسه یا شیشه پر از آب زلال و تازه قرار دهید.

ظرف را به مدت چند ساعت زیر نور خورشید قرار دهید تا تمام قدرت رز کوارتز، به درون آب نفوذ پیدا کند.

سپس آب آن را درون یک اسپری ریخته و صبح ها و شب ها به صورت خود اسپری کنید.

به عنوان جواهر زینتی

اگر خواستار جذب عشق، لذت و شفا هستید، پس آن را در قالب جواهرات زینتی به پوست خود نزدیک کنید.

استفاده از این سنگ در قالب گردنبند یا دستبند، بهترین روش برای این است که این سنگ را به دنیای خود بیاورید؛ خصوصا اگر آن را با رنگ های مکمل که دارای انرژی زنانه هستند، همراه کنید.

اگر به دنبال سنگ های دیگر برای جفت کردن با رز کوارتز خود هستید، سنگ آمیتیست (Amethyst) را امتحان کنید. آمیتیست، با ارتعاش آرامش و ارتباط خود با چاکرای تاجی، بهترین همراه برای روح شماست.

کوارتز شفاف نیز، نوع دیگری از کوارتزهاست که می تواند می تواند عشق به خود و عشق بی قید و شرطی را که رز کوارتز به ارمغان می آورد، دوچندان کند.

نحوه پاکسازی و شارژ مجدد رز کوارتز

رز کوارتز را مانند قلب خود محافظت کنید و پاکیزه نگاه دارید تا قدرتش را حفظ کند و بی وقفه عشق را وارد زندگی تان نماید.

از لکه گیری گرفته، تا تمیز کردن و شستشو دادن در آب چشمه، همگی می توانند انرژی شفابخش رز کوارتز شما را حفظ نمایند.

از آنجا که این سنگ دارای انرژی زنانه است، انرژی آن به راحتی در زیر نور ماه نیز، شارژ می شود. چرا که هر دو، هم ردیف با مادر طبیعت بوده و هر دو دارای انرژی جا افتاده یین هستند.

این یعنی رز کوارتز می تواند تمام انرژی زنانه ای را که ماه ارسال می کند، به خود جذب کند. در شب هایی که ماه در اوج قدرت خود قرار دارد، رز کوارتزتان را بیرون از خانه در زیر نور آن قرار دهید.

این سنگ نیز مانند تمامی سنگ ها، باید از تجمع انرژی ها پاک شود تا ارتعاشات آن به حالت طبیعی خود بازگردند.

این امر، به ویژه پس از چند جلسه شفابخشی و درمان، بسیار حائز اهمیت است. رز کوارتز خود را به همراه سه قاشق غذاخوری نمک، در آب بخیسانید.

یکی دیگر از روش های شارژ مجدد رز کوارتز این است که آن را با مریم گلی و با استفاده از تکنیک های سنتی پاکسازی ذهنی، تمیز کرده و ارتعاشات منفی را بزدایید.

در ادامه بخوانید : خواص سنگ کوارتز دودی

منبع: tinyrituals.co

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا