سریع ترین روش برای درمان چاقی شکم

سریع ترین روش برای درمان چاقی شکم

چاقی می‌تواند باعث بسیاری از بیماری‌ها شود و همچنین با بر هم زدن تناسب اندام‌ها، باعث کاهش اعتماد به نفس و نازیبایی اندام‌ها شود. چاقی مدل‌ها مختلفی دارد و در افراد شکل آن متفاوت است. مثلا برخی ناحیه‌ی بالای بدنشان چاق می‌شود و برخی دیگر بیشتر ناحیه‌ی پاها و عضلات پشت آنها چاق می‌شود. چاقی می‌تواند به شکل زنانه و یا مردانه باشد و در هر دو گروه دیده‌شود و مختص جنس نباشد.

چاقی شکم یکی از انواع چاقی است که بسیار نامتناسب و دوست نداشتنی است. بسیاری از افرادی که به چاقی شکم مبتلا هستند، به دنبال سریع‌ترین روش برای درمان چاقی شکم هستند. اما چه شکمی شکم چاق است؟

در صورتی که خانم باشید، دور شکم شما نباید بیشتر از ۸۹ سانتی متر باشد و اگر آقا باشید، دور شکمتان نباید بیشتر از ۱۰۱ سانتی متر باشد. البته این تنها یک مورد کلی است و برای هر فرد، باید متناسب با شاخص توده بدنی و چربی‌های متمرکز در آن ناحیه صحبت کرد.

اگر شکم شما بیش از اندازه چاق شده‌است و با آن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید با خواندن این مطلب به خود کمک کنید و درباره روش‌های لاغری شکم، همچنین سریع‌ترین روش، اطلاعات کسب کنید. آیا آماده‌اید سبک زندگی خود را تغییر دهید؟ با ما همراه باشید

انواع روش‌های درمان چاقی شکم کدام‌اند؟

سریع ترین روش برای درمان چاقی شکم

ارز راه‌های مختلفی می‌توان برای درمان چاقی شکم اقدام کرد. هر کدام از این روش‌ها برای برخی از افراد متناسب است و برخی دیگر از آنها نتیجه نمی‌گیرند. بنابراین نباید سرخود و برای مدت طولانی از این روش‌ها استفاده کرد. حتی استانداردترین روش‌ها که ورزش و رژیم هستند می‌توانند به بدن شما آسیب برسانند، اگر به درستی انجام نشوند. بنابراین باید در انتخاب روش دقت کنید و تا جایی که می‌توانید سرخود اقدامی نکنید و با یک متخصص مشورت کنید.

در ادامه به برخی از روش‌ها که در درمان لاغری موثر هستند، می‌پردازیم؛

1. ورزش

ورزش کردن هم به تقویت عضلات شکم کمک می ‌کند و هم می‌تواند چربی‌های اضافه‌ی شکم را بسوزاند. اما کدام حرکات ورزشی برای تقویت عضلات شکم ضروری هستند؟ بیایید نگاهی به این حرکات بیندازیم.

● حرکت لگد به عقب

یکی از حرکت‌های ورزشی که برای آب کردن چربی‌های شکم و تقویت عضلات شکم مناسب و کاربردی است، حالتی است که در آن، فرد بر روی زمین زانو می‌زند و دست‌های خود را از جلو به اندازه‌ی عرض شانه باز می‌کند.

همچنین زانو‌ها به اندازه‌ی دست‌ها باز می‌شوند و نوک پا بر روی زمین قرار می گیرد. سپس یکی از پاها را بلند می‌کنید و از پشت به هوا لگد می‌زنید. عضلات شکم شما کشیده می‌شود و همین کار باعث تقویت این عضلات می‌شود. به ترتیب این کار را برای هر دو پا انجام دهید.

● دویدن

یکی از ساده‌ترین و مناسب‌ترین حرکت‌های ورزشی که می‌توانید برای لاغری شکم خود بزنید، دویدن است. دویدن، نوعی ورزش هوازی است که به سادگی چربی سوزی می‌کند. اگر دویدن برای شما سخت است، سعی کنید با پیاده روی تند آغاز کنید. این به شما کمک می‌کند تا بهتر وزن کم کنید و همچنین آرام آرام بتوانید بدوید.

● دوچرخه سواری

ورزش هوازی دیگری که به وزن کم ‌کردن و آب کردن چربی‌های شکم شما کمک می‌کند، دوچرخه سواری است. با دوچرخه سواری می‌توانید به خوبی شکم خود را تقویت کنید و چربی‌های اضافه را بسوزانید.

● پلانک

یکی دیگر از ورزش‌هایی که به شما کمک می‌کند به خوبی شکم خود را تقویت کنید و چربی‌های شکم‌تان آب شود، پلانک است. برای این که پلانک را انجام دهید، باید آرنج‌ها و ساق دستان خود را روی زمین قرار دهید و همچنین نوک انگشتان پای خود را هم روی زمین بگذارید. سپس پشت کمر شما باید یک خط صاف باشد و نه کمر شما داخل افتاده باشد و نه بیرون آمده‌باشد. حداقل به مدت ۳۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و در دفعات بعد سعی کنید زمان ماندن روی دستان خود را طولانی‌تر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا چربی‌های شکم خود را آب کنید و عضلات شکم قوی‌تری داشته‌باشید.

حرکت‌های بسیاری می‌توانند در لاغری شکم به شما کمک کنند که برخی از آنها را تنها نام می‌بریم؛ اسواکت، کرانچ، دراز نشست و حرکت گربه و گاو

2. رژیم غذایی

سریع ترین روش برای درمان چاقی شکم

روش دیگری که می‌توانید از آن برای لاغری کمک بگیرید و باید در کنار ورزش باشد، رژیم گرفتن است. رژیم لاغری را به هیچ عنوان نباید سرخود اجرا کرد و حتما باید با مشورت با متخصص تغذیه باشد. اگر رژیم لاغری شما مناسب نباشد می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن شما وارد کند. بنابراین، سعی کنید در این مورد حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

3. ماساژ

از دیگر روش‌های لاغری ماساژ لاغری است که می‌تواند باعث جابجایی و شکستن چربی‌های موضعی شود. برای انجام این روش می‌توان از ابزاری مانند CUP و Roll هم کارکرد که برای ماساژ شکم کاربرد دارند. از طرفی هم می‌توان تنها با دست‌ها و روغن و با تکنیک‌هایی مانند مالش برای آب کردن چربی‌‌های شکم اقدام کرد. ماساژ لاغری شکم مزایایی دیگری هم مانند افزایش خونرسانی به بدن دارد.

4. جراحی

سریع‌ترین روش از بین بردن چاقی شکم، بدون شکم جراحی است. در ادامه به معرفی انواع روش‌های جراحی برطرف کننده‌ی چاقی شکم می‌پردازیم؛

لیپوماتیک؛ سریع ترین روش لاغری شکم

Power Assisted Liposuction (PAL) یا همان لیپوماتیک، یکی از روش‌های جدید است که بسیار محبوب شده است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن چربی‌های شکم را بیرون بکشد. در این روش از یک دستگاه برای خرد و نرم کردن چربی‌های شکم استفاده می‌شود و سپس با یک ساکشن، این چربی‌ها بیرون کشیده‌می‌شوند.

جراحی کاهش چربی شکم

ابدومینوپلاستی و یا کاهش چربی شکم، نوعی جراحی است که در آن با بیرون کشیدن بافت چربی، از چاقی شکم می‌کاهند.

جراحی دستگاه گوارش

با کاهش میزان حجم معده، از پرخوری جلوگیری می‌کند و کم کم مقدار چربی شکم کاهش پیدا می‌کند. انواع جراحی‌های دستگاه گوارش شامل؛ باندینگ، اسلیو و بای پس معده هستند.

پیکرتراشی

پیکرتراشی یک جراحی گسترده‌تر است که در آن باقی اندام‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در پیکر تراشی از روش لیپوماتیک یا لیپوساکشن برای جراحی شکم و کاهش چربی آن استفاده می‌شود.

توجه داشته‌باشید که استفاده از روش‌های جراحی می‌توانند برای برخی از افراد مضر باشند و بهتر آن است که از طریق روش‌های کم‌تهاجم‌تر برای لاغری شکم استفاده کنید که می‌تواند شامل ورزش و تغذیه باشد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا