افراد موفق چه ساعتی و چقدر می خوابند؟

افراد موفق چه ساعتی می خوابند؟
افراد موفق چه ساعتی می خوابند؟

لبران جیمز، معمولا روزی 8 ساعت می خوابد و در کنار آن، استراحت های کوتاه هم دارد. در حالی که دواین جانسون، هر روز ساعت 3:30 صبح از خواب بیدار می شود و به ورزش کردن می پردازد.

باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری خود، هنگام شب برای خودش و کارهای شخصی اش وقت می گذاشت، در حالی که میشل، معمولا ساعت 4:30 صبح از خواب بیدار می شد و شروع به ورزش می کرد.

در این مقاله، عادات و روتین زندگی موفق ترین افراد جهان را، با تمرکز بر نحوه مدیریت خواب آن ها، بررسی خواهیم کرد.

1. بیل گیتس

روتین خواب: 7 ساعت

بیل گیتس پس از گذشت سال ها کار شبانه بر روی پروژه مایکروسافت، به این درک رسیده است که خواب شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او در وبلاگ خود نوشته بود: «یکی دو بار اتفاق افتاده بود که دو شب متوالی بیدار بمانم. می دانستم که با مصرف کافئین و آدرنالین، باز هم نمی توانم به اندازه کافی عملکرد هوشیارانه ای داشته باشم اما در مورد کارم، دچار وسواس بودم و فکر می کردم اگر زیاد بخوابم، تنبل می شوم!»

اما او اکنون شب ها دست کم 7 ساعت خواب کافی دارد.

2. جف بزوس

روتین خواب: 8 ساعت

جف بزوس در سال 2016 به مجله «ترایو گلوبال» اعلام کرده بود که دوست دارد هر شب 8 ساعت خواب کافی داشته باشد.

او گفته است: «داشتن 8 ساعت خواب کافی، برای من تفاوت بزرگی ایجاد می کند و سعی می کنم این امر را جزو اولویت هایم قرار دهم. برای شخص من، این میزان خواب باعث می شود انرژی و هیجان بیش تری داشته باشم.»

3. ریچارد برانسون

روتین خواب: 6 ساعت

برانسون معمولا روز خود را با صرف یک شام دورهمی به پایان می رساند. او اخیرا نوشیدن الکل را با نوشیدن آب و لیمو جایگزین کرده است.

او حدود ساعت 11 شب به رخت خواب می رود و صبح ها 5:00 صبح بیدار شده، و به ورزش کردن می پردازد.

4. باراک اوباما

روتین خواب: 5 تا 7 ساعت

اوباما در مدت خدمت خود به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در پایان روز به دفترش می رفت و چند ساعتی را برای خودش وقت می گذاشت.

او معمولا نیمه شب ها، بین ساعات 12:00 تا 2:00 بامداد به رخت خواب می رفت و 7 صبح از خواب بیدار می شد.

5. شریل سندبرگ

روتین خواب: 8 ساعت

او در سال 2015، از تفاوت الگوی خواب خود با مارک زاکربرگ سخن گفت: «مارک معتقد بود که شاید من بیماری ای دارم که ساعت 9:30 شب به خواب می روم؛ اما من به او توضیح می دهم که با وجود 2 فرزند، ساعت 9:30 شب بهترین زمان خواب من است!»

سندبرگ هر روز رأس ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شود تا فرزندانش را برای رفتن به مدرسه آماده کند.

6. جیسون فرید

روتین خواب: 8 ساعت

«نادیده گرفتن خواب، اشتباه بزرگی است. این کار، دین بزرگی به خودتان است که هرگز قادر به پرداختش نخواهید بود و به شدت بر روی اطرافیان شما نیز، تأثیر می گذارد.

من حدود 10 شب به رخت خواب می روم و حدود ساعت 6:00 صبح از خواب بیدار می شوم.»

7. ایلان ماسک

روتین خواب: 6 تا 6 ساعت و نیم

ایلان ماسک شب ها حدود ساعت 1:00 به رخت خواب می رود اما با این حال، صبح ها ساعت 7:00 از خواب بیدار می شود و چیزی حدود 6 تا 6 و نیم ساعت خواب کامل دارد. او در طول این چند سال متوجه شده است که این میزان خواب در این بازه زمانی، برای او کاملا مناسب است.

ایلان ماسک در سال 2015 در وبسایت ردیت اعلام کرده است که: «خواب خیلی خوب است. من به این نتیجه رسیده ام که اگر خواب کافی نداشته باشم، کاملا بد خلق و ترشرو می شوم!

شاید بتوانم مدت زمان خوابم را به زیر آستانه میزان خواب فعلی ام برسانم و ساعت های بیش تری بیدار بمانم، اما بهره وری و کارایی ام پایین می آید زیرا دقت ذهنی ام تحت تأثیر قرار می گیرد.»

8. مالکوم گلادول

روتین خواب: 8 تا 9 ساعت

این نویسنده مشهور، روز خود را با تماشای برنامه های ورزشی در تلویزیون یا خواندن خاطرات افراد مشهور به پایان می رساند (او در سال 2011 مشغول نگارش زندگینامه کیت ریچاردز بود) و حدود ساعت 11 شب به رخت خواب می رود.

گلادول، روز خود را بین ساعات 8 تا 8:30 آغاز می کند.

9. آریانا هافینگتون

روتین خواب: 8 ساعت

آریانا هافینگتون، یکی از برجسته ترین افراد در امر برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی، و داشتن خواب کافی است.

به طور میانگین، او برای بیدار شدن هرگز ساعت کوک نمی کند و بعد از 8 ساعت خواب کافی و حدود ساعت 7:00 صبح، به طور طبیعی از خواب بیدار می شود.

او هرگز بلافاصله بعد از بیدار شدن، به تلفن همراه خود نگاه نمی کند و در عوض، زمان اول صبح خود را به مدیتیشن کردن یا در برخی موارد، به نوشتن خواب هایش اختصاص می دهد.

10. آرنولد شوارتزنگر

روتین خواب: 6 ساعت

در مورد خواب، آرنولد اکنون نسبت به سنین جوانی اش کم تر می خوابد. او در سال 2018 به تیم فریس گفته بود که: «من در سن 19 سالگی، روزانه 9 ساعت می خوابیدم چون در آن زمان نیاز به خواب بیش تری داشتم.

اما به مرور زمان، نیازم به خواب کم تر و کم تر شده و هر ساعتی از شب که بخوابم، 6 ساعت بعد بیدار می شوم.»

11. ماریا پوپووا

روتین خواب: 8 ساعت

پوپووا در مصاحبه ای با تیم فریس گفته است که با وجود این که ساعات بیداری اش هنگام صبح متفاوت است، اما شب ها هر ساعتی به رخت خواب برود، 8 ساعت بعد بیدار می شود.

او روز خود را با انجام 15 تا 20 دقیقه مدیتیشن و کمی نرمش (20 تا بارفیکس، 50 تا شنا و سپس یک سری حرکات کششی و پلانک) و بعد به باشگاه می رود؛ جایی که بیش ترین میزان مطالعه خود را در مدت زمانی که روی الپتیکال است، دارد.

12. آلیسون فلیکس

روتین خواب: 7 تا 8 ساعت

برای آلیسون فلیکس، تنها زن ورزشکار دو میدانی که تاکنون برنده 6 مدال طلای المپیک شده است، هیچ چیز به اندازه داشتن خواب شبانه خوب و کافی، برای رسیدن به موفقیت حائز اهمیت نیست.

او برای این که بتواند بدن خود را بعد از تمرینات فشرده روزانه استراحت بدهد، حتما روزی 7 تا 8 ساعت خواب کافی دارد و معمولا در طول روز نیز، هر زمان که بتواند به خواب نیم روزی می رود.

13. پاف ددی

روتین خواب: 5 ساعت

پاف ددی، خواننده مشهور در مصاحبه با مجله «رولینگ استون» درباره یک روز عادی خود این چنین گفته است:

«من صبح ها ساعت 10 از خواب بیدار می شوم. به سراغ تلفن همراهم می روم و به پیام ها و تماس هایم پاسخ می دهم و حدود ساعت 11:30 از تخت خواب بلند می شوم و به دفترم می روم.

مدتی در دفتر هستم و سپس از آن جا به رستوران، و بعد به استودیو می روم. گاها بعد از استودیو، باید مصاحبه هایی انجام دهم. حدود ساعات 9 یا 10 دوباره به استودیو بر می گردم و تا ساعت 4 یا 5 صبح، در استودیو مشغول به کارم.

سپس به خانه بر می گردم و به رخت خواب می روم و روز بعد دوباره همه چیز مجددا آغاز می شود. ضمنا عاشق کارم هستم!»

14. جوکو ویلینک

روتین خواب: 4/5 تا 5 ساعت

جوکو پیش از رفتن به رخت خواب در ساعت 11 شب، همه چیز را برای روز بعدش مهیا می کند؛ او به نوشتن لیست کارهای فردا و جمع کردن لوازم و وسایل تمرینش می پردازد.

جوکو در حدود ساعات 4:30 تا 4:45 صبح، از خواب بیدار می شود و بلافاصله شروع به نرمش می کند. نرمش های او شامل هر چهار قسمت نرمش های روزانه اعم از وزنه، اسکات، کششی و قدرتی می باشد.

15. لبران جیمز

روتین خواب: 12 ساعت

لبران به خوبی از فواید داشتن خواب کافی و طولانی مدت آگاه است و به طور میانگین، روزی 12 ساعت می خوابد!

او پس از 8 تا 9 ساعت خواب شبانه، ساعت 5:00 صبح از خواب بیدار می شود و حدود 3 ساعت خواب نیمروزی دارد.

لبران در مصاحبه با سی بی اس اسپورت گفته است که: «در تمام 13 سال سابقه کاری ام، بیش تر اوقات روز را حتی در روزهایی که مسابقه داشته ام، به خوابیدن اختصاص دادم!

خواب مهم ترین چیز برای ریکاوری و بازسازی بدن است و با توجه به برنامه کاری که ما داریم، داشتن خواب کافی امر دشواری است.

برنامه کاری ما باعث می شود تا دیروقت بیدار بمانیم و صبح ها زود از خواب بیدار شویم.  برای ریکاوری و استراحت بدن، هیچ چیز بهتر از خواب نیست.»

16. دواین جانسون

روتین خواب: 3 تا 5 ساعت

دواین جانسون از جمله معدود کسانی است که نیاز به خواب زیاد ندارد. او ساعت 3:30 صبح بیدار می شود و به طور کلی بین 3 تا 5 ساعت خواب شبانه دارد.

با این که این میزان خواب، به نظر کم می آید، اما جانسون بر این عقیده است که بیدار بودن و کار کردن روی خود، بسیار مهم تر از خواب است.

او در مصاحبه خود با مجله ای در سال 2017 گفته است که: «من صبح ها قبل از آن که خورشید بالا بیاید، از خواب بیدار می شوم و زمانی که هیچ کس بیدار نیست و خانه در سکوت و آرامش است، 2 ساعت برای خود وقت می گذارم.

من دو ساعت از خوابم را برای این که بتوانم مدتی در سکوت و آرامش باشم، فدا می کنم.»

17. فلوید می ودر

روتین خواب: 9 تا 10 ساعت

فلوید می ودر، جغد شب است! بوکس همواره مهم ترین بخش زندگی اش بوده است. پس بدیهی است که فقط شب ها قبل از خواب وقت دارد تا به کارهای شخصی اش بپردازد.

او می گوید: «من حدود 9 یا 10 ساعت می خوابم. در واقع، هر چقدر دوست داشته باشم می خوابم و بعد بیدار می شوم و روزم را آغاز می کنم! اجازه می دهم بدنم استراحت کند. من ساعت 5 می خوابم و بنابراین حدود ساعت 1:30 از خواب بیدار می شوم.»

18. آرون لوی

روتین خواب: 7/5 تا 8 ساعت

برای یک مدیر عامل 34 ساله که تا ساعت 2:00 بامداد مشغول به کار است، چرت زدن و خواب نیمروزی تنها سلاح برای داشتن کارایی بالاست.

لوی به خاطر این که شب ها تا دیر وقت مشغول کار است، صبح ها بین ساعات 9:30 تا 10:00 از خواب بیدار می شود.

او در سال 2013 در مصاحبه خود گفته است: «من 30 دقیقه در رخت خواب مشغول نگاه کردن پیام ها، پاسخ دادن و پاک کردن آن ها هستم چون باید مطمئن شوم که پیامی نخوانده باقی نمانده باشد.»

در ادامه بخوانید : افراد موفق قبل از خواب چه می کنند؟

منبع : balancethegrind

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا