زندگی نامه و عکس های سرگی برین؛ نمادی از یک مهاجرت موفق

زندگی نامه سرگی برین، از موسسان اصلی شرکت گوگل

سرگی برین

به‌راحتی نمی‌توان عناوینی چون پنجمین نفر در فهرست قدرتمندترین افراد، سیزدهمین در فهرست فوربز 400 و بیستمین نفر در میان میلیاردرها را به دست آورد. سرگی برین (Sergey Brin) یکی از موسسان شرکت معظم گوگل با همراه کردن توانایی علمی و شم اقتصادی توانسته به تمام آن‌ها دست یابد.

سرگی برین، روس است و متولد مسکو پایتخت روسیه. او در 21ام آگوست 1973 میلادی به دنیا آمده و تا 6 سالگی در وطن خود زندگی می‌کرده است. ظاهرا در زمان شوروی سابق با خانواده‌های یهودی برخورد نژادپرستانه می‌شده و خانواده‌ی یهودی او هم علی‌رغم این‌که پدرش استاد دانشگاه در رشته‌ی ریاضیات بوده به ناچار وطن را به مقصد سرزمین فرصت‌ها ترک کرده‌اند.

سرگی برین

سرگی برین در خاطراتش آورده که سال‌ها بعد وقتی با یک تور دانش‌آموزی به سرپرستی پدرش از روسیه دیدار کرده و اوضاع امنیتی و نامساعد زادگاهش را دیده از پدر به خاطر این‌که رنج هجرت را برای پیشرفت او به جان خریده بسیار تشکر کرده است.

برین دوران تحصیل را در مدارس مری‌لند ایالات متحده گذراند؛ ولی این پدرش بود که در خانه در درس‌ها او را راهنمایی می‌کرد. سرگی برین سپس وارد دانشگاه ایالتی مری‌لند شد و در سال 1993 لیسانس گرفت. پس از اتمام دوران لیسانس، سرگی موفق به دریافت کمک‌هزینه تحصیلی شد و برای تحصیل در رشته‌ی کامپبوتر به دانشگاه استنفورد رفت. برای دوره‌ی دکتری هم این دانشگاه استنفورد بود که او را میزبانی کرد و در همین‌جا بود که آشنایی او با لری پیج (Larry Page) اتفاق افتاد.

سرگی برین در سمت راست تصویر و لری پیچ در سمت چپ تصویر
سرگی برین در سمت راست تصویر و لری پیچ در سمت چپ تصویر

وقتی آن‌ها با هم آشنا شدند هردو دانشجوی دکتری بودند و علایق مشترک باعث شد دوستان خوبی برای هم بشوند. آن‌ها در حین تحقیق برای رساله‌ی لری و موضوع درجه‌بندی صفحات وب به ایده‌ی یک موتور جست‌وجوی فراگیر رسیدند که وبگاه‌ها را بر اساس محبوبیت، رتبه‌بندی می‌کند. خیلی طول نکشید که برای کار روی ایده‌ی خود به‌طور موقت دانشگاه را ترک کردند و چندی بعد شرکت‌شان، یعنی گوگل را به ثبت رساندند. این کلمه از نام عددی گرفته شده که معادل یک با صد صفر جلوی آن است. در واقع آن‌ها با این نام‌گذاری می‌خواستند حجم زیاد داده‌هایی که باید توسط موتور آن‌ها کند و کاو می‌شد را نشان دهند. برای توسعه‌ی کارشان از خانواده، اقوام و دوستان تامین سرمایه کردند و با چند میلیون دلاری که جمع شده بود در سال 1998 شرکت گوگل رسما راه‌اندازی شد.

سرگی برین در سمت راست تصویر و لری پیچ در سمت چپ تصویر

از همان موقع تا‌کنون گوگل مقصد اصلی جویندگان وب بوده و روزانه بیش از 200 میلیون جست‌وجو را میزبانی می‌کند. مقر گوگل خیلی زود از یک گاراژ کوچک به مجتمعی عریض و طویل در منطقه مشهور دره‌ی سیلیکون رفت. ولی با وجود وسعت کار، هنوز هم لری پیج و سرگی برین در کنار هم امور را اداره می‌کنند.

سرگی برین در سمت راست تصویر و لری پیچ در سمت چپ تصویر

سرگی برین در کنار لری پیج به خاطر ایجاد تغییرات بزرگ در شیوه‌ی زندگی بشر جوایز بین‌المللی مهمی دریافت کرده است. او یکی از 100 خلاق برتر جهان است که در اوج کارش کمتر از 35 سال داشت. مدرک MBA افتخاری، دیس زرین از آکادمی موفقیت، کسب بالاترین جایزه‌ی مهندسی و جایزه‌ی بنیاد مارکونی (Marconi Foundation Prize) تنها بخشی از افتخارات او هستند.

سرگی برین در سمت راست تصویر و لری پیچ در سمت چپ تصویر

در سال 2009 در رتبه‌بندی قدرتمندترین افراد جهان او در جایگاه پنجم قرار گرفت. سرمایه‌ی او تا پایان 2014 در حدود 30 میلیارد دلار تخمین زده شده و در جایگاه بیستم ثروتمندترین‌ها قرار دارد.

فکر می‌کنید فراهم بودن بستر رشد در یک کشور چقدر در شکوفایی استعدادها موثر است؟ به نظر شما موفقیت شرکت‌های فناوری مطرح دنیا همچون گوگل، تا چه حد تحت تاثیر مهاجرانی بوده که از کشورهای دیگر در آن‌ها مشغول به کار شده‌اند؟ / دیجی کالا مگ

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا