راهنمای کامل پرورش و نگهداری از درختان بن سای در منزل

روش های مراقلت و نگهداری از گیاهان بن سای

تا به حال گیاهان و باغچه‌ی افراد دیگر را تحسین کرده‌ و متعجب شده‌اید؟ آنها چه می‌کنند که گلدان هایشان زیبا و گلدارند؟ دیگر حیرت نکنید. این وبلاگ به شما نشان می‌دهد که چطور به سادگی از یک درخت بن‌ سای مراقبت کنید. بن‌ سای برای نگهداری در خانه یا محل کار یک گیاه دلپذیر و جالب است. هر چند آنها به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارند، اجازه ندهید شما را بترسانند. نیکی کینووسکی، طراح محصولات تجاری پروفلاورز می‌گوید: «بن‌سای درخت جونی پروس (برای فضای باز) و فیکوس گلدن گیت (برای فضای بسته) گزینه‌ی مناسبی برای تازه ‌کارها هستند، که شامل یک بن ‌سای درخت جونی پروس، یک سینی رطوبت و سنگریزه، دفترچه‌ی راهنما و یک قیچی باغبانی بن‌ سای است. »

بن سای
بن سای

به بن ‌سای خود آب دهید!

ممکن است فکر کنید بن ‌سای به توجه زیادی نیاز ندارد، اما نیاز آبیاری ویژه‌ای دارد. حدودا یک بار در هفته (وقتی خاک روی آن کاملا خشک شده باشد) گیاه بن ‌سای را کاملا در یک سطل یا حوض آب فرو برید. وقتی حباب ها بالا آمدند، بن ‌سای آب کافی جذب کرده است. رطوبت هم عامل مهمی برای سلامت بن ‌سای است. همه‌ی بن‌ سای‌های پروفلاورز دارای یک سینی رطوبتی و کیسه‌ی سنگریزه هستند. سینی رطوبت از محفظه‌ی خود خارج با سنگریزه پوشیده و با کمی آب مرطوب می‌شود. این سطح رطوبت درخت را افزایش داده و به علاوه سطح میزی که روی آن قرار دارد را محافظت می‌کند.

بن‌ سای را کجا بگذاریم

بن‌ سای، احساس طبیعی و آرام‍‌بخشی به فضای زندگی می‌دهد. از آنجا که از نظر فنی نه یک گیاه بلکه یک درخت است، گزینه‌ی منحصربه فرد و فریبنده‌ای برای خانه یا فضای باز است. حتما آن را در معرض نور زیاد و مستقیم قرار دهید، پس آن را بیرون یا نزدیک به پنجره بگذارید. از آنجا که بن ‌سای برای حس آرامش شهرت دارد، ما ایده‌ی قرار دادن آن در محل کار را دوست داریم. پدر یا یک همکار، احتمالا داشتن یک بن ‌سای برای آراسته کردن محل کار خود را دوست خواهند داشت. به گفته‌ی مگان ماتانزو، مدیر تجاری پروفلاورز، «بن ‌سای جِید یکی از انواع ساده‌ی بن ‌سای آپارتمانی است و برای محیط اداری هم مناسب است. »

بن‌ سای خود را هرس کنید

اول یک نفس عمیق بکشید. یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده‌ی بن ‌سای تاثیر آرامبخش کوتاه کردن شاخه‌های این درخت مینیاتوری است. هدف هرس کردن حفظ شکل آن هنگام رشد است. ضمنا، مرتب کردن شاخه‌های بالایی، رشد دیگر نقاط گیاه را تضمین می‌کند. از قیجی بن ‌سای (نه قیچی عادی) برای حفظ شکل آن هنگام رشد استفاده کنید. سپس تصمیم بگیرید کدام شاخه‌ها را برای حفظ شکل دلخواه کوتاه کنید. هرس کردن بن ‌سای یک هنر محسوب می‌شود، به همین دلیل این درخت کوچک هدیه‌ی مناسبی برای دوستان خلاقتان است. ماتانزو می‌گوید: «هرچه بیشتر در مورد هنر بدانید، بن‌سای برایتان جالب تر خواهد بود. بسیاری افراد هنر بن‌ سای را مانند مراقبه و مناسب برای کاهش استرس می‌دانند. »

خاک مناسب بن ‌سای

هر خاکی مناسب بن‌ سای شما نیست. هدف پیدا کردن خاکی است که به سرعت تخلیه شود، اما همچنان بتواند آب را در خود نگه دارد. ضمنا لازم است ذرات ریزی داشته باشد که تهویه‌ی مناسب را ایجاد کرده و اجازه رسیدن اکسیژن به ریشه‌ها را بدهد. خوشبختانه، ما تحقیقاتی برای شما انجام داده‌ایم! خاک‌های مخصوصی در بازار وجود دارد که برای بن‌ سای ساخته شده (روش آسان) اما شما می‌توانید خاک خود را (اگر به اندازه‌ی کافی بلند پرواز هستید) درست کنید. حتما باید در فصل رشد به خاک خود کود اضافه کنید (معمولا اوایل بهار تا اواسط پاییز).

با دیگر علاقه‌ مندان بن ‌سای ارتباط داشته باشید

دوستداران بن‌ سای و دیگر گیاهان را در اطراف خود پیدا کرده و نکته‌ها و ترفندهای بیشتری یاد بگیرید. به باغ گیاه ‌شناسی یا مراقبت از گیاهان در محل خود بروید و برای یک کلاس ثبت ‌نام کنید. این روش جالبی برای ملاقات افراد جدید و همین‌ طور پیدا کردن یک سرگرمی جدید و جالب است. برای روز پدر به دنبال هدیه‌ی خوبی هستید؟ یا شاید می‌خواهید یک دوست خوب را به هدیه‌ای منحصر به فرد و آرامش ‌بخش مهمان کنید. بن ‌سای منحصر به فرد، زیبا و چیزی است که با مراقبت مناسب می‌توان به مدت طولانی آن را پرورش داد. کوچک ‌ترین بن‌ سای ما تقریبا پنج سال دارد و بزرگترین آنها می‌تواند بین 10 تا 20 سال داشته باشد! نکات مراقبی بیشتری پیدا کنید و درخت بن ‌سای مناسب برای خود یا فردی خاص را بخرید! / فیتنس مگزین

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا