راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب

یکی از مواردی که امروزه در تمام جهان مطرح شده است مسائل بهداشتی و به خصوص کیفیت و سلامت آب آشامیدنی است. با اینکه سال‌هاست در بیشتر نقاط جهان آب آشامیدنی تصفیه می‌شود اما حتی با این وجود باز هم آلودگی‌هایی در آب باقی می‌مانند که بسیاری برای سلامت انسان مضر هستند و در طولانی مدت حتی می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری داشته باشند.

برای رفع این مشکل می‌توان از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. این دستگاه‌ها در برندهای مختلف و با ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شوند و با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند شاید انتخاب بهترین دستگاه کمی سخت شود. در ادامه با ما باشید تا راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب
راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب

معیار های مهم در انتخاب و خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب

برای خرید هر چیزی اعم  خرید فیلتر تصفیه آب هر فردی معیارهایی دارد. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین معیارها برای این موضوع خاص، فیلتر دستگاه تصفیه آب باشد. فیلترها با قطعات و ویژگی‌هایی که دارند آب سالم و بهداشتی برای شما تامین می‌کنند. برای انتخاب فیلتر لازم است مواردی را مد نظر قرار دهید. ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم راهنمای خوبی برای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب برای شما فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

نکته اول : نوع فیلتر

موارد استفاده از دستگاه تصفیه آب متفاوت است و فیلترهای متفاوتی نیز برای اهداف مختلف وجود دارند. اولین نکته در انتخاب فیلتر مناسب نیز همین مسئله است. اگر آب مصرفی شما کلر و سموم آفت‌کش زیادی داشته باشد فیلتر کربن برایتان مناسب است. فیلتر کربن سایر آلاینده‌ها را نیز از بین می‌برد و علاوه بر این، اگر مزه یا طعم و بوی آب آشامیدنی برایتان مطلوب نیست می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید. یک فیلتر کاربردی دیگر فیلتر رسوب است.

شاید تصور کنید آب شهری که از لوله دریافت می‌کنید آلودگی ندارد اما این باور اشتباه است. حتی آب تصفیه شده شهری نیز دارای رسوبات موجود در سیستم لوله‌کشی است. یکی از دلایل نهان بیماری‌های کلیوی همین رسوبات هستند. فیلتر رسوب برای شهرهایی که به وضوح دارای گرد و غبار هستند بسیار مهم و کاربری است.

در هنگامی که آب سخت است از چه فیلتری استفاده کنیم؟

گاهی در برخی نقاط با سختی آب مواجه هستیم. در این حالت باید از فیلتر ممبران استفاده کرد که سختی آب را تنظیم می‌کند و اثرات نامطلوبی که روی سلامتی دارد را از بین می‌برد. فیلتر دیگری که خیلی مطرح شده است فیلتر فرابنفش است.

از این فیلتر برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری و قارچ و ویروس استفاده می‌شود. این موارد قابل دیدن نیستند و ممکن است در آبی که کاملا شفاف و پاکیزه است نیز وجود داشته باشند. به کمک تابیدن اشعه ماورابنفش به آب مصرفی می‌توان تمام این میکروارگانیسم‌ها را از بین برد و از کیفیت آب اطمینان حاصل کرد.

برای آب اسیدی چه فیلتری لازم است؟

در مناطقی که آب خاصیت اسیدی دارد باید از فیلتر قلیایی استفاده کرد. اسیدی بودن آب باعث آسیب رساندن به سلامت دندان و استخوان و همچنین دستگاه گوارش می‌شود. فیلترهای دیگری مانند فیلتر مینرال و فیلتر مادون قرمز نیز وجود دارند که اولی باعث حفظ مواد معدنی مفید آب می‌شود و دومی با افزایش میزان اکسیژن موجود در آب باعث بهبود عملکرد بدن و بهبود متابولیسم می‌شود. یکی از مهمترین نکات انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب بررسی نوع آب آن منطقه می باشد.

راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب
راهنمای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب

نکته دوم در انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب: تعویض فیلتر

هنگام خرید فیلتر باید به زمان تعویض آن‌ها دقت کنید. این زمان معمولا روی فیلتر درج می‌شود و برای فیلترهای مختلف چیزی بین 6 ماه تا دو سال است. البته مواردی مانند فیلتر ماورابنفش عمر بیشتری دارند و گاهی حتی تا 7 سال نیز نیازی به تعویض نخواهد بود.

برای خرید فیلتر جدید نیز حتما توجه کنید که فیلتر با دستگاه شما سازگار باشد. به همین خاطر بهترین کار این است که فیلتری با همان برند دستگاه تصفیه آب فراهم کنید و اگر چنین امکانی نداشتید از سازگاری فیلتر با دستگاه خود مطمئن شوید. برای اینکه فیلتر تقلبی نخرید حتما به نمایندگی برند دستگاه خود مراجعه کنید.

نکته سوم : قیمت و کیفیت

گاهی ممکن است فیلتر و خود دستگاه تصفیه آب را با قیمت کمتر پیدا کنید اما با مقایسه کردن ویژگی‌های آن با سایر فیلترها متوجه بی‌کیفیت بودن آن بشوید. همانطور که توضیح داده شد تصفیه کردن آب برای سلامتی شما بسیار مهم است. برای دریافت قیمت دستگاه تصفیه آب می‌توانید از فروشگاه های معتبر استفاده کنید. پس شاید بهتر باشد قیمت را در اولویت قرار ندهید و به کیفیت و مشخصات فیلتر مورد نظر توجه بیشتری داشته باشید.

نکته چهارم در انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب : محل استفاده

اینکه شما فیلتر را برای دستگاه تصفیه آب خانگی خود بخواهید و یا برای شرکت یا کارخانه، تاثیر زیادی روی انتخاب نوع فیلتر خواهد گذشت. علاوه بر مواردی که در نکته اول برای انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب توضیح داده شد باید به این نکته هم توجه کنید که هر فیلتر می‌تواند به میزان مشخصی در طول شبانه روز آب آشامیدنی بهداشتی برایتان فراهم کنید.

مثلا اگر نیاز روزانه شما بالای 220 لیتر در شبانه‌روز باشد دیگر نمی‌توانید از فیلترهایی با ظرفیت کمتر از این مقدار استفاده کنید. ممکن است در جایی که قرار است از فیلتر استفاده کنید دائما با قطعی برق سر و کار داشته باشید. در این حالت نیز دقت کنید فیلتر مورد نظر شما در هنگام قطع برق مانع جریان آب نشود.

نکته پنجم: برند

نه تنها در خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب بلکه در خرید وسایل دیگری نیز مسئله برند مطرح می‌شود. شرکت‌ها برای اینکه برند خود را به شهرت برسانند تلاش زیادی می‌کنند و قطعا محصولات برند کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری خواهند داشت. در حال حاضر برندهای آکواپرو، سافت واتر و سی‌سی‌کا بهترین و مطرح‌ترین برندهای بازار هستند.

بهترین فیلترهای موجود در بازار نیز ساخت همین برندها هستند. فیلترهای تایلوانی اصل ساخت این شرکت‌ها بهترین کیفیت را دارند و توسط متخصصان طراحی و ساخته شده‌اند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دانش در دنیای امروز باید برای ساخت بهترین ابزارها نیز از به‌روز‌ترین دانش استفاده کرد، کاری که در ساخت این فیلترها بسیار مورد توجه بوده است.

گاهی حتی استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا سبب کاهش قیمت نیز می‌شود زیرا سرعت تولید را بالا برده و احتمال خطا نیز به شکل قابل توجه کاهش پیدا می‌کند. فیلترهای سی‌سی‌کا به همین دلیل قیمت نسبتا کمتری دارند.

 انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت

اگر بخواهید قیمت‌ها برایتان کمتر باشند، می‌توانید فیلترها را به صورت چندتایی و پکیجی بخرید. به خاطر داشته باشید که شاید فیلترهای چینی موجود در بازار قیمت پایین‌تری داشته باشند اما از کیفیت و طول عمر فیلترهای اصلی برخوردار نیستند و در طولانی مدت مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد. بنابراین بهتر است در انتخاب فیلتر دستگاه تصفیه آب قیمت را در الویت های پایین خود قرار دهید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا