راز خوشمزه شدن سیب زمینی سرخ کرده

فوت و فن درست کردن سیب زمینی سرخ کرده مجلسی و عالی

بهتره اول سیب زمینی ها رو درشت خرد کنیم. سپس به مدت یکی دو ساعت درون آب یخ قرار بدیم. این کار باعث می شود ماده زائد درون سیب زمینی از بین برود. برخی از بیماران که نباید سیب زمینی بخورند ( مثل بیماران دیالیزی که سموم بدن به سختی دفع می شود) دکتر توصیه می کند اگر مایل به خوردن سیب زمینی هستند، اول دقایقی آن را درون آب بگذارند که سموم سیب زمینی دفع شود.

راز خوشمزه شدن سیب زمینی سرخ کرده
راز خوشمزه شدن سیب زمینی سرخ کرده

1- بعد از یکی دو ساعت، در قابلمه ای آب را جوش بیاورید و زمانی که آب جوش آمد، سیب زمینی ها را در آن بریزید. انگار که می خواهید آنها را مثل برنج آبکش کنید. نکته مهم اینکه بیشتر از 5 دقیقه سیب زمینی ها رو درون آب جوش نباشند وگرنه له می شوند.

2- بعد از 5 دقیقه سیب زمینی ها رو آبکش می کنیم و روی آن آب سرد می ریزیم. می ذاریم آبش حسابی بره. در این فاصله روغن رو داغ می کنیم. من خودم برای سرخ کردن موادی از این دست که باید در روغن فراوون سرخ بشوند، یه شیر جوش کوچیک دارم. مقدار روغنی رو که قراره توی یه ماهیتابه بریزم و پخش بشه، توی این شیر جوش می ریزم تا ارتفاع روغن بالا بیاد.
روغن که حسابی داغ شد، سیب زمینی ها رو خیلی با حوصله توی روغن می چینیم. نباید روی هم باشند وگرنه خوب سرخ نمی شوند. / رکنا

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا