11 راز ازدواج موفق و بادوام که زندگی شما را تضمین می کند

راز ازدواج موفق چیست؟ دوام یک رابطه طولانی سخت تر از چیزی می باشد که فکر می کنید یا انتظار آن را دارید. اختلاف نظر، مشاجره و دعوا در زندگی مشترک طبیعی می باشد. سوال اصلی این است که آیا رابطه شما به اندازه کافی برای شما مهم است که  زندگی خود را از طوفان ها نجات دهید؟

راز ازدواج موفق

راز زندگی زناشویی شاد و موفق چیست؟ چه چیزهایی شما را در لحظات خوب و بد و در تمام مشکلات زندگی در کنار هم نگه می دارند؟

1- آن ها کارها را با هم انجام می دهند

نظرسنجی اخیر از زوج های متاهل نشان داد که به اشتراک گذاشتن کارهای خانه، کلید یک ازدواج شاد است. وقتی کارهای خانه به طور مساوی تقسیم می شوند یا با هم انجام می شوند، زوج ها شادتر هستند.

راز ازدواج موفق

2- آن ها با هم می خندند

جی لنو، کمدین آمریکایی، یک بار گفت: «نمی‌توان از کسی که شما را می‌خنداند عصبانی شد» و حق با اوست. تحقیقات نشان می دهد که خوشبخت ترین زوج ها با هم می خندند. آن ها بازیگوش هستند و جنبه خنده دار موقعیت های فریبنده را پیدا می کنند.

3- آن ها زمانی را جدا از هم می گذرانند

خوشبخت‌ترین زوج‌ها از گذراندن وقت با هم لذت می‌برند، اما همچنین مطمئن می‌شوند که زمانی را جدا از هم صرف انجام کارهای مختلف با افراد مختلف ‌کنند.

افرادی که ازدواج موفقی دارند بیان می کنند که به همدیگر فضا می دهیم، علایق خودمان را داریم و همچنین از انجام کارها با هم لذت می بریم.

4- آن ها حداقل 14 بار در هفته می بوسند

زوج هایی که همدیگر را می بوسند از نظر روحی به یکدیگر نزدیک تر می شوند، علاوه بر این زوج های خوشبخت همچنین بیان کرده اند مهم است که حداقل 9 بار در هفته به یکدیگر بگویید “دوستت دارم” .

 5- همدیگر را غافلگیر کنید

غافل گیری باعث می شود که هیجان زندگی خود را در دست بگیرید، این کار باعث می شود که رابطه شما اوج گرفته و همیشه تازگی داشته باشید.

6- پیش ازادواج سوالات مناسب را می پرسند

شناخت و درک عمیق در مورد همسر آینده علاوه بر این که به شما کمک می کند تا شناخت بهتری نسبت به او پیدا کنید به شما کمک می کند که خود را برای رویارویی با شرایط مختلف و چالش های پیشروی آماده کنید سوالات ازدواج باید در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی، علایق و مواردی همچون تفاهم خانواده ها در نحوه برگزاری عروسی و رویارویی با چالش‌های مختلف در زندگی می باشد.

آشنایی با سوالات پیش ازدواج به صورت جلسه ای و تفکیک برای شما فراهم شده است.

راز ازدواج موفق

7- با ملاک های ازدواج آشنایی دارند

ملاک های ازدواج شامل تفاهم و یا همسانی در مواردی هستند که ممکن است در آینده تفاهم شما را تحت فشار قرار دهند و یا خط قرمزهای شما را زیر پا بگذارد.

برای مثال سن مناسب در واقع یک ملاک مهم در ازدواج است که باید دوطرف فارغ از سن شناسنامه ای به بلوغ عقلی و عاطفی و جنسی مناسب رسیده باشد تا بتوانند در موضوعات مختلف با هم تبادل اطلاعات انجام دهند یا از نظر تحصیلات یکسان باشند چون تفاوت تحصیلات ممکن است سبب تفسیر و تعبیر های مختلف در افراد شود و یا انتظارات متفاوتی برای افراد ایجاد کند لذا اگر افراد تحصیلات یکسانی ندارند باید به مشاوره ازدواج مراجع کنند تا بفهمند که آیا این می توانند به تفاهم برسند یا خیر.

با ملاک های ازدواج و انتخاب همسر آشنا شوید

راز ازدواج موفق

8- از مشاور ازدواج کمک می گیرند

پاسخ این سوال کاملاً واضح است هنگامی که دو فرد تصمیم میگیرند با هم ازدواج کنند آشنایی کافی با یکدیگر دارند ولی این آشنایی به این معنی نیست که این دو نفر میتوانند در مشکلات به تفاهم برسند و یا مشکلات خود را حل کنند. از طرفی زوجین باید آموزش های لازم جهت حل مشکلات خود و به تفاهم رسیدن در موضوعات مختلف را یاد بگیرند و به این منظور باید به مشاور ازدواج مراجعه کنند.

مشاور ازدواج فردیست بی طرف و باتجربه که می تواند به آن ها در زمینه حل مشکلات، افزایش تفاهم، بهبود رابطه میان فردی و رفتار با خانواده همسر کمک کرده و از سویی باعث می شود که زوجین مسئولیت های خود را بدانند و بعد از ازدواج هیچکدام قربانی نشوند.

9- در مورد نحوه برقراری ارتباط آموز دیدند

در هر رابطه ای، هر دو طرف می خواهند شنیده شوند، دوست داشته شوند و پذیرفته شوند. با این حال، بیشتر زوج ها در الگوهای ارتباطی غیرمولد گرفتار می شوند و در نهایت احساس ناامیدی و قطع ارتباط کنید. وقتی این اتفاق می افتد، زوج ها معمولاً طرف مقابل را سرزنش می کنند، بدون اینکه متوجه شوند که قصد آن ها احتمالاً مثبت است، اما به خوبی ارتباط برقرار نمی شود.

10- در هنگام بروز مشکل از وزج درمان کمک می گیرند

زوج درمانی به زوج ها این امکان را می دهد که مسائل خود را در یک محیط امن ب مورد بحث قرار دهند. درمانگر به زوج کمک می‌کند تا دریابند که این الگوها چگونه اتفاق می‌افتند و برای تغییر آن‌ها چه کاری باید انجام دهند. هدف این است که نتیجه ای متفاوت از آنچه در خانه دارند داشته باشند و به شیوه ای همدلانه به یکدیگر گوش دهند و نیازها و خواسته های واقعی یکدیگر را درک کنند.

 11- با تکنیک ها و ابزارهای  زوج درمانی آشنایی دارند

در اینجا چند تکنیک و ابزاری وجود دارد که در جلسات مشاوره زوجین استفاده می شود:

  • کشف دلایل واقعی مشکل. اغلب مواردی که در مورد آن ها بحث می کنید نتیجه یک موضوع اساسی است که هنوز ریشه یابی و حل نشده است.
  • آموزش ابزارهای خاص برای بهبود صمیمیت و ارتباط به منظور تشویق ارتباط و ایجاد علایق مشترک در رابطه می باشد.
  • چگونه هنگامی که یک درگیری اتفاق می افتد هر دو طرف کاری برای حل سریع آن انجام دهند تا بیشتر تشدید نشود یا باعث ایجاد خشم آن ها نشود.
  • یافتن راه هایی برای حمایت از اهداف و رویاهای هر یک از طرفین، مهم است که رابطه شما یک محیط حمایتی و مثبت را ارائه دهد که در آن شریک زندگی شما برای اهداف و رویاهای مشترک تلاش کند.
  • حل و فصل حوادث گذشته در رابطه که ممکن است بر زمان حال تأثیر بگذارد، تجربیات دردناک گذشته اغلب می تواند بر نحوه رفتار و احساس ما در روابط فعلی تأثیر بگذارد. کشف و حل این آسیب ها به ما کمک می کند تا شروع تازه ای را تجربه کنیم.
  • نگاهی به تجربیات گذشته، این کار به زوجین کمک می کند تا یاد بگیرند چگونه تجربیات دوران کودکی، عادات قدیمی و الگوهای دفاعی که ممکن است بر رابطه در زمان حال تأثیر بگذارد.
  • آموزش مدیریت خشم، مهم است که از تشدید تعارضات در آینده جلوگیری کنید و با دانستن اینکه چه زمانی عصبی بوده چگونه خود را آرام کنید، می توانید از تبدیل شدن مشاجرات آسیب زا و بی تدبیر جلوگیری کنید.

آیا هر دو شریک نیاز به حضور دارند؟

حضور هر دو شریک زندگی در جلسات مشاوره بهتر است، اما اگر یکی از زوجین تمایلی به شرکت در زوج درمانی نداشته باشد، تنها با یک شریک نیز می توان به پیشرفت دست یافت. در طول جلسات، هر دو شریک معمولا با هم شرکت می کنند. گاهی اوقات ممکن است درمانگر بخواهد با هر فرد به صورت جداگانه ملاقات کند تا بتواند یک موضوع خاص را به روشی عمیق تر بررسی کند.

آیا مشاوره ازدواج موثر است؟

هیچ کس نمی خواهد زمان یا پول خود را تلف کند. مشاوره ازدواج موثر است، اما تنها در صورتی که هر دو نفر مایل به انجام تلاش های لازم باشند. مطالعات نشان داده اند که مشاوره روابط 75 درصد مواقع در بازگرداندن روابط موفق است. البته، نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما تا حد زیادی به سطح مشارکت میان زوجین مرتبط است. تحقیقات همچنین نشان داده است که اگر زوجین قبل از شکست کامل به دنبال مشاوره باشند، مشاوره ازدواج موثرتر است. به عبارت دیگر، بهتر است صبر نکنید تا اوضاع بد شود.

می توانید از مشاوران و روانشناسان برتر مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در زمینه پیش از ازدواج، رابطه درمانی و مشاوره ازدواج کمک تخصصی دریافت کنید. برای رزرو وقت مشاوره با شماره تماس های 02122247100 و 02188422495 حاصل کنید.

/ این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا