7 ایده ترکیب رنگ زرد و خاکستری در دکوراسیون داخلی منزل

موسسه پنتون با اعلام رنگ سال 2021 به استقبال سال جدید رفته و بار دیگر توانست در روزهای پایانی سال جنب و جوش و هیجان زیادی را به بخش طراحی صنعتی و داخلی، مد و فشن و زیبایی تزریق کند، این بار با دو رنگ ترکیبی زرد درخشان و خاکستری خنثی!

قرار گرفتن رنگ خنثی و طبیعی خاکستری در کنار زرد آفتابی و گرم و مهیج در دکوراسیون منزل نشان از قدرت و روحیه مثبت دارد و استفاده از آن در منزل، از اتاق نشیمن گرفته تا آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و حتی فضای بیرونی، پیام امید را بعد از یک سال طولانی و دشوار به اطرافیان صادر می کند.

در این مطلب قصد داریم درباره نحوه ترکیب دو رنگ خاکستری و زرد در دکوراسیون منزل صحبت کنیم و از این دو رنگ زیبا برای متعادل ساختن فضا استفاده کنیم، با کوکا همراه باشید.

نحوه ترکیب زرد و خاکستری در دکوراسیون منزل

1. افزودن رنگ به لوازم جانبی

ترکیب زرد و خاکستری برای دکوراسیون منزل
ترکیب زرد و خاکستری برای دکوراسیون منزل

از آن جا که هر سال رنگ جدید و متفاوت از سال قبل اعلام می شود، شاید کمی سخت باشد بخواهید مدام رنگ دیوارها و دکوراسیون منزل خود را به رنگ جدید تغییر دهید.

بهترین راه برای این که به راحتی بتوانید با سبک و سیاق جدید هماهنگ شوید این است که از لوازم کوچک و وسایل جانبی منزل شروع کنید که به سادگی و با کمترین هزینه می توان در آن ها تنوع رنگی ایجاد کرد.

وسایلی همچون بالش ها، پادری ها، قالیچه های کوچک، پتوها، تزیینات دیواری و سایر لوازم جانبی راهی ساده و شیک برای تست رنگ های سال است بدون آن که لازم باشد تغییرات بزرگ و هزینه بر مانند تغییر مبلمان یا رنگ آمیزی کل منزل ایجاد کنید.

برای این منظور با چند تغییر رنگی و کوچک شروع کنید و ببینید سایه های زرد و خاکستری در فضای منزل شما چگونه به نظر می رسند و آیا می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. اگر بعد از مدتی هنوز هم آن ها را دوست داشتید می توانید با توجه به بودجه خود از رنگ های ترکیبی بیشتری استفاده کنید.

2. دکوراسیون آشپزخانه خاکستری و زرد

دکوراسیون زرد و خاکستری برای آشپزخانه
دکوراسیون زرد و خاکستری برای آشپزخانه

خاکستری یک رنگ خنثی است که هیچ وقت از مد نمی افتد و استفاده از آن برای دیوارها، کانترتاپ، کاشی ها و کابینت های آشپزخانه که از عناصر اصلی و پایه محسوب می شوند عالی به نظر می رسد. به خصوص این که این رنگ به خوبی با رنگ های دیگر جفت می شود و اگر بعد از مدتی سلیقه تان عوض شد می توانید آن را تغییر دهید.

دکوراسیون زرد و خاکستری برای آشپزخانه
دکوراسیون زرد و خاکستری برای آشپزخانه

برای افزودن رنگ زرد به این خاکستری با شکوه بهتر است روی موارد کوچک تر مانند صندلی ها، درب قفسه ها، دستگیره کابینت ها، دستمال های آشپزخانه و یا حتی یک کاسه لیمو شیرین زرد تمرکز داشته باشید.

3. دکوراسیون خاکستری و زرد برای اتاق ها

دکوراسیون زرد و خاکستری منزل
دکوراسیون زرد و خاکستری منزل

رنگ های گرم مانند زرد احساس هیجان، راحتی و در عین حال آرامش را القا می کنند که به خصوص برای اتاق های پر رفت و آمد مانند اتاق خواب و اتاق نشیمن ایده خوبی است.

پیشنهاد می کنیم از این دو رنگ در منسوجات و پارچه ها از جمله پارچه مبلمان، پرده ها، لحاف و بالش استفاده کنید.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک لحاف و بالش ست با ترکیب رنگ های زرد و خاکستری جلوه زیبایی به فضا بخشیده است، همچنین می توانید پنجره ها را با پرده های خاکستری رنگ بپوشانید و در لوازم جانبی و تزیینی مانند آینه و غیره از آن ها بهره ببرید.

خوشبختانه این دو با اکثر طرح های رنگی خنثی و همچنین آبی و سبز به خوبی هماهنگ می شوند.

4. دکوراسیون اتاق خواب خاکستری و زرد

دکوراسیون زرد و خاکستری برای اتاق خواب
دکوراسیون زرد و خاکستری برای اتاق خواب

خاکستری ذاتا رنگی آرامش بخش و تسکین دهنده است که برای اتاق خواب توصیه می شود، برای این منظور می توانید این رنگ خنثی را روی نواحی وسیع تر مانند دیوارها یا رو تختی ها بپاشید تا زمینه ای آرام و به دور از استرس داشته باشید، سپس از رنگ زرد برای قالیچه ها، پادری و ملافه استفاده کنید تا انرژی حاصل از آن به شما کمک کند صبح های خود را با روحیه بهتری شروع کنید.

استفاده از لوازم فلزی و آینه ای نیز تنوع خاصی در جلوه بخشی رنگ خاکستری ایجاد می کند و به درخشش و ایجاد بعد در فضای اتاق کمک می کند.

5. دکوراسیون خاکستری و زرد برای سرویس بهداشتی

دکوراسیون زرد و خاکستری برای سرویس بهداشتی
دکوراسیون زرد و خاکستری برای سرویس بهداشتی

برای مدرنیته کردن سرویس بهداشتی می توانید از رنگ های سال پنتون به بهترین شکل ممکن کمک بگیرید. خاکستری به عنوان رنگ پس زمینه مانند دیوار حمام، کاشی ها و کف عالی به نظر می رسد و رنگ زرد نیز ترجیحا برای قالیچه، پادری، حوله های دستی و لوازم جانبی استفاده می شود.

برای کنتراست بیشتر از سایه های تیره تر خاکستری نیز استفاده کنید تا رنگ زرد جلوه بیشتری داشته باشد.

6. دکوراسیون خاکستری و زرد برای درب ورودی

دکوراسیون زرد و خاکستری برای فضای بیرونی
دکوراسیون زرد و خاکستری برای فضای بیرونی

با نقاشی درب ورودی منزل به رنگ زرد شاد، روشن و گرم می توانید از رنگ های سال در فضای بیرونی منزل خود نیز استفاده کنید. این رنگ به خصوص در کنار نمای خارجی که در ساخت آن مصالح خاکستری رنگ به کار رفته عالی است.

برای دو چندان کردن جلوه رنگ زرد می توانید برای فریم در از رنگ سفید بهره ببرید.

7. دکوراسیون خاکستری و زرد برای ایوان و بالکن

دکوراسیون زرد و خاکستری برای فضای بیرونی
دکوراسیون زرد و خاکستری برای فضای بیرونی

رنگ های پنتون 2021 برای جذابیت فضاهای باز از جمله ایوان یا بالکن شیک و زیبا به نظر می رسند. برای این منظور یک پایه خنثی با مبلمان خاکستری ایجاد کنید سپس با بالش های زرد و سایه های روشن لوازم جانبی را با آن هماهنگ کنید.

به عنوان مثال چهار پایه های زرد و براق برای باغبانی که می توان از آن ها به عنوان میز یا صندلی کمکی نیز بهره برد و قالیچه های خاکستری رنگ همگی حس راحتی و مدرنیته را به دیگران القا می کنند.

منبع: bhg

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا