10 درمان طبیعی و خانگی برای از بین بردن کک در سگ و گربه

در جهان بیش از 2000 نوع کک وجود دارد که بیشتر آن ها حیوانات خانگی مانند سگ ها و گربه ها را آلوده می کنند. کک ها در حیوانات خانگی به سرعت رشد کرده و تعدادشان زیاد می شود، جالب است بدانید که هر کک در روز 50 تخم می گذارد.

کک سگ و گربه خیلی زود به انسان سرایت کرده و می تواند عفونت های باکتریایی را منتقل کند. ما در این مقاله از سایت کوکا 10 درمان طبیعی و خانگی برای از بین بردن کک در سگ ها و گربه ها برای شما ارائه کرده ایم.

درمان کک در سگ، توله سگ و گربه

1 . اسپری ضد کک رزماری

اسپری ضد کک رزماری
اسپری ضد کک رزماری

رزماری شامل مواد تشکیل دهنده بسیار قدرتمندی است که به دلیل بوی قوی کک را فراری داده و علاوه بر این می تواند به درمان جای نیش کک کمک کند، اگر می خواهید برای همیشه از شر کک حیوانات خانگی خود خلاص شوید به شما پیشنهاد می کنیم که از اسپری ضد کک رزماری استفاده کنید.

دو فنجان برگ های تازه رزماری را یک ظرف حاوی 1 لیتر آب بریزید و بگذارید 30 دقیقه بجوشد، از روی حرارت بردارید و از صافی رد کنید. محلول به دست آمده را با 4.5 لیتر آب گرم مخلوط کنید و آن را بر روی سگ و گربه و یا در هوا اسپری کنید.

2 . شانه های ضد کک

شانه های ضد کک
شانه های ضد کک

شانه زدن مو های حیوانات خانگی یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای از بین بردن کک می باشد، بهتر است از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های آن فاصله ی زیادی از هم ندارند تا به راحتی لا به لای مو ها نفوذ کرده و کک ها را از بین ببرد.

درون یک سطل آب گرم و شامپو مخصوص سگ یا گربه بریزید و هم بزنید تا کف کند، شانه را درون این محلول فرو برده و به آرامی بر روی سر، گردن، شانه ها، شکم و دم حیوان خود بکشید. به منظور از بین بردن کک و تخم های آن شانه را در جهت رشد مو ها بکشید.

این روش را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا همه ی آلودگی ها از بین بروند سپس محلول به جا مانده را در فاضلاب بریزید تا کک های موجود در آن از بین بروند.

3 . قلاده ضد کک سگ

قلاده ضد کک سگ
قلاده ضد کک سگ

یکی از بهترین راه های درمان کک در سگ ها استفاده از قلاده های ضد کک می باشد، اگر به قلاده ضد کک دسترسی ندارید، می توانید یک قلاده ی معمولی را برداشته و تنها یک قطره روغن درخت چای بر روی آن بریزید و به گردن سگ خود ببندید.

روغن درخت چای به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در آن کک و کنه سگ را از بین می برد. فراموش نکنید که روغن درخت چای را فقط برای سگ ها و به صورت موضعی استفاده می کنند، اگر این روغن به آب و غذای حیوان خانگی وارد شود، باعث مسمومیت خواهد شد.

احتیاط

روغن درخت چای می توانند باعث مسمومیت شدید و مرگ گربه ها شود.

4 . اسپری ضد کک پونه

اسپری ضد کک پونه
اسپری ضد کک پونه

نگهداری پونه در خانه به دلیل بوی تند و قوی که دارد به عنوان دافع حشرات خانگی از جمله کک عمل می کند.

استفاده موضعی از اسپری حاوی دمنوش پونه برای کشتن میکروب ها، دور نگه داشتن حشرات و درمان بیماری های پوستی در سگ ها و انسان ها مفید می باشد.

1 فنجان برگ تازه یا خشک شده پونه را با 1 لیتر آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 3-4 دقیقه بجوشد، از روی حرارت بردارید و از صافی رد کنید. بگذارید 1 ساعت بماند تا سرد شود و سپس بر روی بدن سگ و در فضا اسپری کنید تا کک ها را از بین ببرد.

احتیاط

این محلول برای گربه ها بسیار سمی بوده و می تواند باعث مسمومیت شدید شود.

شما می توانید از پونه در فرم های مختلف استفاده کنید، فقط فراموش نکنید که روغن پونه بسیار سمی و خطرناک است.

5 . اسپری ضد کک لیمو و مرکبات

اسپری لیمو و مرکبات
اسپری لیمو و مرکبات

استفاده از اسپری لیمو و مرکبات یکی از موثرترین روش های طبیعی برای از بین بردن کک در حیوانات خانگی محسوب می شود. اسپری مرکبات حاوی ماده ای به نام دی لیمونن است که به درمان کک سگ و گربه کمک می کند.

3 لیمو ترش بزرگ را بردارید و حلقه حلقه کنید، این لیمو ترش ها را به 1 لیتر آب جوش اضافه کنید و بگذارید 30 دقیقه در آب بجوشد. از روی حرارت بردارید و بگذارید 8 ساعت در دمای اتاق بماند، از صافی رد کنید و آن را بر روی مو های سگ و گربه و در فضا اسپری کنید.

6 . اسپری ضد کک سرکه

اسپری ضد کک سرکه
اسپری ضد کک سرکه

سرکه برای قرن ها به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده قوی استفاده شده است. سرکه یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای درمان کک در سگ و گربه محسوب می شود.

در یک بطری اسپری، 1/4 سرکه سفید را با 3/4 آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید، این محلول را بر روی مو های سگ و گربه اسپری کنید و بگذارید 1 تا 3 ساعت بماند سپس با آب تمیز کنید.

این روش را 2-3 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

7 . بر روی فرش و موکت نمک بریزید

استفاده از نمک یک روش آسان و ارزان برای از بین بردن کک سگ و گربه محسوب می شود. نمک باعث کم آبی بدن کک شده و با تغییر PH و اکسیژن محیط باعث خشک شدن و از بین رفتن کک ها می شود، علاوه بر این نمک تخم کک را نابود کرده و از رشد آن ها جلوگیری می کند.

هر روز محل خواب و زندگی سگ یا گربه ی خود را نمک بپاشید و بگذارید 2-3 ساعت بماند و سپس تمیز کنید، علاوه بر این هر روز سگ و گربه را با محلول آب و نمک بشویید.

8 . محلول آب و صابون در اطرف اتاق بگذارید

محلول آب و صابون یکی دیگر از روش های خانگی برای از بین بردن کک در حیوانات خانگی می باشد. صابون حاوی سورفکتانت هاست که باعث غرق شدن کک ها در آب می شوند.

هر روز یک کاسه ی آلومینیومی بزرگ را پر از آب کرده و 4 قطره صابون مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کف کند، این محلول را در محل خواب و زندگی حیوان خانگی خود بگذارید تا زودتر کک ها را از بین ببرد.

9 . لامپ ضد کک

کک خشره ی باهوشی نیست و به راحتی به دام می افتد، شما می توانید کاسه ی محلول آب و صابون را زیر یک لامپ روشن قرار دهید تا بیشتر کک ها را به سمت خود جذب کند.

یک لامپ جهت دار را کنار یا بالای کاسه ی حاوی آب و صابون قرار دهید، کک ها به نور و گرما علاقه ی زیادی دارند پس به راحتی به سمت منبع حرکت کرده و در کاسه به دام می افتند.

10 . هر روز خانه را تمیز کنید

یکی از نکات مهم برای جلوگیری از تکثیر کک ها این است که هر روز محل زندگی خود و سگ یا گربه را تمیز کنید، شاید بد نباشد بدانید که کک ها به راحتی در عرض یک هفته می توانند خانه شما را کاملا آلوده کنند.

هر روز خانه، حیاط و محل زندگی حیوان خانگی را تمیز کرده و از اسپری نام برده در بالا استفاده کنید.

هر هفته چمن زنی حیاط خانه را انجام دهید.

فراموش نکنید که حداقل دو هفته طول می کشد تا همه ی کک ها در محل زندگی سگ یا گربه ی شما از بین بروند.

منبع : brightside

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا