درمان سریع جوش صورت با 6 ماده غذایی طبیعی و مفید

خواص گلاب برای پوست

از آن جایی که اکثر ما به صورت ناخودآگاه تمایل داریم که از چشم خود و دیگران زیبا به نظر برسیم، مواردی مانند جوش و آکنه پوستی برای ما مشکل بزرگی محسوب می‌شود و مدام به دنبال راهکارهایی برای خلاص شدن از شر آن‌ها هستیم.

شما ممکن است بارها برای از بین بردن جوش و آکنه پوست خود، از انواع کرم‌ها، صابون‌ها و داروهای شیمیایی استفاده کرده باشید؛ باید بدانید که این مدل درمان‌ها حتی اگر در زمان استفاده تاثیرگذار باشند، ممکن است با قطع مصرف آن‌ها، مجددا جوش‌هایتان برگردد و یا به عوارض دیگری دچار شوید.

با این تفاسیر، شناخت داروها و درمان‌های طبیعی و بی‌خطر در درمان جوش، برای همه شما ضرورت دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با موثرترین درمان‌های طبیعی در حل مشکلات پوستی آشنا شوید.

مواد غذایی مفید در درمان جوش و آکنه پوست

بر اساس اطلاعاتی که از سایت‌های تخصصی حوزه تغذیه و سلامتی مانند سایت درکام به دست آمده، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواد غذایی در درمان مشکلات پوستی شامل موارد زیر است:

1- گلاب

گلاب میزان چربی پوست را کاهش داده و با متعادل‌کردن میزان اسیدیته پوست، امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را به حداقل می‌رساند و علاوه بر این به بهبود زخم‌های ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

گلاب علاوه بر بهبود جوش و آکنه پوست، دارای خواص ضد میکروبی، ضدپیری، پاک‌کنندگی و … نیز می‌باشد. شما می‌توانید برای مطالعه کامل‌تر و تخصصی‌تر در این مورد، روی “خواص گلاب برای پوست صورت” کلیک کنید و مقاله‌ای مرتبط در این زمینه بخوانید.

2- عسل طبیعی

عسل فرآوری نشده یا همان عسل خام، به دلیل ترکیبات مفید و ارزشمندی که دارد، در بهبود سلامت پوست بسیار موثر است. عسل طبیعی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، سبب جوان‌سازی پوست می‌شود و از ایجاد چین و چروک و پیری صورت جلوگیری می‌کند.

هم‌چنین استفاده از عسل با ایجاد تعادل میکروبی روی سطح پوست به کنترل آکنه کمک کرده و طبق مطالعات انجام شده، در کاهش لک‌های پوستی و جوش نیز موثر است.

ماسک عسل و جوش شیرین و آبلیمو، از بین برنده آکنه پوست

۱ قاشق غذاخوری عسل خام را با ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کنید. آن را روی آکنه و جوش صورت قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه، صورت را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک علاوه بر این که در از بین بردن آکنه موثر است، می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد آکنه در افرادی که پوستشان مستعد آکنه است نیز به کار رود.

3- عرق کاسنی

یکی از اصلی‌ترین تبعات مصرف گرمی‌جات جوش زدن پوست، به خصوص پوست صورت است. عرق کاسنی با طبع سردی که دارد، به خوبی با اثر مواد گرم مقابله کرده و با معتدل کردن طبع شما، جوش‌های ناشی از خوردن گرمی‌جات را درمان می‌کند. به همین دلیل است که پزشکان طب سنتی، مصرف عرق کاسنی اصل را به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان جوش تجویز می‌کنند.

4- روغن زیتون

روغن زیتون یکی از پرخاصیت‌ترین روغن‌های گیاهی برای پوست است و به دلیل همین خواص فراوان، از آن در تهیه وسایل آرایشی- بهداشتی گوناگون استفاده می‌شود.

این روغن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک، لک و جوش‌های پوستی نیز پیشگیری نماید و پوست شما را ترمیم کند. هم‌چنین روغن زیتون با از بین بردم سموم و تامین ویتامین‌های ضروری پوست، سبب شادابی و جوان ماندن پوست شما می‌شود.

در این مورد دقت داشته باشید که برای اینکه روغن زیتون بتواند روی ترمیم پوست شما و کاهش جوش‌های پوستی موثر باشد، طبیعی و اصل بودن آن لازم است.

با توجه به اینکه روغن‌ زیتون‌های تصفیه شده و بی بو، بخش زیادی از خواص خود را از دست داده‌اند، حتما سعی کنید از روغن زیتون‌های فرابکر و بکر که به اصل و خالص بودن آن مطمئن هستید، استفاده نمایید. برای خرید روغن زیتون بکر با برگه آزمایش روی عکس زیر کلیک کنید.

روغن زیتون بکر درکام

5- چای سبز

چای سبز سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و به همین علت دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی می‌باشد. تقریبا ۳۰ درصد از وزن خالص این گیاه را ترکیبات پلی فنولی نظیر فلاوان‌ها و کاتچین‌ها (نوعی آنتی اکسیدان طبیعی) تشکیل می‌دهند.

کاتچین‌های موجود در چای سبز به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارند، سبب از بین بردن باکتری‌های مسبب جوش شده و در نتیجه در کاهش جوش و لک پوستی موثرند. هم‌چنین این کاتچین‌ها به تنظیم هورمون‌های بدن کمک کرده و از میزان قرمزی و التهاب ناشی از آکنه روی سطح پوست می‌کاهند.

6- آب برنج

آب برنج از طریق کاهش چربی پوست و جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی، می‌تواند به کاهش جوش و لک‌های پوستی کمک کند.

افرادی که پوست چرب و یا ترکیبی(چرب در برخی نقاط پوست) دارند، این چربی ممکن است منافذ پوستشان را ببندد و از خروج سموم، ورود اکسیژن و ویتامین‌ها به پوست این افراد جلوگیری کند؛ این امر خودش زمینه‌ای برای بروز انواع مشکلات پوستی نظیر آکنه و انواع جوش خصوصا جوش‌های سرسیاه می‌شود.

نشاسته موجود در آب برنج می‌تواند به جذب چربی‌های اضافه کمک کند و در نتیجه مانع از بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. هم‌چنین استفاده از آب برنج می‌تواند درخشش پوست چرب را که جلوه خوبی ندارد، کاهش دهد.

امیدواریم که با استفاده منظم از موارد گفته شده در بالا، پوستی سالم و فاقد لک و جوش برای خود به ارمغان آورید و خودتان شاهد اثرات بی‌نظیر این مواد طبیعی در درمان و سلامت پوستتان باشید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا