داستان کامل فیلم پدر خوانده (قسمت دوم) + نقد و بررسی

داستان فیلم پدر خوانده 2
داستان فیلم پدر خوانده 2

خلاصه داستان فیلم پدر خوانده | داستان کامل | نقد و بررسی | آمار فیلم و جوایز

پدر خوانده : قسمت دوم یک فیلم جنایی آمریکایی که در سال 1974 به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا و براساس رمان پر فروش ماریو پوزو با همین نام ساخته شده است.

در این فیلم آل پاچینو (مایکل کورلئونه) و رابرت دنیرو در نقش جوانی ویتو کورلئونه به عنوان بازیگران اصلی و رابرت دووال، دایان کیتن و جان کازال برای نقش های مکمل حضور داشته اند.

درجه فیلم: R (به دلیل خشونت)
ژانر: جنایی
زمان فیلم: 200 دقیقه
تاریخ اکران: 20 دسامبر 1974
استودیو: پارامونت پیکچرز

خلاصه داستان فیلم پدر خوانده : قسمت دوم

این فیلم دنباله ی فیلم پدرخوانده است و داستان های مرتبط را به تصویر می کشد؛

داستان اول در سال 1958  نمایش داده می شود که در آن مایکل کورلئونه (آل پاچینو)، دون جدید خانواده کورلئونه سعی دارد از تجارت خانوادگی محافظت کند.

در همین هنگام برگشتی به زندگی پدرش ویتو کورلئونه (رابرت دنیرو) زده می شود که کودکی سخت او در سیسیل و تاسیس شرکت خانوادگی خود در شهر نیویورک را به تصویر می کشد.

داستان کامل فیلم

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در سال 1901 خانواده ویتو آندولینی 9 ساله پس از توهین پدرش به دون سیسیو، رئیس محلی مافیا در کورلئونه، سیسیل کشته می شوند.

ویتو به شهر نیویورک فرار می کند و به عنوان “ویتو کورلئونه” در جزیره الیس مشغول به کار می شود.

در سال 1958 مایکل کورلئونه (آل پاچینو) در جریان اولین مهمانی عشای ربانی پسر خود در دریاچه تاهو، به عنوان دون جدید خانواده کورلئونه جلساتی را برگزار می کند.

فرانک پنتاگلی (مایکل وی. گازو) یکی از اعضای باند مافیایی کورلئونه از دستور مایکل مبنی بر کمک به شریک تجاری مایکل، هایمن راث (لی استراسبرگ) در برابر برادران روزاتو امتناع می ورزد. آن شب، مایکل از یک ترور در خانه ی خود جان سالم به در برده و نوادا را ترک می کند.

در سال 1917، ویتو کورلئونه (رابرت دنیرو) به همراه همسرش کارملا (مرگانا کینگ) و پسرش سانی در نیویورک زندگی می کنند. او به دلیل اصرار دون فنوچی (گستونه موسکین) کار خود را از دست می دهد چون فنوچی می خواهد که خواهر زاده اش به جای ویتو کار کند.

پیتر کلمنزا (برونی کیربی) از ویتو می خواهد که همراه او در یک سرقت شرکت کند.

مایکل مظنون است که راث این ترور را برنامه ریزی کرده به همین دلیل با او در میامی ملاقات می کند و وانمود می کند که از این موضوع بی خبر است. در نیویورک، پنتاگلی سعی دارد با خانواده روزاتو از در دوستی وارد شود اما آن ها در صدد بر می آیند تا او را بکشند.

راث، مایکل و چند نفر از شرکای آن ها برای گفتگو در مورد آینده تجاری خود در کوبا به هاوانا سفر می کنند. مایکل تمایلی به تجارت در کوبا ندارد و شب کریسمس تصمیم می گیرد که راث و دست راست او، جانی اولا (دومینیک کیانزه) را به قتل برساند اما پلیس، محافظ مایکل که قصد انجام این کار را دارد شناسایی کرده، می کشد و راث زنده می ماند.

مایکل پس از این که فردو (جان کازال) به اشتباه فاش می کند که اولا را می شناسد، متوجه می شود که برادرش  به او خیانت کرده است. باتیستا به دلیل شورش ربوده می شود و در طول هرج و مرج مایکل، فردو و راث به طور جداگانه به ایالات متحده آمریکا فرار می کنند.

مایکل پس از بازگشت به خانه متوجه می شود که همسرش کی (دایان کیتن) دچار سقط جنین شده است.

تا سال 1920، ویتو و کارملا دو پسر دیگر به نام های فردو و مایکل دارند. کار های خلاف ویتو توجه فانوچی را به خود جلب می کند، فانوچی سعی دارد از او اخاذی کند.

شرکای ویتو، کلمنزا و سالواتوره تسیو (جان اپرا) به او می گویند که پول را به فانوچی بدهد تا از بروز دردسر جلوگیری کنند اما ویتو اصرار دارد که می تواند فنوچی را با پرداخت مبلغ کمتری راضی کند. سرانجام او در یک جشن محلی فنوچی را در آپارتمانش به قتل می رساند.

در واشنگتن دی سی، یک کمیته سنا در مورد جرم های سازمان یافته خانواده کورلئونه در حال تحقیق است. در این زمان پنتانگلی موافقت می کند که علیه مایکل شهادت دهد.

حالا ویتو یک شخصیت محترم در جامعه شده و به همراه شرکای خود روز به روز موفق تر می شوند.

فردو هنگام بازگشت به نوادا، برای مایکل توضیح می دهد که به دلیل بی توجهی ها به او خیانت کرده است. او همچنین به مایکل اطلاع می دهد که وکیل سنا، کوستاد به عنوان زیر دست راث کار می کند. مایکل به فردو می گوید که تا زمانی که مادرشان زنده است هیچ اتفاقی برای او نمی افتد (او را نمی کشد).

مایکل با وجود تدابیر امنیتی نمی تواند به پنتاگلی دسترسی داشته باشد به همین دلیل از طریق برادرش که در سیسیل زندگی می کند او را وادار می کند تا اظهارات خود را پس بگیرد.

کی به مایکل می گوید که او بچه ی خودش را انداخته (دچار سقط جنین نشده) چون نمی خواهد فرزند دیگری وارد زندگی جنایی مایکل شود. مایکل با عصبانیت به کی حمله می کند، او را از خانواده تبعید کرده و حضانت فرزندان را به عهده می گیرد.

در سال 1923، ویتو به همراه خانواده برای اولین بار پس از مهاجرت به سیسیل سفر می کند. او و شریک تجاری اش توماسینو در صدد همکاری با دون سیسیو هستند. ویتو پس از فاش کردن هویت سابقش، دون سیسیو را می کشد و انتقام دوران کودکی خود را از او می گیرد اما در حال فرار توماسینو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار ناتوانی دائمی می شود.

کارملا کورلئونه می میرد و در مراسم خاکسپاری، این طور به نظر می رسد که مایکل فردو را بخشیده است.

راث از پناهندگی خودداری کرده و مجبور به بازگشت به ایالات متحده آمریکا می شود. مایکل با وجود مخالفت های مشاورش تام هاگن (رابرت دووال)، یکی از افرادش به نام روکو لامپونی را برای کشتن راث می فرستد، روکو پس از انجام ماموریتش توسط ماموران فدرال کشته می شود.

در جریان ملاقات با پنتانگلی، هاگن به او یادآوری می کند که توطئه گران شکست خورده علیه امپراتور روم اغلب خودکشی می کردند و به او اطمینان می دهد که از خانواده وی مراقبت شود. پنتانگلی رگ دست خود را در وان حمام می زند و خودکشی می کند.

آل نری (ریچارد برایت) با دستور مایکل فردو را ترور می کند.

در 7 دسامبر 1941، خانواده کورلئونه دور هم جمع شده اند تا ویتو را برای روز تولدش غافلگیر کنند. مایکل اعلام می کند که کالج را ترک کرده و در نیروی دریایی ایالات متحده ثبت نام کرده است. سانی با عصبانیت آنجا را ترک می کند، تام باور نمی کند و فردو تنها حامی برادرش در جمع است. ویتو نزدیک درب ورودی می شود و همه به جز مایکل از اتاق بیرون می روند تا به او خوش آمد بگویند.

مایکل تنها در کنار دریاچه در عمارت خانوادگی شان دیده می شود.

نقد و بررسی فیلم پدر خوانده : قسمت دوم

بازخورد ها نسبت به فیلم پدر خوانده : قسمت دوم متفاوت بوده است، برخی آن را بهتر از فیلم اول می دانند و برخی دیگر معتقدند که فیلم طولانی بوده و بسیار کند پیش می رود.

فیلم پدر خوانده : قسمت دوم بعد از فیلم پدر خوانده به عنوان یکی از بهترین فیلم های گانگستری شناخته می شود که تا به حال ساخته شده است. بد نیست بدانید که این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان است.

فیلمبرداری و بازیگری پدر خوانده : قسمت دوم مورد تحسین واقع شده است. بسیاری بر این باورند که آل پاچینو در این فیلم بهترین بازیگری دوران عمر خود را به نمایش گذاشته است.

مایکل کورلئونه (آل پاچینو) مهربان، حالا دیگر چهره ای منفور و سنگدل پیدا کرده که انتقام خود را از دشمنانش می گیرد. در همین زمان ما به 20 سال پیش برمی گردیم زمانی که مایکل یک پسر جوان است که سر میز ناهار اعلام می کند به ارتش پیوسته و برادرانش به طرز باور نکردنی با او مخالفت کرده و از میهن پرستی خود دفاع می کنند.

فروش فیلم فیلم پدر خوانده : قسمت دوم

فیلم پدر خوانده : قسمت دوم با بودجه ی 13 میلیون دلار ساخته شده است.

فروش این فیلم در ایالات متحده آمریکا 47.8 میلیون دلار و در دیگر کشور ها 48 میلیون دلار بوده و در مجموع 88 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم پدر خوانده : قسمت دوم

  • برنده‌ جایزه اسکار بهترین فیلم برای فرانسیس فورد کاپولا، گری فردریکسون و فرد راث
  • برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فرانسیس فورد کاپولا
  • برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌ نامه اقتباسی برای فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو
  • برنده‌ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت دنیرو
  • برنده‌ جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم برای نینو روتا و کارمینه کاپولا
  • برنده‌ی جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری برای دین تراولاریس، آنجلو گراهام و جورج آر. نلسون
  • رتبه 4 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 9

منابع : wikipediatheguardian

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا