خواص فلفل سفید؛ 25 خاصیت بی نظیر فلفل سفید برای سلامتی و پوست و مو

فواید فلفل سفید
فواید فلفل سفید

فلفل سفید چیست؟

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند.

فلفل سفید در واقع دانه های رسیده ی میوه ی فلفل هستند که به رنگ قرمز تیره دیده می شوند. پس از چیده شدن به مدت 15 روز در آب خیس می خورند تا پوست آن ها جدا شود و چیزی که باقی می ماند همان فلفل سفید می شود.

خواص فلفل سفید برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. ضد آفتاب طبیعی

متخصصان پوست می گویند که اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی و همچنین مالیدن پودر فلفل سفید بر روی پوست، بدن را در برابر اشعه های خطرناک نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

2. درمان ویتیلیگو (پیسی)

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای پیپرین است که باعث تحریک رنگدانه های پوست شده و یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بیماری ویتیلیگو یا پیسی محسوب می شود.

3. جوان سازی پوست صورت

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سفید به کاهش چین و چروک و لکه های تیره پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

4. لایه برداری پوست

فلفل سفید یک روش طبیعی و عالی برای پاک سازی و لایه برداری پوست صورت از سلول های مرده محسوب می شود که باعث براق تر شدن پوست می شود.

ماسک و اسکراب فلفل سفید برای صورت

1 قاشق غذا خوری پودر فلفل سفید را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 2 دقیقه خوب ماساژ دهید سپس با آب سرد خوب بشویید.

5. رفع مو های زائد بدن

فلفل سفید یکی از بهترین روش های طبیعی برای رفع مو های زائد بدن می باشد؛

1 قاشق غذا خوری فلفل سفید را با یک قاشق غذا خوری کافور و یک قاشق غذا خوری روغن بادام ترکیب کنید و بر روی مو های زائد بدن بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

نکته : این ترکیب را برای رفع مو های زائد زیر بغل و بیکینی استفاده نکنید.

6. درمان شوره سر

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی است که به درمان شوره سر کمک می کند.

7. تقویت و افزایش رشد مو

فلفل سفید حاوی مواد مغذی است و به افزایش گردش خون در پوست سر به تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

ماسک فلفل سفید برای مو

یک قاشق غذا خوری فلفل سفید را با 10 عدد هسته لیمو ترش در میکسر خوب ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

فواید دارویی و درمان فلفل سفید برای بدن

خواص فلفل سفید
خواص فلفل سفید

8. تقویت حافظه

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در فلفل سفید به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز می شوند.

9. لاغری و کاهش وزن

مقادیر بالاب کپسایسین موجود در فلفل سفید باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

20. جنین و زنان باردار

فلفل سفید غنی از فلاونوئید ها و ویتامین ها و مواد معدنی است که به بهبود رشد جنین در دوران بارداری و سلامت زنان باردار کمک می کنند.

11. مسکن طبیعی بدن

کپسایسین موجود در فلفل سفید، یک ماده گرم است که باعث تولید گرما در بدن شده و به عنوان یک مسکن طبیعی باعث درمان درد و اسپاسم بدن می شود.

12. آرتروز

کپسایسین موجود در فلفل سفید دارای خواص ضد التهابی و ضد درد قوی بوده که به پیشگیری و درمان آتروز و درد ناشی از آن کمک می کند.

13. سرطان

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ناتینگهام نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل سفید به نابودی سلول های سرطانی به ویژه سرطان پروستات کمک می کند.

14. درمان سردرد

فلفل سفید هم مانند فلفل سیاه دارای خواص ضد درد طبیعی است و به دلیل مقادیر بالای کپسایسین که دارد به درمان سردرد و بهبود علائم آن کمک می کند.

15. درمان سرفه

فلفل سفید دارای خواص آنتی بیوتیکی است و با تولید گرما به درمان سرفه و گلودرد کمک می کند؛ برای درمان سرفه کافی است مقداری پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام ترکیب کنید و بخورید.

16. پاک سازی سیستم تنفسی

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید می تواند به پاک سازی بینی، سینوس ها و سیستم تنفسی کمک کرده و باعث رفع گرفتگی و احتقان بینی شود.

17. معده و دستگاه گوارش

مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های ایجاد کننده زخم در معده و روده را از بین ببرد و خطر ابتلا به زخم معده را کاهش دهد.

فلفل سفید با افزایش ترشح اسید هیدروکلریک، به بهبود هضم غذا کمک می کند.

فلفل سفید به دلیل خواص گرمایشی که دارد، باعث جلوگیری از احتباس گاز در روده ها می شود.

18. فشار خون

از آنجایی که فلفل سفید غنی از فلاونوئید ها، ویتامین A و ویتامین C است، می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

19. سلامت قلب

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در فلفل سفید با کاهش فشار خون بالا و سم زدایی بدن به سلامتی قلب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

20. قند خون و دیابت

فلفل سفید باعث تقویت متابولیسم بدن می شود، هضم غذا را بهبود می بخشد و به این ترتیب می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند؛

متخصصان توصیه می کنند که افراد مبتلا به دیابت برای کاهش قند خون بهتر است هر روز در یک لیوان آب یا شیر، مقداری پودر فلفل سفید، پودر دانه یا تخم شنبلیله و زردچوبه را با هم ترکیب کنند و بخورند.

21. درمان دندان درد

پودر فلفل سفید یک مسکن طبیعی برای دندان درد محسوب می شود؛ مقداری پودر فلفل سفید را با روغن میخک ترکیب کنید و بر روی دندان بمالید تا درد آن تسکین پیدا کند.

22. تقویت بینایی

در طب سنتی از فلفل سفید برای تقویت بینایی و درمان ضعف چشم ها استفاده می شود.

23. درمان آب مروارید

استفاده خوراکی از فلفل سفید یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان آب مروارید محسوب می شود؛ مقداری پودر فلفل سفید را با نسبت 1 به 5 با پودر بادام، شکر قهوه ای و کره ترکیب کنید و بخورید.

24. پوکی استخوان

مقادیر بالای منگنز، مس و منیزیم موجود در فلفل سفید به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

25. اسهال

یک تحقیق در چین نشان داده که فلفل سفید به دلیل مقادیر بالای پیپرین که دارد باعث درمان سریع اسهال به ویژه در نوزادان و کودکان می شود.

عوارض و مضرات فلفل سفید

فلفل سفید در برخی افراد می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود که با تورم و درد شکم همراه می باشد.

پیپرین موجود در فلفل سفید ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهد و زیاده روی در مصرف آن می تواند خطر خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونی را افزایش دهد.

طبع فلفل سفید

طبیعت فلفل سفید گرم و خشک می باشد. فلفل سفید یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین K، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و پروتئین و فیبر است.

موارد استفاده فلفل سفید

بیشترین کاربرد فلفل سفید در آشپزی می باشد؛ فلفل سفید را به صورت پودر فلفل سفید و به عنوان ادویه برای تهیه انواع غذا استفاده می کنند.

پودر فلفل سیاه به عنوان ماسک و اسکراب برای سلامتی پوست و مو استفاده می شود.

تفاوت فلفل سفید و سیاه

1- فلفل سیاه و سفید هر دو میوه های گیاه Piper Nigrum هستند اما نحوه ی پردازش آن ها با هم متفاوت است؛ اگر دانه های رسیده در زیر نور خورشید خشک شوند فلفل سیاه به دست می آید اما اگر پس از رسیدن در آب خیس بخورند و پوست آن ها جدا شود، فلفل سفید به دست می آید.

2- فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید، عطر، طعم و بوی قوی تری دارد.

3- فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید مقادیر بالاتری چربی دارد.

4- فلفل سیاه کاربرد بیشتری در آشپزی دارد چون باعث خوش طعم تر شدن غذا می شود.

5- فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه ارزش های دارویی بیشتری دارد. در طب سنتی آیورودا و طب چینی، فلفل سفید برای درمان آرتریت روماتوئید، مالاریا، یبوست، درد مفاصل، احتقان بینی، مسمومیت غذایی، تهوع و وبا استفاده می شود.

6- فلفل سیاه بیشتر باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در افراد می شود.

7- فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید، طول عمر بیشتری دارد و مدت طولانی ترین نگهداری می شود.

ارزش غذایی فلفل سفید (100 گرم)

  • کالری : 251
  • چربی : 1.3 گرم
  • کربوهیدرات : 64 گرم
  • پروتئین : 10 گرم
  • فیبر : 25 گرم
  • قند : 0.6 گرم

منابع : stylecraze – draxe

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا