طرز تهیه 20 ماسک جوش شیرین برای رفع جوش، چروک و لک های صورت

خواص و طرز تهیه ماسک جوش شیرین برای پوست صورت
خواص و طرز تهیه ماسک جوش شیرین برای پوست صورت

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یکی از نمک های سدیم است که به شکل پودر سفید بدون طعم و بو در دسترس قرار می گیرد و یکی از مهم ترین کاربرد های آن برای سلامت و زیبایی پوست صورت می باشد.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش درست کردن و همچنین فواید انواع ماسک جوش شیرین برای جوش، جای جوش و چین و چروک پوست صورت را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

خواص ماسک جوش شیرین برای پوست

  • جوش شیرین دارای خواص ضد باکتریایی قوی است به همین دلیل استفاده از ماسک جوش شیرین به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند
  • جوش شیرین چربی پوست را کاهش داده و به درمان آکنه و جوش صورت در افرادی که پوست چرب دارند، کمک می کند
  • جوش شیرین خواص ضد التهابی طبیعی دارد و به درمان جای جوش و قرمزی و التهاب ناشی از آکنه و جوش صورت کمک می کند
  • جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است که به حذف سلول های مرده از پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند

انواع ماسک جوش شیرین برای جوش صورت

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. ماسک جوش شیرین و آب

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب ترکیب کنید و با حرکات دایره ای بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

2. ماسک جوش شیرین و ماست و آب لیمو ترش

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری ماست و یک قطره آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

3. ماسک جوش شیرین و سرکه سیب برای جوش های سر سیاه

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 1 قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

4. ماسک جوش شیرین و خمیر دندان

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چای خوری خمیر دندان ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید.

5. ماسک جوش شیرین و آلوئه ورا

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود، سپس با آب سرد خوب بشویید.

6. ماسک جوش شیرین و آسپیرین

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قرص آسپیرین پودر شده و مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم خوب بشویید.

7. ماسک جوش شیرین و چای سبز

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذا خوری دمنوش چای سبز سرد شده و 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک جوش شیرین برای صورت
ماسک جوش شیرین برای صورت

انواع ماسک جوش شیرین برای جای جوش

8. ماسک جوش شیرین و عسل

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی و یک قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

9. ماسک جوش شیرین و دارچین

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین و 1 قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

10. ماسک جوش شیرین و روغن زیتون

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید و به صورت حرکات دایره ای به مدت 5 تا 7 دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

11. ماسک جوش شیرین و آب پرتقال

1 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب پرتقال تازه ترکیب کنید و جای جوش ها بمالید و به مدت 2 دقیقه به آرامی در حرکات دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

12. ماسک جوش شیرین و روغن درخت چای

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و 2 تا 3 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

روش ساخت و استفاده از ماسک جوش شیرین
روش ساخت و استفاده از ماسک جوش شیرین

روش ساخت ماسک جوش شیرین برای چین و چروک صورت

13. ماسک جوش شیرین و شیر

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1/4 فنجان شیر ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 25 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

14. ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

15. ماسک جوش شیرین برای پوست چرب

2 قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

16. ماسک جوش شیرین و عسل و لیمو ترش برای پوست خشک

2 قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری عسل و آب نصف لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

17. ماسک جوش شیرین برای لک صورت

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذا خوری روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک جوش شیرین برای روشن شدن و سفیدی پوست صورت

18. ماسک جوش شیرین و دارچین و عسل و آب لیموترش

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین، آب یک لیمو ترش تازه و 5 قاشق غذا خوری عسل طبیعی با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

19. ماسک جوش شیرین و گلاب

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت بمالید و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

20. ماسک جوش شیرین و زردچوبه

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و 3 قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

21. ماسک جوش شیرین و سیب زمینی و خیار برای لایه برداری

یک سیب زمینی متوسط و خیار را برای حدود 20 دقیقه مخلوط کنید. 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب سیب زمینی و 1 قاشق چای خوری آب خیار ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

طرز تهیه اسکراب جوش شیرین

اسکراب جوش شیرین به پاک سازی پوست صورتو بدن از آلودگی ها و سلول ها مرده کمک می کند؛

1 فنجان کدو تنبل را به صورت پوره در آورید و با 1 فنجان جوش شیرین و 1/4 فنجان عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی صورت و بدن بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

عوارض جانبی و مضرات ماسک جوش شیرین

متخصصان پوست و زیبایی توصیه می کنند که بهتر است که تنها 1 یا 2 بار در هفته از ماسک های جوش شیرین استفاده کنید چون؛ زیاده روی در مصرف انواع ماسک های جوش شیرین می تواند خشکی پوست را تشدید کند، چین و چروک پوست صورت را افزایش دهد، باعث تحریک و التهاب پوست شده و منجر به حساسیت نسبت به نور خورشید شود.

در ادامه بخوانید : خواص جوش شیرین

منابع : fabhow

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی