7 خاصیت شگفت انگیز روغن مورومورو برای پوست و مو

فواید روغن مورومورو
فواید روغن مورومورو

روغن مورومورو چیست؟ | فواید روغن مورومورو برای صورت | خواص روغن مورومورو برای موها | خرید روغن مورومورو

اگر از جمله افرادی هستید که سلامت پوست و مو برای تان اهمیت زیادی دارد یا از خشکی پوست رنج می برید احتمالا حداقل یک بار در زندگی خود از روغن های گیاهی و طبیعی برای بهبود ظاهر و سلامت پوست و مو استفاده کرده اید.

روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل، روغن کاکائو و شی باتر سال هاست به عنوان مرطوب کننده پوست و مو در میان مردم محبوب شده اند اما روغن های موثر و ناشناخته دیگری نیز وجود دارد که احتمالا طی ماه ها و سال های آینده جایگاه خوبی در میان روغن های پوست و مو پیدا می کنند.

یکی از این روغن ها، کره یا روغن مورومورو است که در ادامه قصد داریم درباره خواص جادویی آن برای سلامت پوست و مو صحبت کنیم. با کوکا همراه باشید.

روغن مورومورو چیست؟

روغن مورومورو از چربی سفید – زرد دانه های درخت نخل Astrocaryum murumuru به دست می آید که بومی جنگل های بارانی آمازون می باشد.

این روغن طبیعی نه تنها به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست و مو عالی عمل می کند بلکه به عنوان جایگزین روغن نارگیل و روغن کاکائو در پخت و پز نیز می توان از آن استفاده کرد.

خواص روغن مورومورو برای پوست

توجه : در منابع معتبر توصیه شده است که پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید.
چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الی 48 ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را بر روی سایر نقاط بدن نیز استفاده کنید.

1. مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن مورومورو یک نرم کننده عالی است که به دلیل خواص مرطوب کنندگی اش شناخته شده است.

همان طور که احتمالا می دانید پوست سالم دارای یک لایه محافظ سرشار از چربی است که رطوبت آن را حفظ می کند اما پوست های خشک چربی کمتری داشته و رطوبت خود را از دست می دهند و استفاده از کرم ها و لوسیون های سرشار از چربی به حفظ آب و رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کند.

چرا روغن مورومورو پوست را مرطوب می کند؟ روغن مورومورو دارای اسیدهای چرب مشابه روغن کاکائو و سرشار از اسیدهای چرب زنجیره متوسط و زنجیره طولانی همچون لوریک اسید و میریستیک اسید است که به حفظ رطوبت لایه محافظ پوست کمک می کنند.

نحوه استفاده: توصیه می شود این روغن را بلافاصله بعد از دوش گرفتن روی پوست خود بمالید زیرا در این زمان پوست بهتر از همیشه آب را جذب می کند، همچنین می توانید از مومیایی های لب مورومورو برای مرطوب شدن لب ها استفاده کنید.

2. منافذ پوست را مسدود نمی کند

ممکن است بعد از استفاده از روغن نارگیل از سنگین بودن بیش از حد آن روی پوست کلافه شوید در این صورت توصیه می کنیم روغن مورومورو را امتحان کنید.

این روغن در مقایسه با سایر روغن های مرطوب کننده مانند روغن کاکائو و روغن نارگیل منافذ پوست را کمتر مسدود کرده، احتمال جوش و آکنه و جوش های زیر پوستی کاهش می یابد و به تسکین پوست و بازگرداندن رطوبت طبیعی لایه محافظ پوست بدون جوش زدن – که در پوست های مستعد آکنه به وفور دیده می شود – کمک می کند.

هشدار: اگر پوست چرب دارید حتی روغن مورومورو نیز ممکن است برای پوست تان سنگین بوده و به خصوص در ناحیه صورت که غدد چربی بیشتری نسبت به اندام هایی همچون دست و پا دارد جوش بزنید، بنابراین توصیه می شود محصولات حاوی این روغن را تنها روی نواحی خشن تر و خشک تر پوست اعمال کنید.

توجه: اگر نوع پوست خود را نمی دانید با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

3. کاهش چین و چروک پوست

استفاده از روغن مورومورو روی پوست به دلیل چربی های سالم و مواد مغذی موجود در آن به آب رسانی و جوانسازی پوست کمک می کند زیرا رطوبت از سلامت غشای پوست محافظت و روند ظاهر شدن خطوط ریز و چین و چروک روی پوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این روغن مورومورو باعث می شود پوست تو پر و چاق به نظر برسد که مانع چروک خوردن آن می شود.

این روغن طبیعی سرشار از ویتامین A نیز می باشد، آنتی اکسیدان مهمی که تاثیر بسزایی در سلامت پوست، مو و چشم داشته و با بهبود ترمیم پوست و جایگزین شدن سلول های قدیمی با جدید و محافظت آن ها در برابر آسیب ناشی از نور ماورا بنفش از پیری زودرس جلوگیری می کند.

4. درمان اگزما

اگزما نوعی بیماری پوستی است که طی آن پوست خشک و تحریک شده به نظر می رسد و سطح اسیدهای چرب و سرامیدهای پوست در افرادی که به آن مبتلا هستند معمولا پایین است.

استفاده از روغن مورومورو با آب رسانی پوست و بازگرداندن رطوبت طبیعی لایه محافظ پوست به کاهش علائم اگزما کمک می کند.

5. مفید برای پوست های حساس

بسیاری از مردم دنیا – 50 تا 60 درصد مردان و 60 تا 70 درصد زنان – پوست تا حدی حساس دارند و اکثر آن ها به دنبال راهی برای بهبود آن هستند.

در غشای پوست های حساس مقدار کمتری لیپید وجود دارد که می تواند باعث سفتی پوست و درد شده و نفوذ محرک هایی همچون عطرها و الکل را که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند افزایش دهد.

در حالی که استفاده از کرم های ملایم و سرشار از چربی با حداقل مواد محرک مانند روغن مورومورو به ترمیم لایه محافظ پوست با کمترین احتمال تحریک پوستی کمک می کند.

توجه: قبل از استفاده حتما برچسب محصول را مطالعه کنید که حاوی هیچ ماده افزودنی محرک برای پوست نباشد.

خواص روغن مورومورو برای مو

6. درخشان کننده مو

برای این که موهای درخشنده و براق داشته باشید مهم است که همواره رطوبت موها را حفظ کرده و مانع آسیب یا شکستگی آن ها شوید.

چرا موها درخشندگی خود را از دست می دهند؟ هنگامی که موها آسیب می بینند نور به خوبی از سطح آن ها بازتاب نمی شود و به همین دلیل موها ظاهری کدر و پژمرده پیدا می کنند.

روغن مورومورو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی به آب رسانی و حفظ رطوبت ریشه موها کمک کرده و درخشندگی طبیعی آن ها را باز می گرداند.

7. کاهش وز شدن مو

خاصیت مرطوب کنندگی روغن مورومورو از وز شدن موها جلوگیری می کند.

چرا موها وز می شوند؟ علت اصلی وز شدن موها کاهش رطوبت است. ریشه مو دارای یک لایه خارجی به نام کوتیکول است که وقتی مو خشک می شود خشن شده و پف می کند و حالت وزوزی به موها می دهد.

روغن مورومورو حاوی مقادیر زیادی لوریک اسید است که در ریشه موها نفوذ کرده و به مرطوب شدن و آب رسانی کوتیکول کمک می کند که نتیجه آن موهای نرم تر و بدون وز می باشد.

علاوه بر این، این روغن به طور طبیعی از موها در برابر آسیب ناشی از نور خورشید، گرما و دیگر ترکیبات مضر محافظت می کند.

نحوه استفاده: در حمام به مدت 2 تا 3 دقیقه روغن مورومورو را به موهای خود مالیده یا از آن به عنوان ماسک موی شبانه استفاده کنید.

خرید روغن مورومورو

روغن مورومورو در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو از جمله نرم کننده ها، مومیایی لب و لوسیون های پوست یافت می شود که می توان از فروشگاه های معتبر خریداری کرد.

گرچه می توانید روغن خالص مورومورو خریداری کنید، بیشتر محصولات پوست و مو حاوی ترکیبات دیگری همچون شی باتر، گلاب، الکل و عطردهنده ها نیز می باشند که به خصوص برای پوست های حساس توصیه نمی شوند.

در ادامه بخوانید : خواص روغن جوجوبا

منبع: healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا