نقد و بررسی فیلم داستان ازدواج + خلاصه داستان

نقد روانشناسی فیلم داستان ازدواج
نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج

خلاصه فیلم داستان ازدواج | داستان کامل | نقد و بررسی | آمار فیلم و جوایز | فیلم را چه کسانی ببینن؟

داستان ازدواج (Marriage Story) یک فیلم درام محصول سال 2019 میلادی به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی نوآ بامباک است.

بازیگران اصلی فیلم داستان ازدواج اسکارلت جوهانسون و آدام درایور و بازیگران مکمل شامل لورا درن، آلن آلدا، ری لیوتا و جولی هارگتی می باشد.

درجه سنی فیلم: R
ژانر: کمدی – درام
زمان فیلم: 137 دقیقه
تاریخ اکران: 6 نوامبر 2019
استودیو: نتفلیکس

خلاصه داستان فیلم داستان ازدواج

این فیلم ماجراهای طلاق یک زن و شوهر که یکی کارگردان صحنه و دیگری بازیگر است به تصویر کشیده و درباره مشکلاتی که در مسیر جدایی از یکدیگر و گرفتن حضانت کودک با آن دست و پنجه نرم می کنند را روایت می کند.

داستان کامل فیلم

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

چارلی باربر (با بازی آدام درایور) یک کارگردان موفق تئاتر در شهر نیویورک است، شرکت تئاتر او در حال ساخت یک نمایش است و قرار است همسرش نیکول (با بازی اسکارلت جوهانسون) که بازیگر سابق فیلم های نوجوانان است در آن به ایفای نقش بپردازد.

این زوج که دچار مشکلات خانوادگی زناشویی زیادی شده اند به توصیه یک مشاور شروع به نوشتن خصوصیات دوست داشتنی طرف مقابل خود می کنند اما نیکول از خواندن توصیفات خودش با صدای بلند خجالت می کشد و در نهایت تصمیم می گیرند از مشاوره خانوادگی چشم پوشی کنند.

نیکول که یک پیشنهاد جدید کاری برای بازی در تلویزیون دریافت کرده تصمیم می گیرد شرکت تئاتر را ترک کرده و به طور موقت با مادرش در وست هالیوود زندگی کند و پسرش هنری را نیز همراه خود می برد اما چارلی به خاطر کارش در نیویورک می ماند.

با این که این زوج می خواهند توافقی از هم جدا شوند اما نیکول، نورا را که یک وکیل خانواده است استخدام می کند و داستان کامل رابطه اش با چارلی، این که چطور به مرور مورد بی توجهی همسرش قرار گرفته و او به خواسته های نیکول اهمیت نمی دهد را برای نورا تعریف می کند و اضافه می کند که به نظرش چارلی با مدیر صحنه شرکت تئاتر رابطه دارد.

چارلی برای دیدار با خانواده اش به لس آنجلس پرواز می کند تا خبر دریافت جایزه مک آرتور را به آن ها بدهد اما نیکول برگه های طلاق را در برابر او قرار می دهد.

چارلی سراغ یک وکیل گران قیمت و جسور به نام جی ماروتا (با بازی ری لیوتا) می رود اما از این کار پشیمان می شود و به نیویورک برمی گردد اما در نیویورک یک تماس تلفنی از نورا دریافت می کند که به او هشدار داده یا وکیل بگیرد یا خطر از دست دادن حضانت هنری را بپذیرد.

چارلی به لس آنجلس برمی گردد و یک وکیل خانواده بازنشسته به نام برت اسپیتز (با بازی آلن آلدا) استخدام می کند که به استفاده از شیوه های مدنی و مصالحه معتقد است. به توصیه برت، چارلی یک آپارتمان در لس آنجلس اجاره می کند تا به خانواده اش نزدیک تر باشد و بتواند حضانت کودک را به دست آورد.

چارلی دوست ندارد به دادگاه برود به همین دلیل برت یک جلسه با نورا و نیکول می گذارد. نورا می گوید که چارلی به خواسته نیکول مبنی بر آمدن به لس آنجلس بی توجهی نکرده و هنری ترجیح می دهد با مادرش زندگی کند.

برت به صورت خصوصی از چارلی می خواهد که قید زندگی در نیویورک را بزند اما چارلی به این توصیه موفقیت نمی کند و برت را اخراج می کند.

او پس از دریافت اولین مبلغ جایزه مک آرتور وکیل جی را استخدام می کند، پرونده آن ها به دادگاه منتقل می شود و نورا و جی برای دفاع از موکلان خود به شدت با هم بحث می کنند.

نورا در این بحث ها جدایی احساسی و خیانت چارلی را مطرح می کند و جی درباره عادت الکل نوشیدن نیکول اغراق می کند. در همین حال چارلی و نیکول در خارج از دادگاه اوقات خود را در کنار فرزندشان می گذرانند.

این زوج که از روند قانونی طلاق سرخورده شده اند تصمیم می گیرند به صورت خصوصی و به دور از وکلا با هم صحبت کنند و به همین دلیل به آپارتمان چارلی می روند اما صحبت های دوستانه آن ها کم کم تلخ می شود و در نهایت نیکول چارلی را آدم خودخواه خطاب می کند و چارلی آرزو می کند که نیکول بمیرد.

اگرچه چارلی از این بابت عذرخواهی می کند و نیکول نیز او را تسکین می دهد. به زودی آن ها خواسته های خود را تعدیل کرده و سعی می کنند در مورد جدایی با هم به توافق برسند.

یک سال بعد، اجرای چارلی در برادوی موفقیت آمیز است در حالی که نیکول دوست پسر جدیدی دارد و برای کارگردانی یک اپیزود از نمایشش نامزد جایزه امی شده است.

چارلی به نیکول اطلاع می دهد که تمام وقت در لس آنجلس زندگی می کند تا به هنری نزدیک تر باشد، مدتی بعد چارلی هنری را در حال خواندن لیست خصوصیاتی که نیکول درباره چارلی نوشته بود می بیند و هنری از پدرش می خواهد تا آن را با صدای بلند بخواند.

چارلی این کار را می کند و شدیدا احساساتی می شود در حالی که نیکول از دور در حال تماشای او است.

آن شب بعد از این که با هم در جشن هالووین شرکت کردند نیکول به چارلی اجازه می دهد که آن شب هنری را به خانه اش ببرد، سپس در حالی که چارلی هنری خواب آلود را در آغوش دارد و به سمت ماشینش حرکت می کند نیکول بند کفش های او را می بندد.

چارلی از نیکول تشکر می کند و سپس از هم جدا می شوند.

نقد و بررسی فیلم داستان ازدواج

داستان ازدواج داستان یک طلاق است، داستانی که برخلاف نامی که برایش انتخاب شده پایانش به ازدواج ختم نمی شود بلکه شروعش با پایان یک ازدواج شکل می گیرد و به فراز و نشیب هایی که یک زوج فعال در عرصه تئاتر و تلویزیون در مسیر جدایی متحمل می شون می پردازد.

اسکارلت جوهانسون و آدام درایور در نقش زن و شوهری ظاهر شده اند که در مرکز طوفان فروپاشی یک زندگی که آزار دهنده و در عین حال خنده دار است قرار گفته اند و توانسته به خوبی از پس نقش های خود برآمده و با نقص و ضعف های شخصیت های فیلم یکی شوند.

نوآ بامباک کارگردان و فیلم نامه نویس که اولین بار برای فیلم “ماهی مرکب و نهنگ” مورد تحسین منتقدان قرار گرفت در آخرین فیلم خود سناریویی مشابه خلق کرده، تصویری تلخ و شیرین از یک ازدواج در شرف انفجار که این بار نه از دید یک کودک بلکه از نگاه یک زوج به تصویر کشید شده و مسئله حضانت فرزندشان پس از طلاق به معضل آن ها تبدیل شده است.

دیالوگ ها و موضوع این دو فیلم شباهت زیادی به هم دارد اما بامباک از سال 2005 تاکنون راه زیادی رفته که باعث شده آخرین اثرش به بهترین فیلم او تبدیل شود، ترکیبی از بصیرت، شفقت و یک سردرگمی زیبا!

داستان ازدواج از آن جا شروع می شود که زن و شوهر خصوصیات دوست داشتنی طرف مقابل خود را وصف می کنند: شنونده خوب، شجاع، عاشق پدر بودن، با استعداد و … خصوصیاتی که به نظر می رسد حاصلش یک رابطه کامل و ایده آل باشد اما توسط یک مشاور خانواده توصیه شده و در نهایت پای وکلای طلاق به رابطه آن ها باز می شود.

در دو ساعت باقی مانده فیلم شاهد تقلای این زوج و وکلای آن ها برای خلاص شدن از این طوفان خواهیم بود.

داستان ازدواج یک درام احساسی و یک کمدی خنده دار است که در برخی صحنه ها باعث می شود ببننده با صدای بلند بخندد، از صحنه ارائه برگه های طلاق که تراژدی را به یک فاجعه تبدیل می کند تا راهنمایی نیکول به مادرش درباره دوست نداشتن چارلی که خنده و اشک را در هم می آمیزد.

این فیلم اگرچه فیلم جنگی نیست اما یک جنگ خیابانی را توصیف می کند که در آن قانون از عشق پیشی می گیرد، نبوغ به دارایی تبدیل می شود و غنایم جنگ قرار است به طور مساوی میان دو طرف تقسیم شود.

فروش فیلم داستان ازدواج

این فیلم با بودجه 18 میلیون دلاری که صرف آن شده توانست به فروش 2.3 میلیون دلاری در باکس آفیس دست پیدا کند.

دستاوردهای فیلم داستان ازدواج

  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لورا درن
  • برنده جایزه گلدن گلاب بازیگر زن نقش مکمل برای لورا درن

فیلم ارزش دیدن داره؟

به نظر من فیلم خیلی قشنگی بود و ارزش یک بار دیدن یا حتی چند بار دیدن را داره، پیشنهاد می کنم کسانی که فیلم های درام و احساسی دوست دارن حتما این فیلم را ببینن و اصلا خسته کننده نیست.

بازیگران نقش اصلی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون فوق العاده بازی کردن و به شخصه از بازی چارلی (آدام درایور) خیلی خوشم اومد.

در ادامه بخوانید : داستان فیلم جودی 2019

منابع: theguardianwikipedia

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا