7 نکته کلیدی خرید روغن زیتون بکر

خرید روغن زیتون بکر

خرید روغن زیتون در سال‌های پیش فقط برای موقعیت‌های خاص انجام می‌شد. حالا با شناخت خواص روغن زیتون، این محصول درست مانند برنج، چای خشک و شکر به بخش جدایی‌ناپذیر خرید ماهانه خانواده‌ها تبدیل شده است.

روغن زیتون دیگر فقط یک چاشنی برای سالاد نیست. این محصول پایه بسیاری از رژیم‌های غذایی استاندارد و حتی می‌توان گفت که یک سبک زندگی است! اما اینکه کدام نوع از روغن زیتون بهتر است و چطور می‌توان آن را در برنامه غذایی روزانه گنجاند، مسئله‌ای است که باید برای شما روشن شود.

انواع روغن زیتون

روغن زیتون براساس فرآیندی که تا تبدیل شدن به محصول نهایی طی می‌کند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

روغن زیتون بکر:

اگر می‌خواهید روغن پایه پخت‌وپز، سرخ‌کردن و سس سالاد بخرید، روغن زیتون بکر بهترین گزینه است. این روغن همچنین برای استفاده به عنوان محصول مراقبت از پوست و مو نیز عالی عمل می‌کند. این محصول از نظر کیفیت دارای درجه بالاتری از دیگر محصولات است.

در ضمن این محصول از تمام خواص و عناصر طبیعی زیتون برخوردار است. به علاوه ممکن است شما در مورد نقطه دود روغن زیتون شنیده باشید. اینکه اگر روغن زیتون را در دماهای بالا حرارات بدهید، شروع به اکسیده شدن می‌کند. اینگونه دردسرها در روغن زیتون بکر وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید با خیال راحت از این روغن برای تفت دادن مواد غذایی مختلف استفاده کنید.

روغن زیتون:

این محصول ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده با ۵ تا ۱۰ درصد روغن بکر است. این روغن پالایش و بوزدایی شده و بیشتر برای افرادی که به طعم و بوی زیتون اصل حساسیت دارند، مناسب است. این محصول را بهتر است فقط در پخت و پز با دمای ملایم به کار ببرید.

روغن زیتون سبک:

این یک محصول تصفیه شده است که کیفیت، طعم و عطر کمتری نسبت به دیگرانواع روغن زیتون دارد. از این روغن نیز می‌توان برای پخت‌وپز در دماهای متوسط استفاده کرد.

حالا که به احتمال زیاد سالم‌ترین نوع روغن زیتون را انتخاب کرده‌اید، بهتر است بدانید که چطور می‌توانید آن را به زندگی روزانه خود وارد کنید.

کاربرد روغن زیتون در زندگی روزانه

بسیاری از شما می‌دانید که روغن زیتون مملو از اسیدهای چرب غیراشباع است که کلسترول خون را کاهش داده، از لخته شدن خون جلوگیری کرده و سطح انسولین را در بدن تنظیم می‌کند. اما ممکن است ندانید که روغن زیتون یک آنتی اکسیدان ضد التهاب و طبیعی است که سلول‌ها و عروق خونی را سالم و پرقدرت نگه می‌دارد.

این محصول منبع عالی ویتامین E و بتاکاروتن است. همه این عناصر سطح وسیعی از خواص و قابلیت‌های روغن زیتون را برای حفظ و ارتقاء سلامت شما و خانواده‌تان نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانید از این خواص بهره‌مند شوید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • آشپزی و ارتقاء سطح سلامت خانواده: روغن زیتون خالص را می‌توان در پخت‌وپز و تهیه انواع غذا و چاشنی مورد استفاده قرار داد. اضافه کردن این روغن به برنامه غذایی روزانه به معنای بهبود سلامت استخوان، عملکرد شناختی (مغز) و سلامت گوارش؛ کاهش رشد باکتری‌های مضر روده، تبدیل کلسترول بد خون به کلسترول خوب و کنترل وزن است.

خرید روغن زیتون بکر

  • محصولی برای مراقبت از پوست: انواع گونه‌های پوست به خصوص در زمستان خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند. پس وجود این روغن در هرخانه‌ای حداقل برای رهایی از این خشکی آزاردهنده ضروری است. دفعه بعد که دوش گرفتید، مقداری از روغن زیتون موجود در قفسه آشپزخانه را روی پوست خود در حالیکه هنوز مرطوب است ماساژ دهید. بلافاصله تغییرات محسوسی را تجربه خواهید کرد. برای خشکی دست‌ها و پاها، روغن را قبل از خواب بر روی پوستتان بمالید و سپس جوراب و دستکش نخی بپوشید تا روغن به خوبی جذب پوستتان شود. به این ترتیب صبح روز بعد به سطح دلچسبی از نرمی و لطافت پوست، دست خواهید یافت. درضمن پوست شما با این کار با انواع اسیدهای چرب و ویتامین تغذیه شده و در مقابل مواد شوینده و عوامل محیطی مقاوم خواهد شد.
  • روغن‌تراپی مو: می‌توانید مقداری از این روغن را یک ساعت قبل از شستن موها به پوست سر بمالید تا کاهش احتمال بروز شوره سر و پیشگیری از موخوره نصیبتان شود. به علاوه پیشگیری از خشک و خشن شدن، آبرسانی و تقویت موها از فواید روغن‌تراپی زیتون برای مو است. این روغن همچنین در خنثی‌سازی اثرات مخرب ناشی از مواد شوینده و ابزار حرارتی عالی عمل می‌کند.
  • پایه رژیم‌های غذایی سالم و تناسب اندام: انواع رژیم‌های غذایی کتوژنیک، کالری‌شماری، رژیم مدیترانه‌ای و … این محصول را به عنوان بهترین روغن برای کاهش وزن معرفی می‌کنند. حتی رژیم‌های غذایی که الزامی به استفاده از روغن ندارند، روزانه یک قاشق از این محصول را برای کاهش اثرات رژیم بر پوست و مو تجویز می‌کنند. با استفاده از این روغن رطوبت پوست و مو حفظ شده و چین‌وچروک ناشی از رژیم بروز پیدا نمی‌کند.

مصرف روزانه این روغن همچنین از بروز یبوست ناشی از رژیم جلوگیری می‌کند. درواقع روده‌ها با کاهش دریافت مواد غذایی و مولکول‌های آب دچار خشکی و تنبلی می‌شوند. این روغن به دلیل قابلیت‌ روان‌کنندگی، حرکات روده را بهبود بخشیده و مشکلات گوارشی رژیم‌های کم‌کالری را درمان می‌کند.

  • محلول شست‌وشوی دهان: شست‌وشوی دهان با روغن زیتون یک تکنیک باستانی است که به دلیل مزایای زیاد خود در سراسر جهان رایج است. برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن را چند بار در روز غرغره کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه دور دهان می‌چرخانند. سپس این روغن را از دهان خارج می‌کنند.

این روغن در دهان مانند یک سم‌زدا عمل کرده و انواع باکتری‌ها، مخاط و سموم را از بدن شما خارج می‌کند. عملکرد این روغن در دهان درست مانند کارایی روغن موتور ماشین شما است که همه آلودگی‌ها و ذرات مخرب را پاکسازی می‌کند. این روش درمانی از آرتریت و آلرژی گرفته تا خستگی مزمن و سندروم پیش از قاعدگی را التیام می‌بخشد.

  • روغن همه‌کاره: شما از این روغن می‌توانید حتی به عنوان نرم‌‌کننده لب، مرطوب و نرم‌کننده کوتیکول‌های اطراف ناخن و حتی درمان التهابات ناشی از پوشک در نوزادان استفاده کنید. همچنین برای نرم کردن پنجه حیوانات خانگی و پیشگیری از ایجاد زخم و جراحت در آن از این روغن استفاده می‌کنند.

اما برای اینکه بتوانید با خیال راحت این روغن را در امور روزانه نام برده استفاده کنید، لازم است در زمینه خرید روغن زیتون به چند نکته توجه کنید.

راهنمای خرید روغن زیتون

حالا که قرار است روغن زیتون به برنامه غذایی روزانه شما اضافه شود، بهتر است بدانید چطور می‌توانید بهترین نمونه این محصول را خریداری کنید:

  1. روغن زیتون بکر بخرید: اگر حتی مایلید از دیگر نمونه‌های روغن زیتون بی‌بو یا تصفیه شده ‌نیز در قفسه‌های آشپزخانه خود داشته باشید، روغن زیتون بکر باید پایه ثابت این قفسه‌ها باشد. چراکه این همان محصولی است که در عین پرخاصیت بودن، کاربرد زیادی در سبک زندگی شما داشته و در عین حال بی‌ضرر است. روغن زیتون بکر را از مجموعه زیمالب خریداری کنید. محصولات این مجموعه هویت و اصالت داشته و شما را از موهبت‌هایی که طبیعت در اختیارمان قرار داده است، بهره‌مند می‌سازند.
  2. تازه مصرف کنید: زیتون‌ها را بعد از چیدن به سرعت روغن‌گیری می‌کنند. درواقع هر ساعت که از چیدن این محصول بگذرد، بیشتر به اکسیده شدن نزدیک می‌گردد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که از روغن زیتون تازه برای مصرف روزانه خود استفاده کنید.
  3. لمس کنید و بچشید: روغن زیتون را بچشید، ببویید و حتی لمس کنید. محصول خالص خودش را به شما معرفی خواهد کرد. حتی اگر قرار است روغن زیتون را به صورت آنلاین خریداری کنید می‌توانید در اولین خرید خود کیفیت روغن را بسنجید و سپس همان فروشنده را برای خریدهای بعدی انتخاب کنید.

خرید روغن زیتون بکر

  1. از فروشنده اصیل بخرید: فروشنده‌ای را انتخاب کنید که تاریخچه، کسب‌وکار، منابع استخراج روغن و به طور کلی داستان روشنی دارد.
  2. محصول بی نام و نشان نخرید: خرید محصولات بی نام و نشان که ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد، اصلاً عاقلانه نیست.
  3. حداقل برای اولین خرید خوب تحقیق کنید: خرید اینترنتی روغن زیتون اصل به معنای خریدی آگاهانه و از سر حوصله است. بدون شک شما هم با خواندن برچسب و تحقیق در مورد برند، محتویات و طریقه مصرف روغن زیتون در فضای شلوغ فروشگاه‌ها راحت نیستید. اما خرید این محصول حداقل برای اولین بار نیاز به تحقیق دقیق و موشکافانه دارد. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید، نسبت به برندهای معتبر روغن زیتون اطلاعات کافی داشته باشید.
  4. خرید آنلاین روغن زیتون را امتحان کنید: امروز انواع کسب‌وکارهای معتبر و شناخته شده بخش مهمی از خدمات فروش خود را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین بهتر است اولین قدم را در مسیر خرید آنلاین با خرید اینترنتی روغن زیتون بردارید.

راهنمای خرید اینترنتی روغن زیتون اصل

در فروشگاه‌های آنلاین شما می‌توانید از طریق تلفن همراهتان به منبع عظیمی از اطلاعات در مورد هر برند و محصولی دست پیدا کنید. فقط کافی است صفحات مختلف فروشنده مورد نظر را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده تا محصول مورد نظر را به خوبی بشناسید. خرید روغن زیتون زیما تجربه خرید آگاهانه و رضایت‌بخش محصولات طبیعی را برایتان رقم زده و انگیزه داشتن سبک زندگی سالم را در شما تقویت خواهد کرد.

برای خرید روغن زیتون بکر به صورت آنلاین کافی است به وبسایت زیمالب مراجعه کرده و در صفحه روغن‌های خوراکی بر روی روغن زیتون بکر کلیک کنید. به این ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول سفارشی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا