5 نکته برای خرید تشک خوشخواب مناسب

خرید تشک خوشخواب کار آسانی نیست؛ چرا که تشک یکی از مهم ترین وسایل خانه ما محسوب می شود.

خوشخواب بد می تواند موجب خواب نا آرام و در طولانی مدت موجب کمر درد شود؛ بنابراین، بهتر است در هنگام خرید تشک همه آنچه را که برایتان مهم است را در نظر گرفته و سپس از میان برندهای معتبر اقدام به خرید کنید. اگر با انواع خوشخواب و مزیت های آن آشنا نیستید و یا برای خرید تشک به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله حاضر را از دست ندهید.

تشک خوشخواب

چرا خرید تشک مناسب مهم است؟

خواب آرام و راحت، یکی از فاکتورهای سلامت روح و جسم است. هر یک از ما برای داشتن بدنی سالم باید 8 ساعت در طول 24 ساعت خوابی عمیق و آرام را تجربه کنیم. یکی از مهمترین عوامل برای داشتن خواب باکیفیت، سرویس خواب و تشک است.

اگر شما به خوشخواب سفت عادت داشته باشید اما خوشخواب مورد استفاده شما در اثر کهنگی نرم و دفورمه شده باشد، مسلما خواب خوشی را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل است که علی رغم قیمت های نسبتا زیاد خوشخواب های مرغوب، پیشنهاد می کنیم در صورت خرابی یا کهنگی تشکتان، به فکر تعویض و خرید رخت خوابی نو باشید.

5 نکته کلیدی برای خرید تشک خوشخواب

قبل از خرید خوشخواب نو به موارد زیر دقت کنید:

میزان نرمی و سفتی تشک

میزان نرمی یا سفتی تشک سلیقه ای است اما بهتر است بدانید که خوشخواب های بسیار نرم یا بسیار سفت برای کمر شما مناسب نیستند. ممکن است موجب بروز دیسک کمر شوند. از طرفی خوشخواب های بسیار نرم خیلی زودتر از سایر خوشخواب ها خراب می شوند و شکل بدنتان را به خود می گیرند.

مهم نیست که خوشخواب شما تا چه حد گران است، اگر میزان نرمی یا سفتی آن مطابق سلیقه شما نباشد، در واقع پولتان را دور ریخته اید. شما می توانید برای انتخاب خوشخواب مناسب، به سراغ یکی از انواع اینتر استینگ، فوم تزریق ژل، کویل، هیبریدی یا مموری فوم بروید. ویژگی هر یک از این خوشخواب ها در سایت ماکان دکور ذکر شده و شما می توانید قیمت آن ها را نیز مشاهده نمایید.

تشک خوشخواب

توجه به سایز خوشخواب

خوشخواب های یک نفره را می توانید در اندازه های استاندارد مختلفی تهیه نمایید. این نوع خوشخواب معمولا 200*120 سانتی متر یا 200*90 سانتی متراند؛ اما خوشخواب های دو نفره دارای ابعاد متنوع تری اند. ابعاد موجود در بازار معمولا به این ترتیب است:

  • 200*200 سانتی متر
  • 200* 180 سانتی متر
  • 200* 160 سانتی متر
  • 200*140 سانتی متر

ضد آب بودن خوش خواب

ویژگی ضد آب بودن معمولا برای خوشخواب کودکان در نظر گرفته می شود اما شما می توانید از لایه ضد آب برای این منظور استفاده کنید که به صورت جداگانه فروخته می شود. این لایه همچون تشکی نرم است که جلو نفوذ مایعات به داخل فوم تشک را می گیرد.

قیمت خوشخواب

قیمت خوشخواب یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب تشک است. بسیاری از خوشخواب های موجود در بازار دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توانند خوابی خوش را تضمین کنند اما یادتان باشد که قیمت بالا همیشه نشانگر کیفیت یا راحتی تشک نیست.

بعضی برندهای معروف ویژگی های جدیدی برای خوشخواب های خود ارائه کرده اند که ممکن است این ویژگی ها اصلا برای شما اهمیتی نداشته باشد. برای مثال امروزه خوشخواب های منفصل بسیار پرطرفدار شده اند.

ویژگی این خوش خواب ها این است که اگر فرد کناری شما تکان بخورد، کمتر متوجه تکان های او خواهید شد. هر چند این برندها مدعی اند که هرگز متوجه تکانی نمی شوید. در هر حال، پیشنهاد می کنیم برای امتحان این موضوع حتما خودتان خوشخواب را امتحان کرده و از راحتی آن اطمینان حاصل کنید.

ضمانت خرید کالا

ضمانت خرید کالا در هنگام خرید تشک خوشخواب بسیار اهمیت دارد؛ چرا که این موضوع نشانگر تعهد فروشنده به شما است. درست است که ضمانت نامه همیشه نشانگر کیفیت محصول نیست اما می توان آن را نشانی برای استاندارد بودن در نظر گرفت.

جدا از این، شما می توانید در صورت نامناسب بودن تشک یا ایراد داشتن آن، اقدام به تعویض یا پس دادن آن کنید. البته ممکن است شرایط پس دادن یا تعویض کالا از برندی به برند دیگر متفاوت باشد، لذا پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما به شرایط تعویض آن توجه نمایید.

تشک خوشخواب

جمع بندی

امروزه در بازار انواع خوشخواب با برندهای مختلف وجود دارد که گاه همین تنوع موجب سردرگمی مشتری می شود. اگر قصد خرید خوشخواب را دارید، بهتر است قبل از خرید به پنج نکته کلیدی دقت کنید. اولین نکته برای خرید خوشخواب میزان نرمی یا سفتی آن است.

البته در نظر داشته باشید که خوشخواب خیلی سفت یا خیلی نرم برای کمر شما مناسب نیست. دومین مورد اندازه آن است. در هنگام انتخاب تشک به اندازه تخت دقت کرده و قبل از خرید ابعاد آن را بسنجید. سومین نکته، قیمت، چهارمین نکته ضد آب بودن و نکته آخر داشتن ضمانت نامه است.

اگر به دنبال بهترین سایت برای آشنایی با  تشک خوشخواب مختلف با قیمت های مناسب هستید، ما ماکان دکور را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با مراجعه به سایتmakandecor.com  انواع خوشخواب را مشاهده کرده و اقدام به خرید تشک خوشخواب مورد نظرتان کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا