حرکات یوگا برای لاغری و کاهش وزن

همانطور که می‌دانید تمرینات یوگا به عنوان کاهش دهنده استرس شناخته شده‌اند اما این گزینه می‌تواند یک تمرین موثر برای مبارزه با چربی‌های موجود در بدن باشد. بله درست شنیدید. شما می‌توانید از تمرینات یوگا برای کاهش وزن خود استفاده کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تمرینات یوگا قادر است سطح هورمون‌های استرس را کاهش دهد و مقاومت به انسولین را افزایش دهد. حرکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما کمک خواهد کرد وزن خود را کاهش دهید. اگر همین امروز انجام این حرکات را آغاز کنید در کمتر از سه هفته به نتایج عالی دست خواهید یافت.

یوگا
یوگا

تمرینات یوگا در یک نگاه:

به چه مواردی نیاز خواهید داشت: برای اینکه بتوانید تمرینات یوگار را انجام دهید به زیرانداز مخصوص یوگا نیاز دارید. اگر این زیرانداز را در اختیار ندارید زیاد نگران نباشید زیرا می‌توانید کار خود را در یک اتاق معمولی نیز انجام دهید.

چگونه این تمرینات را انجام دهیم؟ برای اینکه بتوانید از مزایای تمرینات یوگا بهره مند شوید حداقل سه بار در هفته این حرکات را تکرار کنید. هر بار سه الی پنج نفس عمیق بکشید. کار خود را با حرکات اصلی در هر تمرین آغاز کنید. اگر انجام اینکار برایتان دشوار بود ، از گزینه‌های ساده تر استفاده کنید. اگر احساس کردید حرکات موجود زیاد چالش برانگیز نیست و قادر هستید آن‌ها را به سادگی تکرار کنید به سراغ گزینه‌های دشوارتر بروید.

حرکت هلال ماه:

یوگا
یوگا

این حرکت باعث قوی شدن پاها، کمر و باسن می‌شود.

ابتدا روی پای خود بایستید ، انگشتان پا را به سمت جلو نگه دارید و دستان خود را در کنار بدن خود نگه دارید. نفس بکشید و دستان خود را بالای سر ببرید. حالا دستان خود را به هم قفل کنید. پای راست خود را کمی عقب ببرید و پای چپ را به سمت جلو بیاورید. کمی به سمت جلو خم شوید. کمی در این موقعیت بمانید و سپس پای خود را عوض کنید.

یوگا
یوگا

دشوارتر کردن این حرکت: در موقعیت نهایی،نفس عمیق بکشید، سرخود را به سمت عقب ببرید و به نوک انگشتان دست خود خیره شوید.

راحت تر کردن این حرکت: زانوی راست خود را پایین بیاورید تا کف زمین را لمس کند. یک قدم به عقب بروید و دست خود را روی ران چپ بگذارید.

حرکت Willow:

یوگا
یوگا

بر روی پاهای خود بایستید. دستان خود را کنار بدن نگه دارید. کف پای چپ خود را بر روی قسمت داخلی ران راست قرار دهید و زانو را خم کنید. برای دو تنفس، کف دست خود را جلوی قفسه سینه نگه دارید. در نفس سوم، بازوی خود را باز کنید، نوک انگشتان خود را به سمت سقف ببرید. نفس خود را به بیرون بدهید و نیم تنه خود را به سمت چپ خم کنید. نفس خود را به بیرون بدهید و به حالت صاف بایستید. این حرکت را سه الی پنج بار تکرار کنید. سپس پای خود را عوض کنید.

ساده تر کردن این حرکت: پای چپ خود را بر روی ساق پا قرار دهید یا اینکه انگشتان خود را روی زمین بگذارید تا بتوانید تعادل بدن خود را حفظ کنید.

دشوارتر کردن این حرکت: زمانی که می‌خواهید تعادل خود را حفظ کنید و خم شوید حتما چشمان خود را ببندید.

حرکت Rocking Boat:

یوگا
یوگا

بر روی زمین بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید و دستان خود را بر روی ران بگذارید. نیم تنه خود را صاف کنید و سر را در راستای بدن نگه دارید. حدود 45 درجه به سمت عقب بروید. پاهای خود را بلند کنید تا ساق پای شما موازی زمین شود. در حالیکه نفس خود را به سمت درون می‌کشید(دم)، بازو و پای خود را باز کنید و سعی کنید پاها را کنار یکدیگر نگه دارید. نفس خود را به بیرون بدهید و دوباره نفس بکشید. نیم تنه را به سمت پایین بیاورید و سعی کنید بدنتان شکل V گسترده و کشیده شده را به خود بگیرد. این حرکت را سه الی پنج بار تکرار کنید.

این حرکت را ساده تر کنید: پشت ران خود را با دست بگیرید و پای خود را خم کنید. تنها نیم تنه را پایین بیاورید.

این حرکت را دشوارتر کنید: زمانی که در موقعیت V کشیده هستید، بازوی خود را بالای سر ببرید و بکشید.

حرکتHover:

یوگا
یوگا

خوب در این حرکت باید کار خود را با موقعیت شنا آغاز کنید. در این موقعیت قرار بگیرید. بازوی خود را به صورت صاف نگه دارید، دستان خود را زیر شانه‌ها بگذارید. زمانی که نفس خود را به بیرون می‌دهید، قفسه سینه را به سمت زمین بیاورید، ارنج خود را خم کنید، بازو را به بدن نزدیک تر نمایید. حالا کمی از زمین فاصله بگیرید.

این حرکت را ساده تر کنید: کار را بر روی دستان و زانوی خود آغاز کنید. دستان خود را به سمت جلو حرکت دهید تا بدن در خط مستقیمی از سر به سمت زانو قرار گیرد.

این حرکت را دشوارتر کنید: زمانی که شناور هستید، پای چپ خود را 6 الی 12 اینچ بلند کنید، در همین حالت بمانید و سپس پایین بیاورید. اینکار را به سه الی پنج بار تکرار کنید و پاهای خود را عوض کنید.

حرکت صندلی (Chair):

یوگا
یوگا

بر روی پاهای خود بایستید، انگشتان پا را به سمت جلو نگه دارید و دستان خود را در کناره‌های بدن قرار دهید. نفس بکشید و بازوی خود را به بالای سر ببرید، کف دست‌های شما باید به سمت یکدیگر باشد. نفس خود را به بیرون بدهید و به گونه‌ای بنشینید که بدن شما زاویه 45 درجه به خود بگیرد. به سمت جلو نگاه کنید.

این حرکت را ساده تر کنید: پای خود را به عرض باسن باز کنید و حرکت را انجام دهید. دستان خود را روی ران بگذارید و تنها 30 درجه خم شوید.

این حرکت را دشوارتر کنید: بعد از اینکه نشستید، پاشنه‌های خود را از روی زمین بلند کنید و تعادل خود را در این حالت حفظ نمایید. به نوک دستان خود خیره شوید./ مجله سلامت

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی