جغد نماد و نشانه چیست؟

جغد نماد چیست؟
جغد نماد چیست؟

جغد شب! ویژگی های این پرنده آنقدر منحصر به فرد است که ما را در خصوص نمادشناسی و معنای آن، کنجکاو می کند.

این پرنده باعث می شود دل مان بخواهد سوالاتی بپرسیم از قبیل این که جغد شب نماد چیست؟ آیا دیدن جغد در شب شوم است؟ آیا نماد جغد سفید با دیگر جغدها متفاوت است؟

در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و کمک کنیم تا جهان اطراف تان را بهتر درک کنید.

نماد و مفهوم جغد

جغد برای شب، مانند عقاب برای روز است. جغدها به طور کلی نماد خردی ماوراءالطبیعه، سکوتی سلطنتی و هوشی سرشار است.

این بدین دلیل است که جغدها هم موجوداتی اندیشمندند، و هم شکارچی. آن ها تمایل دارند به جای این که بی هدف اقدام کنند، طبق استراتژی های برنامه ریزی شده خود عمل کنند.

اگرچه در خیلی از فرهنگ ها بر این باورند که جغدها جادوگر اند و پیام آور مرگ اند، اما جغد سفید، سمبل خِرَد و استقامت است. برای درک عمق معنای آن، باید کمی بیش تر درباره پیشینه آن بدانیم.

بیشتر : عقاب نماد و نشانه چیست؟

نمادگرایی بومیان آمریکا درباره جغد

از نظر بومیان آمریکا، جغد ترکیب منحصر به فردی از خرد و مرگ است. آن ها بر این باور اند که این موجود باهوش، حافظ خرد و دانشی مقدس، نظیر الگوهای آب و هوایی و رازهای زندگی پس از مرگ اند.

برخی از قبایل بومیان آمریکایی اعتقاد داشتند که جغدهای شب، مردگان را به سوی زندگی پس از مرگ شان حمل می کنند. به همین دلیل شنیدن صدای جغد در شب، بدشگون است.

مادران و اجداد این قبایل، عادت داشتند از صدای جغد برای ترساندن فرزندان شان استفاده کنند تا آن ها را وادار کنند شب ها بیرون نروند، و اگر نه، جغد آن ها را با خود می برد.

قبایل دیگر، حلقه های استخوانی اطراف چشم جغد را با ناخن های ارواح و درگذشتگان مرتبط می دانند.

آن ها باور دارند که تماشای جغد در شب، نشانه این است که اجدادشان دارند به آن ها پیام یا هشدار می دهند که برخی اعضای قبیله در حال تابو شکنی هستند!

به هر حال، جغدها همیشه سمبل مرگ و بدشگونی نیستند. قبیله هوپی ها، مانگو (جغد بزرگ شاخدار) را نماد انسان راستینی می دانند که مقابل کارهای مضحک دلقک کوشاری می ایستد.

اقوام دیگر، جغدها را موجوداتی بی خطر می دانند که به دلیل تنبلی، به شب تبعید شده اند.

در برخی فرهنگ های بومیان آمریکا، از جغدها به عنوان حیوانات قبیله استفاده می کردند. این قبایل شامل هوپیان بودند که جغدهایی به نام کوکوپ-وونگوا، کوکونگیام، موهاو و تینگیت داشتند.

نمادگرایی جغد در بین سِلتیک ها

سلتیک ها جغد را نماد جنگجو و نگهبان افتخار و بزرگی می دانند. طبق اعتقاد آن ها، این خردمندی جغد جنگجوست که به آن ها کمک می کند تا عالم ارواح را به درستی بشناسند.

آن ها همچنین بر این باور اند که جغدها نماد نگهبان سرسخت حقیقت و افتخار هستند که این یعنی آن ها هرگز تحمل فریب و نیرنگ را ندارند.

جغدها پرندگان شب اند و می توانند در تاریکی خوب ببینند. به همین دلیل به عقیده سلتیک ها، آن ها بهترین پیام رسان در سراسر روز و شب اند که می توانند پیام ها را بین جهان ما و جهان برتر، مخابره کنند.

شاید بدین دلیل است که آن ها اعتقاد دارند که جغدها، راه ارتباط با عالم ارواح را خوب می شناسند.

جغدها همچنین نماد باروری الهه ها در میان سلتیک های کهن بوده اند. به همین دلیل است که سلتیک ها با غرور و افتخار، از تصویر جغدها بر روی لباس های خود (خصوصا لباس های بافتنی)، وسایل خانه یا جلد کتاب ها استفاده می کنند.

جغد در خواب

وقتی پرندگان در خواب با ما ملاقات می کنند، به طور کلی می خواهند به ما بگویند که باید از یک سری انرژی های منفی گذشته رها شویم.

اما با این حال، دیدن جغد در خواب معانی مختلفی دارد. به طور کلی، دیدن جغد در خواب نشانه این است که باید مراقب هر نوع فریب و فریبکاری در اطراف تان باشید.

تعابیر و نمادگرایی های مختلف از دیدن جغد در خواب، می تواند به نوع جغد و چگونگی دیدن آن در خواب، بستگی داشته باشد.

یک جغد

دیدن تنها یک جغد در خواب، به این معناست که باید نسبت به اتفاقاتی که در اطراف تان رخ می دهد، آگاه و هوشیار باشید. قدرت روح حیوانی جغد را برای دیدن همه چیز در سطحی بالاتر، قرض بگیرید.

چندین جغد

می توان این گونه تعبیر کرد که کسی به شما نصیحت سودمندی می کند که بهتر است آن را بپذیرید.

جغد در حال پرواز

دیدن جغد در حال پرواز در خواب، نشانه خوبی نیست. تعبیر این خواب این است که در روزهای آتی، مشکلاتی در خانواده شما پیش خواهد آمد. این مشکلات می تواند درگیری میان اعضای خانواده باشد.

جغد سیاه

دیدن جغد سیاه در خواب، معمولا نشانه هوشیاری و بیداری روحانی است.

جغد مرده

دیدن جغد مرده در خواب، بدترین تعبیر را دارد. جغد مرده در خواب، نشان از مرگ فرد خواب بیننده یا یکی از اطرافیان نزدیک او را دارد. این خواب، نمایانگر گذر از این دنیا به دنیایی دیگر است.

جغد انبار

جغد انبار در خواب، نماد شرایط مالی خوب در آینده ای نزدیک است.

جغدان معمولی

دیدن این جغد در خواب، بدان معناست که نیاز به تغییر دارید و باید بیش تر بر روی خودتان تمرکز کنید.

مرغ حق

مرغ حق یا جغد حق، انعکاسی از درگیری های شما با مشکل بی خوابی است.

جغد برفی

دیدن جغد برفی در خواب، نشانه شادی و آرامش در آینده ای بسیار نزدیک است.

رویارویی با جغد و نشانه های آن

نشانه های رویارویی با جغد، مشابه و نزدیک به همان نشانه های دیدن جغد در خواب است. اگر با جغدی در حال هوهو کردن مواجه شوید، می تواند نشانه دریافت خبرهای بد باشد.

مثلا خبر می شنوید که فردی از نزدیکان شما در بستر بیماری است، و روزهای پایانی عمرش را سپری می کند.

این خبر بد می تواند در مورد فریبکاری هایی باشد که دارد در اطراف شما رخ می دهد و باید آماده این باشید که درباره اطرافیان تان تجدید نظر کنید.

به هر صورت، رویارویی با جغد بدین معناست که باید حواس تان به اطراف خود باشد. این اتفاق همیشه هم نشانه بدی نیست؛ به طور کلی یک هشدار برای شماست. شاید در حین توجه به اطراف تان، اطلاعاتی کسب کنید که در آینده برایتان مفید باشد.

فولکلور و افسانه شناسی جغد

افسانه شناسی جغد، شاید یکی از غنی ترین و اشباع ترین افسانه شناسی ها باشد. تقریبا در تمامی فرهنگ ها، فولکلورها و سنت های سراسر جهان، می توانید منابعی در مورد آن پیدا کنید.

نمادهای آتنا در یونان، یکی از شناخته شده ترین نمادها در افسانه شناسی جغد هستند.

از آنجا که جغد یک حیوان مقدس برای آتنا بوده است، هر سربازی که در جنگ، تیرش به جغدی نشسته یا در حال پرواز اصابت می کرد بدین معنا بود که الهه جنگ بر آن سربازان لبخند می زند.

در جنگ ها، هر جبهه ای که زودتر نمادهای آتنا را مشاهده می کرد، بدین معنا بود که نتیجه جنگ به نفع آن جبهه خواهد بود.

جغد، یکی از خدایان مصر باستان بوده که نگهبان اسرار مقدس بوده است. طبق آنچه که در افسانه ها آمده است، این خدایان از ارواح به هنگام عبور از این جهان به جهان بعدی، محافظت می کردند.

فرهنگ و فولکلور چینی، به جنبه وحشیانه روح حیوانی جغد احترام می گذارد. در هنر چین باستان، می توانید تصاویری حیرت انگیز را بیابید که در آن ها جاودانگی ققنوس با خشم افسانه ای جغد درآمیخته شده است.

همچنین در فرهنگ چینی، درباره جنبه محافظتی این پرنده سخنان زیادی به میان آمده است. آن ها بر این باورند که جغد، محافظی در برابر همه انرژی های منفی است.

علاوه بر این ها، می توانید منابع زیادی درباره افسانه شناسی جغد در دیگر تمدن ها نظیر هندو، رومانی و سلتیک بیابید.

اگرچه بیش تر آن ها از جغد به عنوان «فرشته مرگ» یاد می کنند، اما تقریبا همه آن ها خرد و پیام آوری جغدها را تأیید می کنند.

انسان هایی با روحیه جغدی

روحیه جغد، به ما یادآور می شود که نگاه عمیق تری به درون خود داشته، و بیش تر با خودمان و احساسات مان صادق باشیم.

چشمان بیرون زده جغدها و توانایی دید در شب آن ها، به ما درس شفافیت و فریبکاری می دهد؛ این که انسان شفافی باشیم و از فریبکاری حذر کنیم؛ این که چطور با خودمان روراست باشیم و آن را بروز دهیم.

به طور خلاصه، روحیه جغدی گویای آن است که اگر درون ما روشن و شفاف باشد، به راحتی می توانیم فریبکاری و حقه های بیرون از خودمان را تشخیص دهیم.

همچنین، روح این حیوان ما را قادر می سازد که بیش تر مشاهده کنیم، آرام تر باشیم، با عظمت تر و حسابگرتر باشیم.

چرا که می توان مانند جغد، با کمال آرامش، بر روی بلندترین شاخه درخت نشست، و از آنچه در دور و بر اتفاق می افتد، شگفت زده شد!

حقیقتی جالب

چشمان جغد می تواند در کسری از ثانیه، جابجا شود، پردازش کند و از حالت دوربین به حالت نزدیک بین تغییر حالت دهد.

با داشتن روحیه جغدی، می توانید خود را با انرژی او احاطه کنید، و با دقت و سرعتی باورنکردنی، در خصوص گذشته، حال و آینده خود به شفافیت و وضوح دست پیدا کنید.

همچنین، روحیه جغدی از ما می خواهد که نگاهی به عواطف منفی و ترس هایمان داشته باشیم. به جای این که از آن ها دوری کنیم یا فرار کنیم، باید به آن ها به عنوان اطلاعاتی مفید نگاه کنیم.

برخورد منطقی با ترس ها و عواطف منفی، کمک می کند تا با قدرت و آرامش، موضوع را حل و فصل کنید.

انسان های دارای روح محافظ (توتِم) جغدی

افرادی که روح محافظ جغدی دارند، عاشق آرامش، سکوت و تاریکی شب هستند. آن ها شب ها دقت بیش تری دارند و هوشیارتر اند، و ترجیح می دهند در ساعات شبانه به کارهای خود برسند.

همین امر بیانگر عدم ترس آن ها از تاریکی و حتی جادوی پنهان است. همین امر، باعث می شود تا این افراد، حقیقت پشت پرده هر چیز یا هر شخصی را ببینند.

اگر در سایه روح محافظ جغد متولد شده باشید، احتمالا دارای شهودی قوی هستید. چنین افرادی تمایل به ناشناخته ها و چیزهای خارق العاده دارند.

اگر شما هم متوجه این ویژگی ها در خود شده اید، پس باید بیش تر به ندای درون خود گوش دهید و از شهودتان بیش تر پیروی کنید.

اینگونه افراد، باید یاد بگیرند که به ندای اعماق وجودشان گوش دهند. آن ها وقتی به جای گوش دادن به حرف دیگران، به ندای درونی شان گوش می سپارند، بهترین عملکرد را دارند.

دنیای بیرونی، دنیایی پر از دروغ و فریب است؛ اما با تلاش و پشتکار، خواهید آموخت که چطور حقیقت پشت پرده هر فردی را بشناسید و درک کنید.

انسان هایی با قدرت جغدی

وقتی نمادهای خرد جغدی را در خود داشته باشیم، قدرت این را داریم که فریب را تشخیص دهیم. قدرت جغدی، دانش لازم در خصوص موضوعات ناشناخته و پنهان و توانایی سفر بدون ترس در شب را به ما می بخشد.

آن ها در سکوت، سرما و عمق شب، حمایتی در صدای پنهان الهی می یابند. و این به خاطر تیزبینی، هوش و آگاهی و دیگر ویژگی های جغدی است که آن ها را قادر به این امر می کند.

صدای گریه یا جیغ جغد، به خودی خود، «حقیقی سازی خویشتن» را فرا می خواند. جغد به ما کمک می کند تا هنگام بیان حقیقت، در روراستی و صداقت خودمان را حمایت کنیم.

انرژی جغد، برایتان تمرکز، آرامش و بردباری می آورد؛ هر چیزی که برای دیدن جزئیات آنچه قرار است برایتان اتفاق بیافتد، لازم دارید.

معنای تتوی جغد

تتوی جغد در قسمت های مختلف بدن آقایان و خانم ها زیاد دیده می شود که نشان می دهد این طرح، به عنوان یک طرح تتو بسیار محبوب است. اما این طرح نمایانگر چیست؟

افراد بر اساس افسانه ها و فرهنگ عامیانه، اغلب جغد را به عنوان نمادی از خرد و دانش در نظر می گیرند.

جغد همچنین می تواند نماد عبور و گذر زمان باشد. به همین دلیل است که معمولا تتوی این طرح را در کنار اشیایی نظیر ساعت شنی یا ساعت جیبی مشاهده می کنیم.

زیبایی، تاریخچه غنی و ارزش نمادین جغد، طرح این پرنده را در کنار طرح گل، کلید، قفل، فانوس و هر چه که به ارزش آن بیافزاید، به طرحی محبوب در میان افراد تبدیل کرده است.

طبق گفته شمار زیادی از تتوکاران، آن ها طرح جغد را در انواع مدل ها و الگوها نظیر جغد نشسته بر شاخه، در حال پرواز یا در حال بغل کردن خود با پرهایش تتو زده اند که هر یک از این طرح ها، ارزش نمادین خود را دارد.

همچنین، طراحی این طرح در تمام قسمت های بدن، کار آسانی است.

نتیجه گیری

جغدها موجودات جادویی هستند. آن ها در سکوت، با چشمان باز و تیزبین شان، ما را نظاره می کنند و با علادم و نشانه های خود، ما را به مسیر درست هدایت می کنند.

آن ها پاسخ هر سوالی که به دنبالش هستیم را به ما می دهند؛ تمام کاری که ما باید انجام دهیم، آگاه بودن و توجه دقیق به آن هاست.

در ادامه بخوانید : دانستنی های جالب در مورد جغدها

منبع : worldbirds.org

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا