آیا جراحی زیبایی بینی ممکن است صدای شما را تغییر دهد؟

عمل بینی خواننده
عمل بینی خواننده

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که صدای آواز خواندن‌تان زیبا است، احتمالا می‌خواهید با همه توان خود از آن محافظت کنیدو یا یک خواننده حرفه ای هستید از آنجا که صدای شما سازتان و احتمالا منبع درآمد شماره یک شما است، بدون شک از گلو و هر آنچه که به آن وصل می‌شود، مانند گوش و بینی خود به خوبی مراقبت می‌کنید.

با این حال، اگر در نظر دارید جراحی بینی انجام دهید، احتمالاً نمی‌دانید که آیا این کار صدای آواز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا خیر. بسیار خوب، همه اینها به نوع جراحی بینی و جراح بینی شما بستگی دارد.

روش های مختلفی که برای اصلاح ظاهر و عملکرد بینی استفاده می‌شود چیست؟

دو عمل جراحی اصلی وجود دارد که روی بینی افراد انجام می‌شود:

– جراحی زیبایی بینی

– سپتوپلاستی

تفاوت بین سپتوپلاستی و جراحی زیبایی بینی چیست؟

وقتی افراد تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می‌گیرند، معمولاً به دنبال بهبود ظاهر بینی و افزایش هماهنگی چهره هستند. از طرف دیگر سپتوپلاستی برای اصلاح سپتوم انحرافی، مشکلات سینوس و مشکلات تنفسی انجام می‌شود.

سپتوپلاستی عموما ظاهر بینی شما را تغییر نمی‌دهد در حالی که هدف از جراحی زیبایی تغییر بینی شماست تا بیشتر به چهره شما بیاید. حتی می‌توانید هر دو روش را همزمان انجام دهید. معمولاً جراحی زیبایی بینی بر صدای آواز شما موثر نیست، در حالی که سپتوپلاستی ممکن است تاثیر بگذارد.

چرا سپتوپلاستی صدای شما را تغییر می‌دهد، اما جراحی زیبایی بینی نه؟

اگر بینی شما بیش از حد بزرگ تشخیص داده شده است و شما قصد دارید این مشکل را تصحیح کنید، معمولاً صدایتان را به سوی بهتر شدن تغییر می‌دهد. اگر صدای شما کاملا تو دماغی باشد و به نظر می‌رسد گرفتگی مزمن بینی دارید، این مشکلات بعد از انجام عمل جراحی سپتوپلاستی از بین می‌روند.

اگر این مشکلات را ندارید و فقط یک جراحی معمولی بینی انجام می‌دهید (رینوپلاستی برای تغییر شکل/اندازه بینی) هیچ گونه تغییری در صدای شما ایجاد نخواهد شد. فقط هنگامی که حفره‌های سینوسی و استخوان‌های بینی دستکاری شوند، متوجه تغییر در صدای آواز خود خواهید شد.

مایکل جکسون ادعا می‌کرد که بسیاری از جراحی‌های بینی وی تلاشی برای بهبود صدای آواز خواندن وی بوده است. افراد بسیاری پیش و پس از آن زمان ادعای مشابهی مطرح کرده‌اند، و پزشکان متعددی از آن منتفع شده‌اند. بینی شما بخش مهمی از تنفس است و هر چیزی که بر بینی شما تأثیر بگذارد ممکن است کاملاً بر صدای شما تأثیر بگذارد.

در حالت ایده آل، شما به دنبال ترکیب طنین و مجاری هوایی داخلی با زیبایی دلپذیر بیرونی هستید. کوچک کردن بیش از حد بینی، اگرچه از نظر زیبایی بالقوه مطلوب است، اما هم راه هوایی و هم طنین را کم می‌کند، و به طور بالقوه ممکن است تأثیر منفی بر صدای شما بگذارد.

آیا بعد از عمل بینی می‌توانم آواز بخوانم؟

خواه شما جراحی زیبایی بینی انجام دهید یا سپتوپلاستی، در هر حال باید منتظر کاهش تورم باشید تا بتوانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

اگرچه ما مستقیما با بینی خود اصوات آوازی ایجاد نمی‌کنیم اما تنفس بخش مهمی از روند آواز خواندن است و بهتر است قبل از رزرو برای اجرا، صبر کنید تا محل عمل بهبود یابد. به علاوه احتمالاً در روزهای بعد از عمل متوجه زیبایی ظاهری بینی خود نمی‌شوید. بدن شما برای بهبودی کامل زخمهای بینی بین 2 تا 12 هفته زمان لازم دارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا