توصیف خصوصیات فصل پاییز برای کودکان (تعریف کامل)

تعریف خصوصیات فصل پاییز برای بچه ها
تعریف خصوصیات فصل پاییز برای بچه ها

پاییز سومین فصل سال است که مثل دیگر فصل ها سه ماه دارد، نام ماه های این فصل مهر، آبان و آذر است.

در میان ماه های پاییز، ماه مهر برای همه ی ما بچه ها آشنا تر از دیگر ماه هاست زیرا در این ماه مدرسه ها پس از سه ماه تعطیلی باز شده و ما بار دیگر به سراغ درس و مشق می رویم و تلاش و کوشش هر کدام از ما برای موفقیت تحصیلی آغاز می شود.

در فصل پاییز هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد، برای همین هوای این ماه بسیار دلچسب است و باران های گاه و بیگاه هم بر این زیبایی اضافه می کند.

فصل پاییز که شروع می شود رنگ برگ درختان شروع به تغییر کرده و به رنگ های زرد ، قرمز و نارنجی در می آیند و بعد از مدتی خشک می شوند و بر زمین می ریزند، در مدت کوتاهی همه ی کوچه ها و خیابان ها پر از برگ های رنگارنگ می شود و ما وقتی پایمان را روی آن ها می گذاریم صدای خش خش شان را می شنویم و لذت می بریم.

در فصل پاییز روزها کوتاه و شب ها بلند تر می شود که این شب های طولانی وقت خوبی برای شب نشینی و شنیدن قصه های پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هاست.

بعضی میوه ها با آمدن پاییز می رسند و شکل و رنگ زیبای شان، قشنگی های پاییز را صد برابر می کنند میوه هایی مثل سیب، گلابی، پرتقال، نارنگی، انار، خرمالو و….

با آمدن پاییز در بعضی شهر های کشور مان جشن برداشت محصول انار برگزار می شود در این جشن همه لباس های محلی شهر خود را می پوشند و محصولات خود را می فروشند و خدا را برای این همه نعمت شکر می کنند.

با فرا رسیدن این فصل زیبا باید لباس های تابستانی مان را کنار بگذاریم و به سراغ لباس های گرم تر برویم زیرا هوا کم کم سرد می شود و بیماری هایی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا در کمین ماست.

پاییز فصل کوچ بعضی از پرندگان مانند پرستو ها می باشد، با آمدن سرما پرستو ها به سرزمین های گرم تر کوچ می کنند و در عوض سر و کله ی کلاغ ها روی درختان پیدا می شود و صدای قار قارشان در شهر می پیچد.

کشاورزان در این فصل زیبا زمین های شان را شخم می زنند و آن را برای کاشت محصول سال بعد آماده می کنند سپس باران پاییزی خاک را سیراب کرده و زمین آن ها را پر بار می کند.

به آخر آذر ماه که می رسیم کم کم صدای پای زمستان را می شنویم.

ما ایرانیان آخرین شب پاییز را که طولانی ترین شب سال است یلدا می نامیم و این شب را جشن می گیریم، در این شب همه دور هم جمع می شویم و تفالی به حافظ می زنیم، هندوانه و انار می خوریم و کنار هم به استقبال زمستان می رویم.

در ادامه بخوانید : تحقیق در مورد فصل پاییز

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا