تفاوت شیشه و آینه

تفاوت شیشه و آینه

مهم ترین تفاوت میان شیشه و آینه نوع جنس آنها است که این تفاوت، کاربرد آنها را مشخص می‌کند. یک شیشه که یک طرف آن با جیوه کار شده را آینه گویند و این تنها تفاوت آن با شیشه است. با جیوه کاری یک شیشه که از آن آیینه به دست می آید این تفاوت ها حاصل می شود.

اولین تفاوت شیشه و آینه

اولین تفاوت شیشه و آینه ” نما ” می باشد که وقتی از هر دو طرف به شیشه نگاه می کنیم، هیچ گونه تفاوتی احساس نمی کنیم، اما با نگاه کردن به دو طرف آینه از یک طرف تصویر و از طرف دیگر صفحه جیوه کاری شده را می‌بینیم. در نتیجه ما آینه را روی دیوار نصب می کنیم چون قسمتی که تصویر را نشان می‌دهد آن قسمتی است که برای ما اهمیت دارد، اما شیشه معمولی را هیچگاه روی دیوار نصب نمی‌کنیم.

این تفاوت میان شیشه و آینه باعث شده که از شیشه به عنوان یک شی جداکننده و از آینه به عنوان وسیله‌ای که جایگاه آن روی دیوار است استفاده شود. البته نکته قابل ذکر این است که از دو آینه ای که به یکدیگر چسبیده باشند می توان برای جدا کننده استفاده کرد.

عبور نور” را می‌توان به عنوان سومین تفاوت شیشه و آینه مطرح کرد. همانطور که مشخص است آینه نور را از خود عبور نمی دهد. در حالی که همه انواع شیشه ( مات، رنگی ، شفاف و…) نور را از خود عبور می دهند. این تفاوت شیشه را به عنوان یک عنصر روشنایی بخش در محیط مطرح کرده است.

انعکاس” ، چهارمین تفاوت بین شیشه و آینه است. به طور کلی شیشه به عنوان منعکس کننده تصاویر محسوب نمی شود. این در حالی است که آینه با توجه به کیفیت جیوه ای که بر آن کار شده، تصاویر با کیفیت مصنوعی را به صورت واقعی منعکس می کند.

شرکت رامادُر ، با کادری مجرب و متعهد ، ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین شیشه ها و انواع آینه از جمله دکوراتیو آینه ای ، با هزینه مناسب ساختمان شما می باشد. برای اطلاع از قیمت ها میتوانید به بخش فروش رامادرمراجعه فرمایید.

بلوک شیشه ای

به قطعاتی از جنس شیشه هستند و جنبه ی تزیینی دارند بلوک شیشه ای گفته می‌شود. بلوک شیشه ای از دهه ۱۹۰۰ برای تأمین کردن نور طبیعی ساختمان ها توسط معماران استفاده شد.

بلوک های شیشه ای دارای طرح ها و رنگ های مختلف با ابعاد متفاوت می باشد.

تفاوت شیشه و آینه

برای معرفی انواع بلوک شیشه ای میتوان از بلوک های شیشه ای شفاف، مات، طرح دار، رنگی ، توپر و ضدحریق نام برد.
یکی از مزیت‌های بلوک های شیشه ‌ای عایق بودن آنها است. زیرا که این بلوک ها از دو جداره وکیوم شده شیشه که بین آنها خلأ هست ساخته شده است. درنتیجه عایق خوبی برای صوت، حرارت و رطوبت می باشد.

بلوک های شیشه ای در مقایسه با آجر های سنتی از وزن بسیار پایین تری برخوردار است و همچنین سرعت نصب آنها نیز بیشترازآجرهای سنتی می باشد.

تمیز کردن و نظافت دیوارهایی که با بلوک شیشه ای کار شده، کار بسیار راحتی است. برخلاف بلوک های سنتی که هر چندسال یکبار باید رنگ آمیزی شوند.

محکم بودن و مقاومت بالای بلوک شیشه ای یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد. چرا که از بلوک های ساختمانی ۷ برابر و از آجرهای ساختمانی ۴ برابر محکم تر هستند.

از بلوک های شیشه ای در بخشی از نمای ساختمان ،در طراحی اپن آشپزخانه، پارتیشن بندی فضاهای داخلی ساختمان، جداکننده بین سرویس بهداشتی و حمام، جدا کننده بین حمام و رختکن، در دیواره استخرها و در سقف ها استفاده می شود.

یکی از مهم ترین خصوصیات این بلوک ها می باشد به طوری که از شکست نور به جهات مختلف جلوگیری کرده و به راحتی نور را از خود عبور می دهد.

اگر قصد اجرای بلوک های شیشه ای با بهترین کیفیت در ساختمان خود دارید می توانید از تجربه کارشناسان خبره ی ما در شرکت رامادر استفاده نمایید.

شیشه جام بالکن

جام بالکنی که به نام های دیگری از جمله درب بالکنی ، درب تراسی ، ایوان شیشه ای و … هم معروف است، سیستمی است که که برای پوشش فضای باز بالکن ها و یا تراس ساختمان ها به کار می رود.

شیشه های جام بالکنی دو نوع هسنتند: ۱.تاشو ۲.ثابت

در ساختمان سازه شیشه بالکنی تاشو، یک ریل آلومینیومی در کف و سقف استفاده می‌شود که از آن به عنوان یک جایگاه نگهدارنده استفاده می شود.

به داخل آن هم از قطعات شیشه ای از جنس سکوریت که با نمایش عرض های یکسان تقسیم بندی میشوند استفاده میشود که همه این شیشه ها از طریق ریل ها به راحتی قابل حرکت و جمع شدن هستند.

تفاوت شیشه و آینه

در ساختمان شیشه بالکنی ثابت از شیشه ثابت استفاده می شود که دیگر قابلیت حرکت ندارند.

یکی از مزیت‌های شیشه بالکنی ثابت این است که مکان امن و مناسب برای بازی بچه ها به شمار می رود.

سیستم جام بالکنی علاوه بر اینکه یک فضای یکدست را ایجاد می کند، در چهار فصل سال هم زیبایی خاصی را در نمای بیرونی ساختمان به نمایش می‌گذارد.

از مزایای شیشه جام بالکن می‌توان به عایق بودن به صوت و حرارت و انرژی ، مانع ورود سر و صدا، گرد و غبار و حشرات مزاحم به محیط داخلی می باشد.

دیگر مزایای آن، امنیت بالای این شیشه ها است. به طوری که قابلیت باز شدن از طرف بیرونی را ندارد و همین مورد باعث می شود که از لحاظ امنیتی خیال شما آسوده باشد.

شیشه جام بالکن بسیار مدرن و شیک می باشند و همچنین زیبایی منحصر به فردی را به محیط القا می کند.

یراق آلات تاثیر چشمگیری در عملکرد سیستم و طول عمر آن دارند.

شرکت رامادر با استفاده از یراق آلات باکیفیت وهمچنین با داشتن تجهیزات به روزخود توانایی اجرای شیشه جام بالکن در ابعاد و شکل های مختلف را دارا است.

بعضی از مشتریان برای تولید و اجرای شیشه بالکن زمان زیادی را منتظر می مانند، شرکت رامادر زمان اجرا و تحویل را به حداقل ممکن رسانده است و همواره در سدد بالا بردن رفاه حال مشتریان خود می باشد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا