بیوگرافی و عکس های مارک روفالو و همسر و فرزندانش

مارک روفالو
مارک روفالو

مارک روفالو با نام کامل مارک آلن روفالو از بازیگران سرشناس هالیوود است که در تاریخ 22 نوامبر سال 1967 در کنوشا ویسکانسین به دنیا آمده است.

مادرش، ماری رز، یک آرایشگر و پدرش، فرانک لارنس روفالو در زمینه نقاشی ساختمان فعالیت می کرده اند. مارک دو خواهر و یک برادر به نام اسکات روفالو دارد.

روفالو در ویرجینیا بزرگ شده و در مدرسه کاتولیک تحصیل کرده است. در دوره دبیرستان به همراه خانواده اش به کالیفرنیا و پس از آن به لس آنجلس نقل مکان کرد، در همان جا بود که وارد هنرستان هنرهای زیبا شد.

روفالو که به بازیگری علاقه زیادی داشت پس از مدتی توانست شرکتی در زمینه تئاتر تاسیس کند. او بازیگری را از سن 27 سالگی و با بازی در فیلم آینه 2: رقص کلاغ آغاز کرد.

این بازیگر تا مدت ها در نقش های حاشیه ای ظاهر می شد و همزمان با کسب تجربه در زمینه بازیگری، کارگردانی و فیلم نامه نویسی، به مدت ده سال در فروشگاه نوشیدنی کار می کرده است.

قد او 173 سانتی متر می باشد.

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی مارک روفالو

مارک روفالو اگرچه تا مدت ها در نقش های کم اهمیت ظاهر می شد اما توانست با بازیگران مطرح زیادی هم بازی شود.

از فیلم های مشهور این بازیگر می توان به می توانی روی من حساب کنی، آخرین قلعه با بازی رابرت ردفورد، رمز گویان باد با بازی نیکلاس کیج، در برش با بازی مگ رایان، نمایی از بالا با بازی گوئینت پالترو، رفتن از 13 به 30 با بازی جنیفر گارنر، درخشش ابدی یک ذهن پاک با بازی جیم کری و کیت وینسلت، وثیقه در کنار تام کروز و درست مثل بهشت با بازی ریس ویترسپون اشاره کرد.

این بازیگر در فیلم هایی همچون همه مردان پادشاه با بازی شان پن و جود لاو، زودیاک با بازی جیک جیلنهال، جاده رزرو در کنار خواکین فینیکس، جزیره شاتر با بازی لئوناردو دی کاپریو، بچه ها حال شان خوب است، شب قرار در کنار استیو کارل، سری فیلم های انتقام جویان با بازی رابرت داونی جونیور، اکنون مرا می بینی با بازی جسی آیزنبرگ، فاکس کچر، اسپات لایت، ثور در کنار کریس همسورث و آب های تیره با بازی آن هاتاوی نیز حضور داشته است.

مارک روفالو و خانواده اش
مارک روفالو و خانواده اش

مارک روفالو سال 2000 با سانرایز کوینی ازدواج کرد و در حال حاضر سه فرزند به نام های کین، بلا و اودت دارد.

او در کودکی از اختلال بیش فعالی و خوانش پریشی رنج می برده است.

در دوران دبیرستان به کشتی کج علاقه داشته است.

از طرفداران شخصیت کمیک هالک بوده و سرانجام توانست در این نقش ظاهر شود.

برای سه فیلم بچه ها حال شان خوب است، فاکس کچر و اسپات لایت نامزد جایزه اسکار شده است.

حدود 20 سال پیش یک تومور در مغز او تشخیص داده شد که اگرچه خوش خیم بود و با عمل جراحی برداشته شد اما باعث فلجی موقت بخشی از صورتش شد و شنوایی گوش چپش را برای همیشه از دست داد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا