بیوگرافی و عکس های زوئی سالدانیا و همسر و فرزندانش

زوئی سالدانیا
زوئی سالدانیا

زوئی سالدانیا بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 19 ژوئن سال 1978 در پاسائیک نیوجرسی متولد شده است.

زوئی سالدانیا دختر آریدیو سالدانیا (اهل دومینیکن) و آسالیا نازاریو (اهل پورتوریکو) می باشد و دو خواهر به نام های سیسیلی و ماریل و یک برادر ناتنی به نام نیپو سالدانیا دارد.

این بازیگر بیشتر دوران کودکی اش را در جکسون هایتس نیویورک گذرانده و از همان زمان به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت می کرده است.

زوئی سالدانیا پدرش را در روزهای نزدیک به نهمین سال تولدش در یک سانحه رانندگی از دست داد و پس از این حادثه به همراه خانواده اش به دومینیکن نقل مکان کرد. در آن جا بود که فهمید به رقص به خصوص باله علاقه زیادی دارد و در آکادمی رقص ثبت نام کرد.

او چندین سال در زمینه باله آموزش دید اما در دوران دبیرستان و پس از بازگشت به نیویورک تصمیم گرفت بازیگری را به عنوان شغل آینده اش انتخاب کند. به گفته خودش آرزوهایش بزرگ تر از آن بود که بتواند برای همیشه در یک گروه باله بماند.

او در سال 1995 وارد گروه تئاتر بروکلین شد و طی سال های بعد از آن در تئاتر جوانان به اجرای نمایش پرداخت.

سرانجام در یکی از این نمایش ها توسط استعداد یاب کشف شد و تسلط به رقص و تجربه بازیگری اش در تئاتر به او کمک کرد تا در اولین فیلم سینمایی اش در سال 2000 بازی خوبی ارائه دهد.

قد زوئی سالدانیا 170 سانتی متر می باشد.

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی زوئی سالدانیا

از فیلم های مشهور زوئی سالدانیا می توان به دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه با بازی جانی دپ، ترمینال با بازی تام هنکس، نقطه برتری، پیشتازان فضا، آواتار در کنار سم ورثینگتون، بازنده ها، سارقان در کنار پل واکر، کلمبیانا، کلمات با بازی بردلی کوپر و پیوندهای خونی اشاره کرد.

این بازیگر در فیلم های از کوره در رفته در کنار کریستین بیل، خرس همیشه قطبی با بازی مارک روفالو، نگهبانان کهکشان با بازی کریس پرت، فراتر از پیشتازان فضا، در شب زندگی کن با بازی بن افلک، من غول می کشم و انتقامجویان نیز حضور داشته است.

از فیلم های آینده زوئی سالدانیا می توان به آواتار 2، 3 و 4 اشاره کرد.

عکس زوئی سالدانیا و همسر و فرزندانش
عکس زوئی سالدانیا و همسر و فرزندانش

زوئی سالدانیا سال 2010 و بعد از چندین سال دوستی با کیت بریتون (بازیگر) با او نامزد شد اما یک سال بعد به این رابطه پایان دادند.

او بین سال های 2011 تا 2013 با بردلی کوپر رابطه داشت و سال 2013 با هنرمند ایتالیایی به نام مارکو پرگو آشنا شد، آن ها همان سال با هم ازدواج کردند.

حاصل این ازدواج سه پسر است، دو قلوهای سالدانیا سال 2014 و پسر سوم او سال 2017 متولد شد.

به گفته زوئی سالدانیا، فرزندانش چند زبانه خواهند بود چون او و همسرش در کنار آن ها به زبان های اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی صحبت می کنند.

سال 2016 اعلام کرد او و مادر و خواهرانش به بیماری تیروئیدیت هاشیموتو که یک بیماری خود ایمنی است مبتلا می باشند و او و همسرش برای مقابله با اثرات این بیماری از رژیم غذایی فاقد گلوتن و لبنیات پیروی می کنند.

چپ دست است.

سالدانیا یکی از محبوب ترین بازیگران در میان همکاران و همچنین کارگردان های بزرگ می باشد و تقریبا هر کسی با او کار کرده از روحیه عالی، تمرکز قوی، اخلاق خوب و عزم راسخ او تعریف کرده است.

سال 2015 اعلام کرد او نام فامیل سالدانیا پرگو و همسرش نام فامیل پرگو سالدانیا را انتخاب کرده اند و فرزندان آن ها نام فامیل پرگو سالدانیا دارند.

برای بازی در فیلم آواتار یک دوره تمرینات شدید شش ماهه شامل ورزش های رزمی، تیر اندازی با کمان و اسب سواری داشت.

بازی در نقش شخصیت زن های قوی را دوست دارد.

بسیاری از افراد او را با تندی نیوتن اشتباه می گیرند، حتی مادرش یک بار آن ها را با هم اشتباه گرفته است.

بارها در لیست جذاب ترین زنان دنیا قرار گرفته است.

سال 2018 ستاره ای در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

او اولین و تا به امروز تنها بازیگر زن تاریخ است که در سه فیلم با فروش بیش از دو میلیارد دلار بازی کرده است که شامل آواتار، انتقامجویان: جنگ ابدیت و انتقامجویان: پایان بازی می باشد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا