بیوگرافی و عکس های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا

بیوگرافی و زندگی نامه کامل دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و غول‌های خبری بین‌المللی به همراه گروهی عظیم از سیاستمداران جهان و آمریکا، مطرح ترین سلبریتی‌های آمریکا، یک ارتش از مبلغین و صدها میلیون دلار سرمایه را پشتوانه‌اش داشت اما نتوانست بر یک میلیاردرِ پراشتباه فائق آید.

کودکی دونالد ترامپ
کودکی دونالد ترامپ

دونالد ترامپ که پیشتر به عنوان ابرتاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون آمریکایی شناخته شده بود در رقابتی نفسگیر توانست رقبای درون حزبی خود را شکست دهد و وارد رقابت نهایی با نامزد دموکرات ها شود. او در رقابت نهایی نیز موفق شد در ماراتنی سخت و نفسگیر مدام شرایط را بهتر کند و با وجود افشاگری ها و اتهامات مختلفی که متوجهش بود شانه به شانه رقیب حرکت کند. بر اساس آخرین نظرسنجی ها یک روز مانده به انتخابات که ان.بی.سی و وال‌استریت‌ ژورنال منتشر کرده اند کلینتون با 4 درصد اختلاف نسبت به ترامپ هنوز پیشتاز است. در این نظرسنجی 44 درصد از شرکت کنندگان کلینتون و 40 درصد ترامپ را کاندیدای مورد نظر خود عنوان کرده‌اند. با این حال برخی دیگر از نظرسنجی ها همچون نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشنگتن پست نشان می دهد فاصله خیلی کمتر از این و حدود یک درصد است. این به آن معنی است که هنوز ممکن است کلید کاخ سفید به ترامپ سپرده شود.

دونالد ترامپ در سال 1976
دونالد ترامپ در سال 1976

دونالد جی ترامپ که از چهره‌های معروف صنعت املاک و مستغلات در آمریکا است، چهاردهم ژوئن 1946 در در بخش “کویینز” نیویورک به دنیا آمد. او فرزند چهارم از پنج فرزند “مری ان” و فرد ترامپ است که در سال 1936 ازدواج کردند. پدرش”فرد ترامپ”ساختمان ساز ثروتمند امریکایی بود و مادرش مهاجری اسکاتلندی بود، که در جزیره “لوییس” در ساحل غربی اسکاتلند متولد شده بود؛ پدربزرگ و مادر بزرگ پدری ترامپ نیز مهاجرینی آلمانی آمریکایی بودند.

خانواده دونالد ترامپ
خانواده دونالد ترامپ

ترامپ که دانش آموختهٔ مدرسه “وارتون” دانشگاه “پنسیلوانیا” است و مدرک کارشناسی در اقتصاد دارد از سال 1971 رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ است.

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا
دونالد ترامپ و همسرش ملانیا

او که تاکنون نام ترامپ را بر روی محصولات فراوان و بر روی هتل‌ها و برج‌ها و کالاها و املاک فراوان زده است؛ عملا صاحب برند گرانقیمت ترامپ است. مجله “فوربز” در سال 2011، ارزش براند ترامپ را 200میلیون دلار تخمین زد اما ترامپ می‌گوید برند او در حدود 3میلیارد دلار ارزش دارد.

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ اولین کسی است که بدون هیچ سابقه فعالیت سیاسی و با وجود اتهامات متعدد اخلاقی و مالی موفق شده به بالاترین مقام سیاسی در این کشور برسد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا