بیوگرافی استیون کینگ؛ نویسنده کتاب های ترسناک

استیون کینگ
استیون کینگ

استیون کینگ (استفان کینگ) با نام کامل استیون ادوین کینگ از نویسندگان مشهور ژانر وحشت است که در تاریخ 21 سپتامبر سال 1947 در پورتلند ماین متولد شده است.

استیون کینگ پسر دونالد ادوین کینگ دریانورد تاجر و نلی روث کینگ است و یک برادر بزرگ تر به نام دیوید کینگ دارد. زمانی که او دو سال بیشتر نداشت پدرش خانواده را رها کرد و مادرش او و برادرش را با شرایط بد مالی بزرگ کرد.

خانواده کینگ چندین بار به نواحی مختلف نقل مکان کردند و زمانی که استیون یازده ساله بود در دورهام ماین ساکن شدند. او در مدرسه ابتدایی دورهام تحصیل کرده و سال 1966 از دبیرستان لیسبون فالز فارغ التحصیل شده است.

استیون کینگ از همان کودکی به ژانر وحشت علاقه داشت و یکی از سرگرمی هایش در دوران مدرسه نوشتن مقاله بود، او حتی داستان فیلم های ترسناکی که می دید را می نوشت و به دوستانش می فروخت!

کینگ سال 1966 وارد دانشگاه ماین شد و سال 1970 در رشته هنر در انگلیسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. او در این مدت در طول این سال ها علاوه بر کسب تجربه در زمینه نویسندگی، برای تامین مخارج دانشگاه خود شغل های مختلف همچون سرایداری، مامور پمپ بنزین و کارگر رخت شویی صنعتی انجام داد.

استیون کینگ سال 1967 اولین داستان کوتاه حرفه ای خود با نامه طبقه شیشه ای را به فروش رساند. او سال 1971 به عنوان معلم در آکادمی همپدن شروع به کار کرد در حالی که همچنان به انتشار داستان های کوتاه خود در مجلات ادامه می داد و روی ایده نوشتن رمان کار می کرد.

عکس استیون کینگ و همسر و پسرش
عکس استیون کینگ و همسر و پسرش

مشهورترین کتاب ها و آثار استیون کینگ 

استیون کینگ طی سال های 1966 تا 1970 پیش نویسی از دو رمان خود به نام های پیاده روی طولانی و شمشیر تاریکی آماده کرد اما هیچ یک از این آثار در آن زمان منتشر نشدند، پیاده روی طولانی سال 1979 به انتشار رسید.

اولین رمان منتشر شده استیون کینگ با نام کری در سال 1973 منتشر شد، این کتاب چهارمین رمان کینگ محسوب می شود.

از دیگر کتاب های معروف استیون کینگ می توان به درخشش، مسیر سبز، میرزی، قبرستان حیوانات خانگی، ایستادگی، دکتر اسلیپ، دولورس کلیبورن، کلید دوما، پایان کشیک، آن، یابنده نگهبان، چشمان اژدها، کریستین، منطقه مرده، بیگانه، آتش افروز، کوجو و همچنین مجموعه کتاب های برج تاریک اشاره کرد.

فیلم های زیادی از کتاب های کینگ ساخته شده اند و اکثر آن ها به فروش بالایی در گیشه دست یافته اند. یکی از به یاد ماندنی ترین آن فیلم درخشش با بازی جک نیکلسون می باشد.

زندگی شخصی استیون کینگ

استیون کینگ سال 1971 با همسرش تابیتا اسپروس که در کتابخانه دانشگاه مین با او آشنا شده بود ازدواج کرد. تابیتا اسپروس نیز نویسنده است و در کارهای بشر دوستانه فعالیت می کند.

این زوج صاحب یک دختر به نام نائومی و دو پسر به نام های اوون کینگ و جوزف هیلستروم کینگ (جو هیل) شدند و چهار نوه دارند.

استیون کینگ و پسرش جو هیل
استیون کینگ و پسرش جو هیل

نکات جالب درباره استیون کینگ

او تاکنون حدود 50 رمان کامل، 7 کتاب با نام مستعار، 5 کتاب غیر داستانی و 5 مجموعه داستان کوتاه نوشته است. کتاب های او به طور کلی در ژانرهای ترسناک، فانتزی و علمی تخیلی طبقه بندی می شوند.

کینگ در اوایل دهه 1970 به الکل معتاد شد و بیش از یک دهه از آن رنج برد.

هر دو پسرش نویسنده هستند. پسر بزرگش راه پدر را در زمینه داستان های ترسناک ادامه داده و با نام جو هیل به نویسنده مشهوری در ژانر وحشت تبدیل شده است.

او و همسرش یک ایستگاه رادیویی به نام Zone Radio Corp دارند.

در دوران کودکی شاهد برخورد یکی از دوستانش با قطار بوده است، اگرچه خودش چیزی از آن حادثه به یاد ندارد اما به گفته خانواده اش او بعد از بازگشت به خانه بسیار شوکه بوده است، برخی معتقدند این اتفاق احتمالا از نظر روانشناختی الهام بخش برخی آثار تاریک کینگ بوده است اگرچه خود او چنین برداشتی ندارد.

رمان کری با ماشین تحریر همسرش تایپ شده بود، او بعد از نوشتن سه صفحه اول کتاب آن را در سطح زباله انداخت اما همسرش برگه ها را بیرون آورده و او را تشویق کرد که کتابش را تمام کند. این کتاب با استقبال خوبی مواجه و سال 1976 فیلمی از آن ساخته شد.

کینگ سال 1999 با یک ماشین ون تصادف کرد، این حادثه باعث آسیب ریوی، شکستگی های متعدد در ناحیه ران، پا و زخم روی سرش شد. او ماشین را از صاحبش خریداری کرد تا آن را از بین ببرد!

او که گمان می کرد محبوبیتش تصادفی است مدتی با نام مستعار ریچارد بکمن کتاب منتشر کرد که به همان اندازه مورد استقبال قرار گرفتند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا