10 چیزی که بهتر است بعد از رابطه زناشویی بخورید!

 بعد از رابطه زناشویی چه چیزی بخوریم؟
بعد از رابطه زناشویی چه چیزی بخوریم

تغذیه مناسب نقش مهمی در کیفیت رابطه زناشویی و احیای انرژی بعد از رابطه دارد. اگرچه بعد از یک رابطه رضایت بخش برخی افراد و به خصوص مردان به خواب می روند اما این مسئله درباره همه زوجین صدق نمی کند و برخی دیگر به چیزی بیشتر از خواب احتیاج دارند و آن غذا است!

طبق تحقیقات انجام شده یک رابطه جنسی شدید در هر 30 دقیقه حدود 150 کالری می سوزاند بنابراین احساس گرسنگی بعد از رابطه کاملا طبیعی است و بدن برای بازیابی انرژی و بهبود جریان خون به سایر اندام ها به غذا نیاز دارد.

غذا خوردن بعد از رابطه به بهبود خلق و خو نیز کمک کرده و باعث آرامش بیشتر بدن می شود، با این حال دقت داشته باشید عملکرد بدن بلافاصله بعد از رابطه جنسی طبیعی نیست و خوردن غذاهای سنگین و نامناسب می تواند مشکلاتی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

بهترین خوراکی ها آن هایی هستند که علاوه بر تامین انرژی از دست رفته کالری چندانی به بدن اضافه نکنند، هضم آسانی داشته باشند و برای تولید اسپرم های جدید در بدن مردان مفید باشند.

پیش از این در مقاله قبل از رابطه زناشویی چه بخوریم با بهترین خوراکی ها برای شروع رابطه جنسی آشنا شده اید؛ در ادامه نیز قصد داریم شما را با بهترین و بدترین مواد غذایی بعد از رابطه زناشویی آشنا کنیم. با کوکا همراه باشید.

بعد از رابطه جنسی چه چیزهایی بخوریم؟

1. آب چغندر

آب چغندر منبع غنی فیبر، فولات یا ویتامین B9، پتاسیم، آهن و ویتامین C است و مصرف آن بعد از رابطه زناشویی به بازیابی انرژی از دست رفته و تامین سلامت بدن کمک زیادی می کند.

تحقیقات نشان داده کاهش سطح فولات رابطه نزدیکی با کاهش تعداد و تحرک اسپرم در مردان دارد و چغندر حاوی مقادیر خوب فولات است که به بهبود باروری در مردان کمک کرده و برای گردش خون بعد از رابطه جنسی مفید می باشد.

2. موز

موز یکی از بهترین خوراکی های توصیه شده بعد از رابطه جنسی است. این میوه حاوی آهن، پتاسیم و کلسیم است که به نوبه خود به تامین مواد مغذی از دست رفته بدن طی یک فعالیت جنسی و خون رسانی بیشتر به مغز کمک می کند و پتاسیم موجود در آن از بروز عفونت جلوگیری می کند.

موز به عنوان یک وعده غذایی سبک برای افرادی که پس از رابطه احساس گرسنگی می کنند اما قصد ندارند معده خود را با مواد غذایی سنگین پر کنند گزینه مناسبی محسوب می شود.

3. اسفناج

احتمالا اصلا به ذهن تان نمی رسد بعد از رابطه به سراغ اسفناج بروید در حالی که مشخص شده این ماده غذایی نه تنها برای تامین مواد مغذی بدن مفید است بلکه به تقویت گردش خون کمک کرده و باعث می شود احساس خستگی کمتر و آرامش بیشتری داشته باشید.

4. سیب

سیب یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید بعد از رابطه جنسی مصرف کنید. این میوه حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است که تاثیر خوبی در حالات روانی بدن بعد از رابطه داشته و بدن را آرام تر می کند.

سیب از آن دسته خوراکی هایی است که باعث می شود بدن در حین رابطه جنسی نیز علاوه بر فعال تر بودن آرامش بیشتری نیز تجربه کند.

5. لبنیات

هورمون تستوسترون نقش کلیدی در میل جنسی مردان و تولید اسپرم دارد و به خصوص برای شروع رابطه جنسی به آن نیاز است اما بلافاصله بعد از رابطه و رهاسازی اسپرم بهترین مواد غذایی آن هایی هستند که بتوانند تولید این ماده در بدن را کاهش دهند و یکی از آن ها محصولات لبنی می باشد.

5. سیب زمینی

سیب زمینی برای کسانی که بعد از رابطه جنسی احساس گرسنگی شدید می کنند اما نمی خواهند معده خود را با غذاهای سنگین و چرب و نا سالم پر کنند عالی است. این ماده غذایی سبک گرسنگی فرد را به خوبی برطرف می کند.

6. هندوانه

بدن بعد از رابطه جنسی به آب رسانی بیشتری نیاز دارد و هندوانه برای این منظور گزینه مناسبی محسوب می شود که نه تنها جایگزین خوبی برای آب است بلکه حاوی آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که باکتری های بد را از بین برده و به عملکرد بهتر باکتری های خوب بدن کمک می کنند.

اعتقاد بر این است مصرف تخم هندوانه به زنان کمک می کند تا در طول زندگی مشترک خود رابطه جنسی بهتر و لذت بخش تری داشته باشند.

7. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع عالی پروتئین است و خوردن تنها یک قاشق کوچک از آن به خصوص برای مردان و برای تامین پروتئین و روی اسپرم می تواند مفید می باشد. این ماده غذایی منبع سالم چربی ها محسوب می شود اما هنگام خرید بهتر است به دنبال گزینه های کم چرب تر باشید و به کالری موجود در آن توجه داشته باشید.

8. توت فرنگی

توت فرنگی از توت های دوست داشتنی خوش رنگ است که خوردن آن بعد از رابطه جنسی به آب رسانی بدن کمک کرده و برای بازیابی نیروی از دست رفته و از بین رفتن باکتری های مضر در سیستم بدن مفید می باشد.

این میوه تاثیر خوبی در گردش خون سالم دارد، همان طور که می دانید گردش خون برای رابطه جنسی بسیار مهم بوده و به تولید اسپرم های جدید در بیضه بعد از رابطه کمک می کند.

توت فرنگی به تقویت میل جنسی نیز کمک کرده و تاثیر خوبی در هیجان و لذت یک رابطه دارد.

9. خیار

خیار یکی از بهترین آبرسان ها برای بدن است که به هیدراتاسیون، رفع خستگی و کاهش استرس قبل یا بعد از رابطه جنسی کمک می کند.

10. بادام

بادام سرشار از سلنیوم است، ماده معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی عالی که عملکرد دستگاه تناسلی در مردان را بهبود بخشیده و برای درمان ناباروری مفید است. مصرف بادام به رفع سرگیجه احتمالی یا ضعف مردان پس از رابطه جنسی نیز کمک می کند.

بعد از رابطه جنسی چه چیزهایی نخوریم؟

1. پیتزا

به گفته متخصصان مصرف آرد تصفیه شده به همراه پنیر بعد از رابطه جنسی ممکن است تاثیر بدی روی بدن بگذارد.

فست فودهایی همچون پیتزا برای معده سنگین هستند و هضم آن ها توسط دستگاه گوارش بلافاصله بعد از رابطه جنسی که جریان خون به خصوص در اندام های تناسلی بیشتر است دشوار می باشد.

2. چای و قهوه

چای و قهوه هر دو از نوشیدنی های محبوب اما سرشار از کافئین هستند که می تواند باعث بی خوابی و هوشیاری بیشتر در فرد شود.

نوشیدن چای و قهوه درست بعد از رابطه جنسی خواب را مختل می کند در حالی که برای آرام شدن بدن و ذهن افراد بعد از رابطه به مقداری خواب حتی به اندازه یک چرت کوتاه نیاز می باشد.

3. پنیر

پنیر سرشار از سدیم و چربی است و به خصوص کسانی که از مشکل کبدی یا گوارشی رنج می برند باید از مصرف آن بعد از رابطه جنسی اجتناب کنند زیرا فشار روی دستگاه گوارش را افزایش داده و هضم آن دشوار است.

4. الکل

الکل از نوشیدنی هایی است که به خصوص بعد از رابطه جنسی توصیه نمی شود زیرا متابولیسم بدن را کند کرده و ممکن است به ضعف، تحریک پذیری و سرگیجه بعد از رابطه منجر شود.

5. تخم مرغ

توصیه می شود از مصرف زرده تخم مرغ بعد از رابطه اجتناب کنید زیرا حاوی چربی و کلسترول فراوان است و مصرف آن دقیقا بعد از رابطه می تواند موجب تشویش و بی قراری شما شود.

در ادامه بخوانید : قبل از رابطه زناشویی چه کنیم؟

منابع: thrivenaijarecipessodipodi

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا