انشا درباره پنجره ای رو به بهار

انشا درباره پنجره ای رو به بهار
انشا درباره پنجره ای رو به بهار

تمام پنجره های جهان رو به بهار باز می شوند، اصلا مگر می شود پنجره ای در رویش شور انگیز بهار و زمین بسته بماند و تماشاگر این رستاخیز نباشد؟! تماشای رستن جوانه های نو از زیر خاک و حیات دوباره ی زمین.

با گشودن پنجره ی رو به بهار می بینم که آفتاب آزاد و رها در آسمان ایستاده و با پرتو هایش سایه ی مرگ را از روی هستی بر می چیند و جان تازه ای به جهان مرگ آلود می دهد، گل های شمعدانی نیز لب پنجره رنگ زندگی گرفته و نوای بیداری از گلبرگ هایشان به گوش می رسد.

باغ ها برف از شاخ و برگ انبوه درختان تکانده اند و درختان با جامه های حریر سبز و شکوفه باران عروس باغ ها شده اند و باغ ها هر چه دارند به پای زیباترین عروس هستی ریخته اند، گل ها هم مهمانان رنگین این جشن هستند، چکاوک ها و قمریان نغمه خوان های این سورند و از شادی تا اوج آسمان بال می زنند و نوای بهار را به گوش فلک می رسانند.

باغچه با رنگ آشتی کرده و گل های سرخ و صورتی به دامن پرچینش می دوزد و خنکای نسیم بهاری نوازشگر تن ظریف گل هاست و به آن حس ناب زندگی هدیه می کند.

پروانه ها از دیدن گل ها چنان غرق در شادی هستند که بال زنان دور گل ها می چرخند و گونه های سرخشان را می بوسند و وقتی روی گل ها می نشینند رنگ هایشان در هم می آمیزد انگار که بهار جعبه ی مداد رنگی هزار رنگش را کامل کنار هم چیده است.

گاهی ابرها پنجره ی بهار را قاب می کنند و باران بهاری شروع به باریدن می کند و وقتی دل ابرها خالی شد کم کم خورشید از گوشه ی آسمان بیرون می آید و از زمین به آسمان پل رنگین کمان می زند، رنگین کمانی از مهمانی رنگ ها که فقط می تواند کار بهار باشد.

دشت و صحرا از عطر سحر انگیز گل های وحشی مست اند، گویی همه چیز در حال رقص و پایکوبی است، روی گلگون لاله های وحشی از دل خاک بیرون آمده است و شقایق ها همراه با موسیقی موزونی از طبیعت بهار که شبیه یک رویا است در دست نسیم پیچ و تاب می خورند.

با گشودن پنجره ی رو به بهار، آفتاب بهاری از پنجره بساطش را روی فرش پهن می کند و من در دلم امید سبز می شود، امید به رستن و جان گرفتن، امید به روز های روشن بعد از روز های تلخ رنج و مانند جوانه ها که پر از عشق زیستند امید در دلم پر و بال می گشاید و بهار نگاهم را از راه رنگین کمان به خدا می رساند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا