انشا درباره ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

موضوع انشا : روز مادر
موضوع انشا : روز مادر

مناسب کودکان و دبستانی ها

زمان زیادی به ولادت حضرت فاطمه (س) نمانده است، خیلی وقت بود که منتظر این روز بودم، روزی که به نام “روز مادر” نام گذاری شده است.

من این روز را بسیار دوست دارم، تصمیم گرفته ام قلکم را بشکنم و برای مادرم هدیه بخرم و امیدوارم که پولی که این مدت جمع کرده ام کم نباشد تا بتوانم هدیه ی خوبی بخرم.

مادر من بسیار مهربان است او هر روز صبح مرا به مدرسه می برد و وقتی برگشتم غذا های خوشمزه او آماده است.

مادرم همیشه لبخند به لب دارد و این مرا خیلی خوشحال می کند، او همیشه با من بازی می کند و در درس هایم به من کمک می کند.

بعضی وقت ها که مادرم غمگین و ناراحت است من سعی می کنم او را بخندانم، چون اصلا دوست ندارم او را غمگین ببینم و بیش تر اوقات هم موفق می شوم او بالاخره به من لبخند می زند.

مادرم همیشه به من می گوید باید با دوستان و خانواده ام مهربان باشم و به آن ها کمک کنم تا خدا هم مرا دوست داشته باشد، من حرف مادرم را گوش می کنم و سعی می کنم به گفته هایش عمل کنم.

وقت هایی که ناراحت هستم فقط دوست دارم مادرم پیش من باشد و به من آرامش بدهد.

وقتی می خواهم بخوابم مادرم به اتاقم می آید و کنار تختم می نشیند و برایم قصه می خواند، او موهایم را نوازش می کند تا من بخوابم.

زمانی که مریض می شوم او خیلی غصه می خورد و تمام وقتش را صرف مواظبت از من می کند تا حالم خوب شود.

من تصمیم گرفته ام که هیچ وقت مادرم را ناراحت نکنم و همیشه کار هایی انجام دهم که او راضی و خوشحال باشد و حتما درس هایم را خوب می خوانم تا به او نشان دهم که قدر زحمت هایش را می دانم.

از خدا هم تشکر می کنم که مادری به این مهربان و خوبی به من داده است.

مناسب دانش آموزان راهنمایی و نوجوانان

حضرت فاطمه (س) یگانه دختر پیامبر ما حضرت محمد(ص) بودند، ایشان در سال پنجم بعد از بعثت در 20 جمادی الثانی در شهر مکه به دنیا آمدند.

حضرت فاطمه (س) همسر حضرت علی (ع) و مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز بودند، ایشان مادری بسیار مهربان، دلسوز و نمونه ی مادران عالم است.

روز ولادت این بانوی بزرگ را “روز مادر” نام گذاری کرده اند.

به نظرم مادران در تمام دنیا شبیه هم هستند، همگی دلسوز و مهربان، مادر من نیز همین طور است، من بار ها گریه هایش را در هنگام نماز و دعا دیده ام.

وقتی مریض می شوم او مانند یک پرستار مهربان از من مراقبت می کند، با خنده ی من خوشحال و با گریه ام غمگین می شود، از موفقیت هایم در درس ها و کار های دیگر خوشحال می شود و همیشه تشویقم می کند.

مادرم گرمای خانه ی ماست، بعضی روز ها که او در خانه نیست، تحمل خانه برایم سخت می شود و لحظه شماری می کنم تا او هر چه زودتر به خانه برگردد تا من در آغوشش بگیرم، آغوش او برایم امن ترین جای دنیاست.

بهشت زیر پای مادران است، فکر می کنم حتی بهشت هم برای این همه گذشت و فداکاری مادرم کم است، او به من درس از خود گذشتی و فداکاری آموخته است، او عمرش و بهترین روز های زندگی اش را به پای من ریخته است، پس لایق بهترین هاست.

مطمئن هستم که کسی مرا در این دنیا به اندازه ی مادرم دوست ندارد، من هم عاشقانه او را دوست دارم و دلم نمی خواهد غمی در دلش داشته باشد، از خدای مهربان می خواهم که مرا یاری کند تا بتوانم گوشه ای از زحمات مادرم را جبران کنم.

تمام تلاش من این است که قدر مادرم و زحماتش را بدانم، او همیشه یاد آوری می کند که بهترین و بزرگ ترین قدر دانی من از زحماتش، موفقیت من است و این که انسان خوبی باشم.

می دانم که در همه حال به دعای مادرم نیاز مندم، مادری که هیچ وقت دعا و محبت اش را از من دریغ نمی کند و به خاطر تمام خوبی هایش، او و نامش، تا ابد برای من مقدس خواهند ماند.

مناسب کلاس سوم و چهارم و پنجم دبستان

مادر مهربانم روز مادر را به تو تبریک می گویم و از خدا می خواهم همیشه شاد و خوشحال کنار من باشی، مادر خوبم امروز می خواهم به تو بگویم که چقدر دوستت دارم و عاشقت هستم.

به نظر من تو بهترین مادر دنیا هستی چون همیشه کنار هستی، حمایتم می کنی و دوستم داری.

دلم می خواهد به خاطر وقت هایی که تو را اذیت کردم و بچه ی خوبی نبودم از تو معذرت خواهی کنم، دلم می خواهد تمام اشتباهاتم را جبران کنم و آن طور که تو می خواهی رفتار کنم.

هر روز می بینم که چه قدر برای من زحمت می کشی و در همه ی کار هایم به من کمک می کنی، مثلا لباس هایم را همیشه تمیز نگه می داری، وسایلی که به هم می ریزم را جمع می کنی، درس هایی که بلد نیستم را به من یاد می دهی و هزار کار دیگر شبیه این ها که حتی اگر خسته باشی باز هم انجام می دهی، به خاطر همه ی آن ها از تو ممنونم مادر مهربانم.

مادر خوبم، این چند روز به این فکر می کردم که چه هدیه ای برای تو بخرم که دوستش داشته باشی، گل را انتخاب کردم چون زیبایی تو شبیه گل هاست و هر بار که گل زیبایی را می بینم یاد تو می افتم.

کاش می توانستم تمام چیز هایی که دوست داری را برایت بخرم و خوشحالت کنم اما پول کافی برای خرید آن ها ندارم و به خاطر همین بسیار ناراحت هستم اما امیدوارم یک روز که بزرگ تر شدم آن قدر قدرتمند و ثروتمند شوم که بتوانم آرزو های تو را بر آورده کنم.

می دانم که حتی یک گل هم از طرف من، تو را بسیار خوشحال می کند، چون تو قلب مهربانی داری و همیشه به من می گویی مهم این است که ما به یاد هم باشیم و یک دیگر را دوست داشته باشیم نه این که فقط هدیه گران قیمتی برای هم، بخریم و در دل مان محبتی نباشد.

دوستت دارم مادر عزیزم، روزت مبارک

مناسب نوجوانان

روز مادر، روزی که تولد بهترین و پاک ترین مادر دنیا حضرت فاطمه (س) است، و در آن روز تمام اهل زمین و آسمان پر از شادی و شعف هستند و به شوق اوست که درخت آفرینش گل کرد.

او زلال و پاک است و ولادتش یعنی میلاد بهار، آغاز هر چه عاطفه و زیبایی و تولدش آغاز بارش رحمت بر اهل زمین است.

روز میلاد مهربان ترین مادر دنیا، حضرت فاطمه (س) روزی است که آن را به نام پر مهر ترین موجودات جهان یعنی مادران نام نهاده اند تا یاد مان نرود که آن ها در بهشت ابدی پروردگار متعال جای دارند.

مادر من نیز از تبار همین مادران است، پر از مهر، عاطفه و گذشت، گذشتی که برای فرزندان حتی اگر ناسپاس هم باشند، پایانی ندارد.

مادر من فرشته ای ست در لباس اهل زمین، وجودش برای من معجزه، و لحن کلامش آکنده از عشق و امید است.

در غمگین ترین لحظاتم آغوشش پناه من است و با هر واژه ای که ادا می کند، می تواند هزار امید را در دلم زنده کند.

نامش را صدا می زنم نامی که شیرین، لبریز از عشق و زیبایی ست، و آن زمان که پاسخم را می دهد خوشبخت ترین انسان روی زمینم.

پابرجا ترین و ابدی ترین عشق من، مادرم است، او که تا همیشه محتاج گرمای دست هایش هستم، مباد که روزی نباشد و تنهای جای خالی اش حسرت های تمام جهان را در دلم آوار کند.

بوسه بر دستانش، جانی دوباره به من می بخشد و دیدن لبخندش که نقش می بندد روی لبان زیبایش، در دلم شادی به ارمغان می آورد.

او چراغ زندگی من است، با دیدنش نظاره گر بهشتم و عشق با اوست که معنا پیدا می کند، چه اعترافی زیبا ترین از این که عاشقانه دوستش دارم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا