انشا درباره هوای پاک

موضوع انشا درباره هوای پاک
موضوع انشا درباره هوای پاک

همه ما انسان ها برای داشتن زندگی سالم و با کیفیت به هوای سالم و پاک نیاز داریم البته حیوانات هم سهم خودشان را از این هوای پاک و سالم دارند و مانند انسان ها به آن نیازمند هستند و در تمام اجزای زمین حتی خود گیاهان که تولید کننده ی هوا هستند برای رشد بهتر به هوای سالم و پاک نیاز دارند.

در هوای پاک و سالم است که ما با طراوت و سلامت زندگی می کنیم و از بسیاری بیماری های جسمی و روانی دور خواهیم بود.

این روزها که اکثر شهرهای بزرگ و صنعتی ما هوا برای نفس کشیدن ندارند بیش تر قدر پاکی و لطافت هوا را می دانیم چیزی که طبیعت به رایگان در اختیار ما گذاشته ، با سهل انگاری و استفاده های نا به جا و غلط از منابع و تصمیمات غلط تبدیل به هوای سمی و سیاه شده است و درست کردن آن کار راحت و ساده ای نخواهد بود.

ما به ناچار باید هوای آلوده در ریه هایمان فرو ببریم و با این کار بیماری های زیادی را وارد بدن خود می کنیم بیماری هایی مثل آسم و آلرژی و سر درد، سرطان و… که ناخواسته با تنفس هوای آلوده خود را به بدن ما می رسانند.

این روزها آسمان آبی و پاک شهرها را هاله ای از دود های سیاه پوشانده و دیدن آبی آسمان و ابرهای سفید تکه تکه تبدیل به رویا شده است رویایی که شاید به لطف باد و باران گاهی رنگ واقعیت به خود بگیرد و بدین ترتیب ریه هایمان پر از هوای پاک شود.

تنفس در هوای پاک حق طبیعی تک تک انسان ها است پس باید هر کس به سهم خود در آلوده نکردن هوا بکوشد تا همه بتوانیم هوای پاک تری برای تنفس داشته باشیم.

استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده صحیح از سوخت ها، کنار گذاشتن اتومبیل هایی که از رده خارج شده اند و حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن به دلایل مختلف می تواند راهکارهای خوبی برای داشتن هوای پاک باشد.

به یاد داشته باشیم که اگر همین امروز ما چاره ای برای داشتن هوای پاک و تمیز نیندیشیم حتما نسل های بعد از ما هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت و اگر هر کدام از ما در انجام وظایف و کارهایی که از دستمان بر می آید کوتاهی کنیم در مقابل آن ها مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا