انشا در مورد بهترین نعمت های خداوند و شکرگزاری از آن ها

انشا هدیه های خداوند و تشکر از او
انشا در مورد شکرگزاری از نعمت های خداوند

خداوند بزرگ، نعمت های فراوانی به انسان بخشیده است که هر انسانی باید به خاطر داشتن تک تک آن ها از خدای متعال سپاس گزار باشد.

نعمت هایی مانند سلامتی، پدر و مادر، فرزند خوب، نعمت دیدن و شنیدن، قدم زدن در طبیعت و هزاران نعمت دیگر که ممکن است توسط ما نادیده گرفته شوند اما زمانی که آن ها را از دست می دهیم تازه پی می بریم که چقدر ارزشمند هستند.

متاسفانه برخی اوقات آن قدر روی مشکلات زندگی تمرکز می کنیم که فراموش می کنیم چه نعمت های داریم، در این زمان است که نیاز به یک تلنگر داریم تا دوباره به ما یاد آوری کند چه چیز های مهمی در زندگی نصیب ما شده است و باید شکر گزار آن ها باشیم.

نعمت های فراوانی که خداوند در طبیعت قرار داده است تا ما از آن ها برای زندگی بهتر استفاده کنیم، بی نهایت و غیر قابل شمارش است و منصفانه نیست که انسان آن ها را نادیده بگیرد و شکر گزار نباشد.

اما کدام نعمت بهترین است؟ شاید در نظر هر کسی یکی از این نعمت ها، بهترین نعمت باشد، اما برای من تمامی داشته هایی که خداوند به من بخشیده، بهترین است.

نعمت داشتن پدر و مادرم و دیدن چهره ی آن ها بهترین نعمتی است که می توانستم داشته باشیم، و همین طور نعمت سلامتی، نعمت دیدن، شنیدن، توانایی درک دیگران و همه ی نعمت های بزرگ و کوچکی که در زندگی دارم.

خداوند متعال به انسان قدرت تفکر و تعقل بخشیده تا با جست و جو و درک نعمت هایش به شکوه، عظمت، بزرگی و بخشندگی اش پی ببرند و همواره در دل و در زبان، شکر گزار تمام نعمت هایی باشد که پروردگار به او ارزانی داشته است.

ما باید همواره از هدیه هایی که خداوند مهربان در زندگی به ما داده از وی تشکر کنیم و قدر دان چیزهایی که داریم باشیم.

فضل خدای را که تواند شمار کرد
یا کیست آنکه شکر یکی در هزار کرد
بنده همان به که ز تقصیر خویش
عذر به درگاه خدای آورد
ورنه سزاوار خداوندیش
کس نتواند که به جای آورد

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا