انشا در مورد حال و هوای ماه اسفند و روزهای آخر سال

انشا در مورد اسفند ماه
انشا در مورد اسفند ماه

اسفند آخرین ماه فصل سرد زمستان و هم چنین آخرین ماه سال است که حال و هوای آن با دیگر ماه های سال فرق می کند زیرا همه در تکاپو و تلاش برای شروع سال جدید هستند.

زمانی که اسفند ماه پا به زمین می گذارد همه جا پر از بوی عید می شود و حتی سرمای زمستان هم خودش را به وزش نسیم بهاری می سپارد و آماده ی شکفتن و سبز شدن می شود.

درختان کم کم خودشان را آماده ی سبز شدن و دوختن شکوفه بر تنشان می کنند، انگار که صبح برای آنان از راه رسیده است و آن ها بعد از خوابی طولانی آرام آرام می خواهند بیدار شوند و اسفند نوید آمدن بهار را به گوششان می رساند و گاهی اوقات در آخرین روزهای اسفند از ذوق می شکفند و بهار را در زمستان مهمان زمین می کنند.

بازارهای شلوغ و دست های پر از خرید عید در این ماه آدم را به وجد می آورد که گاهی وقت ها بی دلیل و بدون این که کاری داشته باشد بیرون رفته و قدمی بزند و از دیدن آن همه جنب و جوش لذت ببرد.

در اسفند ماه همان طور که طبیعت کم کم آماده ی تکاندن برف از تن و روی خود می شود خانه ها هم رنگ تمیزی و پاکی به خود می گیرند و اکثر مردم شروع به خانه تکانی می کنند تا همه چیز را برای رفتن زمستان و آمدن بهار آماده کنند.

آخرین چهارشنبه ی اسفند ماه با تمام چهارشنبه های دیگر متفاوت است چون ما ایرانیان چهارشنبه ی آخر هر سال را به رسم گذشتگان خود جشن می گیریم.

در روزهای آخر اسفند شلوغی ها به اوج خود می رسد و همه می خواهند کارهای نیمه تمام شان را به پایان برسانند و سال جدید را با آرامش خاطر شروع کنند.

شاید به بهانه ی همین کارها است که اسفند روزهایش را کمی کش می دهد تا هم این شور و شوق را به تماشا بنشیند و هم کمی زمان بیش تر برای آن ها که کارهایشان هنوز نیمه کاره فراهم کند تا همه با خیالی آسوده برگ آخر دفتر زمستان را ببندند و برگی نو به نام بهار بگشایند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا