متن درباره توصیف فصل بهار برای کودکان (توضیح کامل)

توصیف فصل بهار برای کودکان دبستانی
متن در مورد فصل بهار برای کودکان

بهار نخستین فصل هر سال است و سه ماه به نام های فروردین، اردیبهشت و خرداد دارد.

ما ایرانیان شروع فصل بهار و سال جدید را نوروز می نامیم و آن را جشن می گیریم، یکی از رسم های این جشن باز کردن سفره ی هفت سین است، در این سفره وسایلی چیده می شود که با حرف سین شروع می شوند و هر کدام نماد چیزی هستند مثلا سیب نماد سلامتی و زیبایی است، سنجد نماد سنجیده عمل کردن، سبزه نماد شروع دوباره و سرسبزی و خرمی، سمنو نماد قدرت و خیر و برکت، سرکه نماد تسلیم و رضایت، سماق نماد صبر و بردباری و سیر نشانه ی قناعت است.

از رسم های دیگر جشن نوروز رفتن به خانه های یکدیگر، عیدی دادن، پوشیدن لباس های نو،رفتن به مسافرت و… است.

این جشن با شکوه 13 روز طول می کشد و روز سیزدهم را که به آن سیزده بدر می گوییم به طبیعت می رویم، سیزده بدر روز پایان جشن نوروز می باشد.

فصل بهار آغاز زندگی دوباره ی طبیعت است، درختان که در فصل زمستان همه ی برگ های شان را از دست داده بودند جان می گیرند و دوباره پوشیده از برگ های نو می شوند، کوه ها و دشت ها سر سبز شده و گل های وحشی رنگارنگ در همه جا می روید.

درختان میوه در اوایل فصل بهار پر از شکوفه های سفید و صورتی می شوند که این شکوفه ها بعدا تبدیل به میوه خواهند شد.

بهار که از راه می رسد بسیاری از حیواناتی که به خواب زمستانی رفته بودند از خواب بیدار می شوند و دوباره زندگی و تلاش را شروع می کنند بسیاری از پرنده ها هم که در فصل زمستان مهاجرت کرده بودند دوباره به محل زندگی شان باز می گردند.

هوای بهار بسیار دلپذیر است هوای خنک با باران های رگباری زیبا و شبنم صبحگاهی که روی شاخ و برگ گل ها می نشیند هر موجودی را به وجد می آورد.

در فصل بهار رود خانه ها بر اثر آب شدن یخ و برف کوها و بارش باران، پر آب می شوند و دشت و صحرا را سیراب و سرسبز می کنند، بعضی از گیاهان دارویی مانند آویشن، چای کوهی، پونه کوهی، سیر کوهی و…. در این فصل در کوه ها و دشت ها می رویند که فواید بسیاری برای ما دارند و برخی از ما هر سال در بهار برای چیدن و جمع آوری آن ها به طبیعت می رویم.

اردیبهشت همان طور که از نامش پیداست همه جا مثل بهشت زیبا می شود در این ماه در شهر کاشان و چند شهر دیگر کشور مان مراسم گلاب گیری برگزار می شود، در این مراسم از گل های خوش عطر سرخ محمدی که کاشته شده است گلاب تهیه می کنند.

فصل بهار میوه های خوشمزه ای مثل چاقاله بادام، گوجه سبز، توت فرنگی و انواع سیب مخصوصا سیب گلاب با عطر بسیار دلپذیر دارد، از میوه های زمستانی هم تا اواسط فصل بهار می توانیم استفاده کنیم و از خوردن شان لذت ببریم.

خرداد ماه زمان امتحانات دانش آموزان است و آن ها نتیجه ی تلاش شان در طول سال را در این ماه می گیرند و سپس مدرسه ها تا پاییز تعطیل می شود.

در خرداد ماه هوا کم کم گرم می شود و بعد از پایان خرداد ما به فصل زیبای تابستان می رسیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا