انشا درباره فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟

انشا درباره فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟
انشا درباره فرهنگ آپارتمان نشینی چیست؟

در گذشته ای نه چندان دور خانه ها شکل دیگری داشتند ، خانه هایی که نهایت در دو طبقه ساخته می شدند و حیاط و ایوان داشتند و زندگی در این خانه ها حال و هوای بسیار خوبی داشت.

اما با رشد جمعیت و افزایش ساخت و ساز، شکل خانه ها هم عوض شد و خانه های ویلایی تبدیل به آپارتمان های بلند و دلگیر شدند که حالا خیلی از ما بر خلاف میل مان مجبوریم در این خانه ها زندگی کنیم.

در خانه های آپارتمانی طبقات روی هم و واحد ها کنار هم ساخته می شوند و آدم ها را از غریبه و آشنا و از هر فرهنگی در خود جای می دهند.

کسانی که در یک آپارتمان زندگی می کنند باید یک سری قوانین را رعایت کنند تا مشکلی برای دیگری پیش نیاورده و با خیالت راحت و بدون ناراحتی بتوانند کنار هم زندگی کنند و حق همدیگر را پایمال نکنند.

فرهنگ آپارتمان نشینی یعنی رعایت نکاتی که باعث بهتر شدن روابط ما با همسایگان می شود و از ایجاد مزاحمت برای دیگران جلوگیری می کند و نتیجه ی آن آرامش خودمان و بقیه ی کسانی خواهد بود که در آپارتمان زندگی می کنند.

به دلیل این که در خانه های آپارتمانی فاصله ی واحد ها کم است و کف خانه ی هر کس ممکن است سقف خانه ی دیگری باشد هر سر و صدای اضافه ای در زمان های مختلف مخصوصا زمان استراحت می تواند باعث آزار همسایه ها شود صداهایی مثل تماشای تلویزیون با صدای بلند، صحبت کردن با صدای بلند ، کوبیدن اشیا بر زمین یا دیوار و … که باید با دانستن فرهنگ آپارتمان نشینی از آن ها دوری کنیم.

ما می توانیم با انجام دادن کارهایی که سر و صدا تولید می کنند در ساعت هایی که زمان فعالیت و کار است از ایجاد مزاحمت برای دیگران بپرهیزیم و حق همسایه ها را رعایت کنیم.

در آپارتمان ها بعضی فضاها مثل راه پله و آسانسور و…به صورت مشترک استفاده می شود و هر یک از ساکنین باید به سهم خود در نگه داری و حفظ اموال مشترک ساختمان و پاکیزه نگه داشتن آن ها بکوشند تا در محیطی سالم و تمیز زندگی کنند.

در هر آپارتمان به توجه به ساکنین آن قوانینی تعیین می شود و یک نفر به عنوان مدیر ساختمان بر اجرای این قوانین نظارت می کند و در صورت رعایت نکردن آن ها به ساکنین تذکر می دهد، این قوانین در هر ساختمان می تواند به شکل های مختلف باشد و در همه ی آپارتمان ها یکسان نیست.

هر یک از ما زمانی که آپارتمانی را برای زندگی انتخاب می کنیم ابتدا باید از قوانین آن مطلع شویم و حق و حقوق مان را بدانیم تا حق کسی را زیر پا نگذاشته و زندگی آرام و دور از جنجالی داشته باشیم و همچنین تلاش کنیم با رعایت کردن اصول زندگی در آپارتمان فرهنگ زندگی خود و دیگران را بالا ببریم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا