انشاهای فوق العاده زیبا درباره لالایی و حس و حال صدای دلنشین مادر

انشا درمورد صدای لالایی مادر
انشا درمورد صدای لالایی مادر

2 انشای زیبا و ساده در مورد توصیف صدای دلنشین و لالایی گفتن مادران برای فرزندان شان جهت الهام گرفتن و نوشتن یک انشای خوب با مقدمه ای زیبا در توصیف مقام والای مادر مناسب برای پایه هشتم

انشای توصیف صدای لالایی مادران

لالایی برگرفته از واژه‌های «لالا» یا «لَله» (غلام، بنده، خادم) به معنای ” نوای دلنشین ” است.

حس و حال صدای دلنشین مادر یکی از آرامش بخش ترین صداهای جهان است و لالایی های مادر که همه ی ما آن را در کودکی تجربه کرده ایم یکی از لذت بخش ترین قسمت از زندگی ما بوده است.

در واقع اولین آشنایی کودک با شعر و موسیقی از طریق لالایی خواندن مادر بوده، مادرانی که در طول تاریخ هیچ آشنایی با وزن و قافیه نداشتند اما شعر می گفتند و آن ها را به زیباترین شکل برای فرزند دلبندشان می خوانند.

این شعرها که با آوای خاصی خوانده می شدند برای همیشه در ذهن کودک نقش می بستند و ماندگار می شدند.

مادرها از زمانی که متوجه می شوند باردار هستند با فرزندشان صحبت می کنند، برای او خاطره می گویند، شعر می سرایند و گاهی با او درد و دل می کنند.

جنین صدای مادر را تشخیص می دهد و با آن آرامش می گیرد، او با صدای پرهیجان مادر دچار هیجان می شود و با طنین آرام صدای مادر آرامش می گیرد و به خواب می رود.

همه ی مادرها زمانی که فرزندشان هنوز کوچک است برای بهتر خوابیدن و آرامش کودک برای او لالایی می خوانند. این موضوع در تمام دنیا مرسوم است.

هر مادر با توجه به منطقه ای که در آن بزرگ شده با عشق و علاقه شعری را با لهجه و زبان خودش زیر لب زمزمه می کند.

این شعرها بعضی اوقات دارای معنی خاص هستند و بعضی مواقع فقط آوای خوبی دارند و بی معنی هستند.

لالایی ها نسل به نسل از طریق گفتار به مادران آینده منتقل می شوند.

اگر از مادرها بخواهیم الان نیز برایمان لالایی بخوانند می بینیم که بیشتر آن ها هنوز لالایی های کودکی ما را به یاد دارند.

آن ها به هر طریقی به فرزندانشان عشق می ورزند و لالایی گفتن یکی از این راه هاست.

می توانیم از مادرهای مهربان بخواهیم باز هم برایمان لالایی بخوانند چون همیشه به آرامش صدای آن ها محتاج هستیم و صدای لالایی آن ها بهتر از هر موسیقی در دنیاست.

صدای لالایی آن ها ما را به روزهای زیبای کودکی می برد و تمام خاطرات آن روزها را برایمان زنده می کند و احساس بسیار خوبی به ما می دهد.

می توانیم صدای زیبای آن ها را مانند یک موسیقی ارزشمند ضبط کنیم و تا همیشه آن را همراه داشته باشیم و در زمان دلتنگی آن ها را گوش کنیم.

انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای لالایی مادر

موسیقی از بهترین راه های رسیدن به آرامش است، بدون شک خداوند می دانسته لحظاتی از زندگی هر انسانی وجود دارد که هیچ چیز جز گوش دادن به موسیقی او را آرام نخواهد کرد و به همین دلیل موسیقی را خلق کرد، چه موسیقی های دل انگیز طبیعت مثل آواز پرندگان یا صدای خوب آب یا آهنگ های ساخته انسان که بعضی از آن ها به طرز شگفت انگیزی در اعماق روح ما نفوذ کند …

صدای لالایی مادر یکی از زیباترین صداهای دنیا است، من موسیقی را با صدای لالایی مادرم درک کرده ام، صدایی سرشار از عشق و مهربانی که از اولین روزهای زندگی در شب های تاریک همراهی ام کرده و هر بار با شنیدن آن به خوابی شیرین و رویایی عمیق فرو می رفتم.

لالایی مادر صدایی قوی و در عین حال پراحساس است که به هر نوزادی آرامش می دهد و در ذهن او ثبت می شود به طوری که در همه روزهای زندگی، چه کودکی، یا نوجوانی یا بزرگسالی و حتی پیری با به یاد آوردن آن، به یاد مادر و فداکاری ها و خواب های خوش کودکی می افتد.

صدای لالایی مادر علاوه بر به خواب رفتن کودک، به سلامت جسم و روان او هم کمک زیادی می کند، کودکانی که با صدای لالایی مادرشان به خواب می روند تغذیه بهتر دارند و لالایی روی هوش و مهارت صحبت کردن بچه ها اثر خوبی می گذارد.

مادران خوب ایرانی از روش های مختلفی برای خواندن لالایی استفاده می کنند، بعضی از آن ها فقط با چند کلمه، آهنگ زیبای لالایی را می خوانند، بعضی دیگر فقط آهنگی بی کلام را زمزمه می کنند و بعضی مادرها از شعرهای کودکانه استفاده می کنند و جالب است که همه این لالایی ها به یک اندازه زیبا و تاثیرگذار و آرامش بخش هستند.

به نظر من آهنگ لالایی مهم نیست بلکه این مادر است که باعث می شود آن زمزمه لالایی برای نوزادش آرامش به همراه بیاورد.

آهنگ های زمینی معمولا در همان لحظه احساس خوبی به انسان داده و بعد از مدتی فراموش می شوند به جز بعضی آهنگ هایی که در تاریخ ماندگار شده اند و لالایی مادر یکی از آن موسیقی های جاودان در تاریخ زندگی هر انسانی است.

لالایی مادر یک صدای زمینی نیست، این صدا به بهشت تعلق دارد و هدیه خداوند به نوزادان و کودکان است تا دلتنگ فرشته ها و بهشت نشوند و هدیه ای برای بزرگسالان است که در شرایط سخت زندگی که استرس دارند و دچار بی خوابی می شوند با به یاد آوردن صدای لالایی مادر مثل دوران کودکی به رویای خوش فرو بروند.

“لالالالا گلم لالا بخواب ای بلبلم لالا”

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا