انشا درباره شب های بارانی

انشا درباره آسمان شب بارانی
انشا درباره آسمان شب بارانی

از روز و شلوغی خبری نیست و حتی پرندگان هم به آشیانه های شان پناه برده اند تا در آرامش شب خستگی شان را در کنند، باران دست نوازشش را بر پوست سیاه شب می کشد و سکوت و زیبایی شب به دلش می نشیند و تصمیم می گیرد ساعتی را کنار شب مانده و زیبایی و طراوت اش را به رخ او بکشد.

روز ها که باران می بارد صدای دلنشین اش در هیاهوی صدا های دیگر گم می شود اما در سکوت شب صدای باران به گوش می رسد و اگر به زمزمه های قطرات آن گوش دهی گویی به زبان می آیند و حرف می زنند و از زلالی و پاکی شان می گویند، از آسمان و از بغض سنگین ابر ها حکایت می کنند، از نجوایی که در گوش برگ های رنگین می خوانند سخن می کنند و این که کدام راه آن ها را به دریا خواهد رساند.

امشب نیز یکی از آن شب هاست که باران مهمان شب است، ابر ها روی زیبای مهتاب را پوشانده اند و شهر خودش را به دست باران سپرده تا در تاریکی شب آلودگی هایش را بشوید و صبح روی سپیدش را به مردم نشان دهد.

صدای تیک تاک ساعت با صدای ناودان ها در هم آمیخته و آرامش عجیبی به من می دهد، خواب از چشمانم گریزان شده و نمی توانم چشم از این همه زیبایی بردارم، پنجره را باز می کنم تا هوای خانه را از عطر باران پر کنم، چشمانم را می بندم و نفسی عمیقی می کشم و ناخود آگاه لبخند می زنم.

قطره های تند باران را در نور چراغ ها تماشا می کنم که چگونه خود را با عجله به زمین می رسانند و به دنبال هم در جوی راه می افتند.

ابر ها گاهی با هم برخورد می کنند و رعد و برق آسمان را روشن می کند می اندیشم شاید آن ها از قصد این کار را می کنند تا دور شدن قطره ها را در نور ببینند، بعد از لحظه ای دوباره سیاهی و خاموشی حکم فرما می شود و هم چنان باران به تندی خود را به زمین می رساند.

ساعتی سپری می شود و به نظر می رسد باران دیگر خسته شده است و به ایستگاه آخر نزدیک می شود ، حالا وقت خداحافظی او با شب است، بالاخره آخرین قطرات هم با تیرگی شب وداع می کنند و می روند.

اکنون شب آرام تر از قبل است و تقریبا هیچ صدایی به گوش نمی رسد، چیزی به روشنایی صبح نمانده است فکر می کنم خورشید که طلوع کند همه چیز زیر پرتو های طلایی اش خواهند درخشید و همه جا رنگ طراوت و نشاط به خود خواهد گرفت.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا