انشا درباره علم و دانش

انشا درباره ارزش علم و دانش کلاس چهارم
انشا درباره اهمیت علم و دانش در جامعه

علم و دانش دریچه ای است به دنیای پیشرفت و آگاهی که می تواند انسان را بر بال معجزه ی آسایش بنشاند و به اوج برساند.

همه ی وسایل و ابزاری که ما امروزه استفاده می کنیم و باعث به وجود آمدن تفاوت اساسی بین زندگی گذشته و امروز شده نتیجه ی تلاش و علم و دانشی می باشد که انسان آن را کشف کرده و به کار گرفته است.

علم و دانش نیز خود نتیجه ی کشف راز های پنهان در دل طبیعت است راز هایی که انسان ها برای پی بردن به آن ها متحمل سختی های زیادی شده اند تا هم اکنون ما به راحتی بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

وسایل و ابزار هایی مانند اتومبیل، هواپیما، ماشین لباسشویی، یخچال و … همگی نتیجه ی علم و دانش است، اگر تلاش انسان ها برای فرا گیری علم نبود این لوازم و خیلی چیز های دیگر که امروزه زندگی ما را بسیار راحت تر از گذشته کرده اند وجود نداشت.

هم چنین به لطف علم و دانش است که بسیاری از بیماران از مرگ نجات پیدا می کنند، ساختمان های ضد زلزله ساخته می شوند و انسان می تواند تمام کره ی زمین را از بالا مشاهده کند.

دانش می تواند تحولات عظیمی را در زندگی مان ایجاد کند فکر کردن درباره ی این مسئله شاید اشتیاق یاد گرفتن علم و دانش را در وجود مان بیش تر کند، پس تا حد توان باید سعی کنیم به علم خود افزوده و از آموخته ها جهت پیشرفت زندگی خود و دیگران استفاده کنیم تا در دنیایی که در مسئله ی علم و دانش به سرعت پیش می رد عقب نمانیم.

با علم دانش می توانیم رویا های مان را به واقعیت تبدیل کنیم زیرا همه ی امکانات، لوازم و ابزار هایی که ما در حال حاضر داریم روزی رویای بشر بوده است که به کمک علم و دانش و تلاش مداوم انسان رنگ واقعیت به خود گرفته است.

با این که علم و دانش در زندگی انسان نقش بسیار مهمی دارد و باعث تکامل و پیشرفت می شود اما گاهی نیز ممکن است خطراتی هم برای نسل بشر به همراه داشته باشد و این در صورتی است که انسان از آموخته هایش در راه نا درست استفاده کند پس علم و دانش نیاز به آگاهی از نحوه ی درست استفاده کردن از آن نیز دارد تا انسان همواره در راه صحیح قدم بر دارد.

و در پایان باید گفت علم و دانش مانند چراغی است که جهل و نادانی را از بین می برد و انسان جاهل که همیشه در تاریکی است را به طرف روشنایی سوق می دهد فراموش نکنیم که هر کدام باید به اندازه ی سهم خود این چراغ را بیافروزیم تا هر چه جهل و نادانی است را از بین ببریم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا