انشا در مورد خاطرات عید فطر

انشا خاطره عید فطر کلاس پنجم و ششم
انشا در مورد خاطرات عید فطر

عید فطر دیگری از راه می رسد و ماه رمضان امسال هم کوله بارش را جمع کرده و آماده ی رفتن است و تا سال بعد افطار و سحر و روزه را با خود می برد.

خداوند ماه مهمانی اش را با جشنی با شکوه به پایان می رساند جشنی که همه ی روزه دارن به آن دعوت هستند کسانی که سختی گرسنگی و تشنگی را تحمل کرده اند و هم چنین روزه ی دوری از گناه گرفته اند.

حتما در این روز همه ی ما خوشحال هستیم و سعی می کنیم خاطرات خوبی بسازیم تا عید فطر را در ذهن خود و اطرافیانمان ماندگار کنیم.

بهترین خاطره ای که از عید فطر به یاد دارم مربوط به عید دو سال قبل است یعنی عیدی که در آن خبری از کرونا نبود و همه در کنار هم و با خیالی آسوده زندگی می کردیم ، مسافرت می رفتیم و می توانستیم عزیزانمان را در آغوش بکشیم و ببوسیم.

شب عید بود و خانه ی ما پر از مهمان، مهمانانی عزیز که قرار بود روز عید را با هم راهی سفر زیارتی شویم و به سمت شهر قم و زیارت حضرت معصومه برویم.

شب با تمام بگو و بخندهایش گذشت و روز عید فطر همه با هم برای خواندن نماز عید فطر به مسجد رفتیم و نماز را در کنار مردم خواندیم و به خانه برگشتیم و بساط سفر را در ماشین ها گذاشتیم و به راه افتادیم.

بعد از این که مسافتی از راه را پیمودیم کنار جاده توقف کردیم و سفره ی صبحانه را پهن کردیم واقعا بعد از یک ماه روزه داری خوردن صبحانه دور هم خیلی لذت بخش بود بعد از خوردن صبحانه کمی نشستیم و بعد دوباره سوار ماشین شدیم و راه افتادیم.

به حرم که رسیدیم آن جا پر از جمعیت بود و خیلی ها مثل ما آمده بودند تا عید فطر را در کنار مرقد حضرت معصومه جشن بگیرند، ما بعد از زیارت و خواندن نماز راهی بازار شدیم و سوغاتی هایی خریدیم و چند ساعتی را به چرخیدن در بازار و گردش گذراندیم و زمانی که همگی خسته شدیم تصمیم گرفتیم سوار ماشین شویم و به طرف خانه حرکت کنیم.

تقریبا نیم ساعتی طول کشید تا آن سوغاتی ها را در ماشین جا دهیم و سپس پدر ماشین را روشن کرد و وارد جاده شد، اما من مسیر برگشت را تا خانه به خاطر خستگی خوابیدم، وقتی به خانه رسیدیم شب شده بود و ما یک روز خوب را در کنار هم ساخته بودیم و با یادآوری روزی که سپری کرده بودیم لبخند می زدیم.

آن عید گذشت و هیچ کدام از ما فکرش را هم نمی کردیم که مجبور باشیم نزدیک دو سال را در خانه و دور از عزیزانمان باشیم و نتوانیم عید را با هم جشن بگیریم.

امیدوارم ماه رمضان و عید فطر سال بعد، دیگر اثری از کرونا در زمین نباشد و مثل سال های قبل از آن، عید را آن طور که دوست داریم بگذرانیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا