انشا درباره توصیف حیاط مدرسه (پایه هفتم)

انشا درباره حیاط مدرسه نگارش هفتم
انشا درباره حیاط مدرسه نگارش هفتم

اولین باری که برای ثبت نام وارد حیاط مدرسه شدم آن جا به نظرم خیلی بزرگ آمد، با خودم فکر کردم مگر این مدرسه چند دانش آموز دارد که حیاط به این بزرگی برایش ساخته اند.

حیاط مدرسه یک درب کوچک و یک درب بزرگ داشت، من از درب کوچک وارد حیاط شدم، سمت راست خانه ی کوچکی برای بابای مدرسه ساخته بودند، او مردی میانسال و مهربان بود که گوشه ی حیاط ایستاده و لبخندی به لب داشت.

کمی جلوتر و سمت چپ حیاط چندین درخت به ردیف کاشته شده بود و چند گل نیز در میان آن ها خود نمایی می کرد.

در وسط حیاط زمین والیبال درست کرده بودند و کمی جلوتر از آن پله هایی از دو طرف حیاط به داخل ساختمان وجود داشت که ساختمان اصلی را به حیاط مدرسه وصل می کرد.

ساختمان مدرسه در نگاه من مانند یک عمارت با شکوه بود، آن روز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردم و همراه مادرم به خانه بر گشتم.

اول مهر بود که دوباره وارد حیاط مدرسه شدم، بر خلاف روز ثبت نام این بار درب بزرگ باز بود و بچه ها از آن جا وارد مدرسه می شدند.

حیاط پر شده بود از دانش آموزان و همه در حال گفت و گو و بازی بودند.

من خیلی زود در حیاط آن مدرسه دوستانی پیدا کردم که بسیار مهربان بودند، مدتی که گذشت به صف شدیم و ناظم اسم کلاس ها و همکلاسی ها را خواند و ما به ترتیب وارد کلاس ها شدیم و روز اول مدرسه شروع شد.

آن روز به همه ی ما خوش گذشت و با خوشحالی به خانه بر گشتیم.

بعد از آن، هر روز صبح شادمان وارد حیاط مدرسه می شدم و همین که زنگ کلاس به صدا در می آمد صف های منظمی در حیاط شکل می گرفت و ما آماده ی رفتن به کلاس ها می شدیم و به ترتیب از آن پله ها بالا می رفتیم، و در زنگ های تفریح با شوق به حیاط بر می گشتیم و صدای بازی و خنده در تمام حیاط می پیچید و در فضا طنین انداز می شد.

حیاط هر مدرسه ای اشک ها و لبخند های زیادی به خود دیده است، اشک ها گاه از سر شوق و به خاطر موفقیت ها بوده و گاه از سر غم.

حیاط مدرسه پر از خاطرات لحظات پر استرس امتحان و مرور های آخر هر درس است و تلاش ها و قدم هایی که دانش آموزان برای موفقیت بر می دارند.

دانش آموزانی که حتما تعدادی زیادی از آن ها آینده ی موفقی خواهند داشت.

حیاط مدرسه جایی است که باید همه ی ما سعی کنیم تا به خوبی از آن مراقبت کرده و به امکانات آن آسیبی نرسانیم زیرا تمام چیزی که در اختیار ما گذاشته شده امانتی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا