انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای باران – کلاس هشتم

انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای باران
انشا در مورد حس و حال شنیدن صدای باران

روح انسان طوری سازماندهی شده است که نا خود آگاه به موسیقی علاقه خاصی نشان می دهد. با موسیقی شاد خوشحال می شود با موسیقی غمگین گرفته و بی طاقت می شود. این که موسیقی چقدر انسان را تحت تاثیر قرار دهد بستگی به توانایی و مهارت نوازنده و چگونه نواختن آن قطعه موسیقی دارد.

ابرها به هم می خورند و باران شروع به باریدن می کند. قطره های باران با شیشه ها یا آسفالت خیابان ها برخورد می کنند و بهترین موسیقی زنده دنیا را می سازند..

حال می خواهیم درمورد یکی از تاثیر گذار ترین موسیقی های دنیا که گویی بهترین نوازنده با ساز اختصاصی خود آن را نواخته است کمی فکر کنیم. این صدایی نیست جز صدای دل نشین باران که آرام آرام می بارد و بر جان های ما طنین می نوازد. با شنیدن صدای باران گویی روحمان تازه متولد شده و سرشار از شادی می شود.

صدای باران برای بعضی از انسان ها یاد آور خاطرات خوب و بدشان است و بعضی دیگر هم از شنیدن صدای باران آرامشی خاص می گیرند و دیگر به هیچ چیز فکر نمی کنند. کودکان زیر باران بازی می کنند و روی چاله های آب می پرند و از صدای شلپ شلپ ایجاد شده توسط پاهایشان سر خوش می شوند.

قدم زدن زیر باران و گوش دادن به صدای شر شر آن هم لذتی وصف ناشدنی دارد که یکی از بزرگترین نعمت های الهی است. باران همیشه برای ما خاطره ساز است و در هر فصلی از سال که بیاید برای همه ما رحمتی بزرگ است. صدای برخورد قطره های باران با چتر های باز شده هم لذت آن را دو چندان می کند و باعث می شود خاطره های خوشی را زیر چتر در هوای بارانی رقم بزنیم.

قطره های باران می بارند و با خود حرف های نا گفته و تجربه های جدیدی می آورند که زندگی را برای ما معنا می کند. همین که پس از بارش باران آفتابی گرم و دل پذیر بر ما می تابد خود می تواند نشان دهد گاهی تغییر چقدر می تواند زیبا و دل نشین باشد.

روز ها و شب های بارانی با صدای برخورد قطره های آن با پنجره و یک فنجان قهوه کنار شومینه آن قدر رویایی است که باعث می شود ما تمام سال را منتظر باریدن رحمت الهی بر زندگیمان  شویم و مشتاقانه به استقبالش برویم. خدا را شاکریم که در فصل های مختلف سال این رحمت بزرگ خود را از ما دریغ نمی کند و هر بار با بارش باران عظمت خود را به ما نشان می دهد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا