انشا در مورد تلفن همراه

انشا در مورد تلفن همراه با مقدمه و نتیجه گیری
انشا در مورد تلفن همراه و فضای مجازی

انشا درباره تلفن همراه مناسب کودکان

تلفن همراه برای من به معنای بازی کردن است خدا خدا می کنم تا پدر یا مادرم تلفن شان را به من بدهند تا بازی کنم و عکس بگیرم با این کار کلی سرگرم می شوم ولی پدر و مادرم می گویند این کار خوب نیست و باید به اندازه از موبایل استفاده کنم.

اما من آن قدر در مورد تلفن همراه یاد گرفته ام که بعضی وقت ها به پدر و مادرم هم کمک می کنم و چیز هایی را که نمی دانند به آن ها یاد می دهم آن وقت است که با نگاهی کنجکاو می پرسند که این ها را از کجا یاد گرفتی؟! من با لبخندی مغرورانه می گویم: ما اینیم دیگه!

چند بار از پدر و مادرم خواسته ام برایم تبلت بخرند تا با گوشی آن ها بازی نکنم ولی مخالفت می کنند و می گویند در این سن فقط باید به فکر درس و مدرسه باشم.

کار دیگری که با تلفن همراه انجام می دهم این است که وقتی دلم برای کسی تنگ می شود اما نمی توانیم به دیدار شان برویم با آن ها تماس تصویری می گیرم و با هم صحبت می کنیم.

راستش را بخواهید وقت هایی هم هست که از تلفن همراه بدم می آید و آرزو می کنم کاش اصلا وجود نداشت این زمانی است که پدر یا مادرم در تلفن همراه خود غرق می شوند انگار اصلا من وجود ندارم هر چه می گویم فقط می گویند چه گفتی؟ یک بار دیگر بگو! در این مواقع واقعا احساس تنهایی می کنم و مجبورم منتظر بمانم تا کارشان با تلفن تمام شود.

کمی که بیش تر فکر می کنم به این نتیجه می رسم تلفن همراه هم می تواند خوب باشد و هم بد و این به نوع استفاده کردن ما بستگی دارد، اگر برای هر چیزی برنامه ریزی کنیم و از امکاناتی که در اختیار ما است درست استفاده کنیم می تواند به موفقیت ما در زندگی کمک کند.

 انشا در مورد استفاده درست از تلفن همراه

دنیا به سرعت در حال حرکت به جلو است و در این میان تکنولوژی حرف اول را می زند، این تکنولوژی است که توانسته وسیله ای بسازد که من و شما در خانه های مان بنشینیم و به راحتی با لمس تلفن همراه خود مرز ها را از بین ببریم و با دیگران در هر کجای دنیا که باشند صحبت کنیم یا پیام ارسال کنیم.

اگر به گذشته های نه چندان دور برگردیم و شکل و کار آیی تلفن های همراه را با امروز مقایسه کنیم می بینیم که چه قدر پیشرفته تر شده اند و کارآیی آن ها چندین برابر شده است.

در گذشته تلفن های همراه چند دکمه و یک صفحه ی کوچک داشتند که با فشار دادن دکمه ها می توانستیم تماس بر قرار کنیم یا پیام ارسال کنیم ولی تلفن های همراه امروز وسیله ی ارتباطی تمام معنا هستند که با کشیدن انگشت بر صفحه ی آن ها می توانیم تماس صوتی و تصویری بر قرار کنیم ، به شبکه ی اینترنت وصل شویم ، موسیقی مورد علاقه مان را گوش دهیم ، کتاب بخوانیم ، به صورت مجازی جا های مختلف را ببینیم ، در شبکه های اجتماعی عضو شویم ، اخبار و اتفاقات روز جهان را دنبال کنیم و کار کرد های دیگر که تلفن همراه را به جزء جدا نشدنی زندگی های امروزی تبدیل کرده است.

در کنار این مزایا استفاده نادرست از تلفن همراه معایبی هم دارد و می تواند آسیب های زیادی به دنبال داشته باشد ، بدترین این آسیب ها غرق شدن در فضای مجازی و جدا شدن از زندگی واقعی است این وابستگی و اعتیاد به تلفن همراه توجه و تمرکز را از هدف های واقعی و مهم زندگی کم و گاهی نیز کلا از بین می برد و تمام حواس فرد را معطوف به خود می کند.

پس استفاده از تلفن همراه باید اصولی و برنامه ریزی شده باشد و در طول روز باید ساعتی را برای استفاده از آن مشخص کنیم تا آسیب کم تری ببینیم چون جدای از مساله ی فضای مجازی و هدر رفتن وقت مان ، تلفن همراه امواجی دارد که برای سلامتی مضر هستند و ممکن است خیلی از بیماری ها را به دنبال داشته باشد.

نکته ی مهم و ضروری که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم فرهنگ استفاده از تلفن همراه است ، مثلا صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی عین بی فرهنگی و استفاده ی نا به جا از تلفن همراه است ، هر یک از ما عضوی از یک خانواده ی بزرگ به نام جامعه هستیم و رفتار ما بر جامعه اثر گذار است پس هر کس به سهم خود باید بکوشد با استفاده ی درست و به جا از تلفن همراه به بالا بردن فرهنگ جامعه کمک کند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا