انشا درباره تفاوت عبادت انسان با سایر موجودات

انشا درباره تفاوت عبادت انسان با سایر موجودات
انشا درباره تفاوت عبادت انسان با سایر موجودات

تمامی موجودات دنیا به زبان خویش، پروردگار یکتا را عبادت می کنند، اما بین این عبادت تفاوت وجود دارد.

مثلا ملائکه فقط در همه حال به عبادت خداوند مشغول هستند و جز این کاری ندارد، همچنین تمام مخلوقات زمین که شامل موجودات زنده و اشیا می شوند نیز به روش مخصوص خود خداوند را عبادت می کنند، انسان نیز از این قائده مستنثنی نیست، اما تفاوت بزرگی بین عبادت خدا توسط انسان با سایر موجودات وجود دارد.

این تفاوت قدرت انتخاب انسان است، موجودات دیگر از روی غریزه خداوند را عبادت می کنند اما انسان ابتدا سعی می کند پروردگار خویش را بشناسد و سپس او را عبادت کند.

خداوند متعال این اختیار را به انسان داده است تا عبادتش توسط انسان فقط از روی وظیفه نبوده بلکه از روی انتخاب و شناخت باشد و همین جایگاه ویژه ای برای آدمی نزد خداوند به وجود آورده است.

همچنین عبادت انسان همراه با معرفت است و همین معرفت ارزش دو چندان به عبادت انسان می افزاید.

انسانی که به شناخت پرودگار می رسد سعی می کند تمام لحظه هایش سر شار از عبادت خداوند باشد، و تمام برنامه های زندگی اش را بر این اساس می چیند.

این شخص در تمام رفتار و گفتار خود ابتدا خداوند را در نظر می گیرد و مسیر زندگی اش را در جهت عبادت و بندگی خالق قرار می دهد.

در واقع عبادت خداوند توسط انسان نوعی سپاسگزاری از نعمت های بی شمار او و یاد آوری آن ها به خودش است تا از این نعمت ها غافل نباشد.

انسان با عبادت به خداوند نزدیک تر می شود، نزدیک شدن به خداوند یعنی دور شدن از شیطان و وسوسه های او، به زبان ساده تر یعنی هر چه قدر که در عبادت به خداوند کوشا باشیم از اشتباهات و وسوسه های شیطانی دور خواهیم شد و در نتیجه زندگی بهتر و سالم تری خواهیم داشت.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا