انشا درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید (کودکان و نوجوانان)

موضوع انشا : تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید؟
موضوع انشا : تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید؟

انشاهای ساده و ادبی در مورد خاطرات عید نوروز و نحوه گذراندن تعطیلات نوروزی در کنار خانواده و مسافرت و دید و بازدید

مناسب برای کودکان

امسال تعطیلات ما برای عید دیدنی به خانه ی تمام افراد فامیل رفتیم و از روز سوم به بعد مسافرت ما شروع شد.

پدرم برنامه ریزی کرده بود که در این تعطیلات به سه شهر مسافرت کنیم. ما اول به اصفهان رفتیم و دو روزی آن جا ماندیم. اصفهان شهر بسیار زیبایی بود و آثار تاریخی زیادی داشت که من فقط عکس آن ها را دیده بودم.

دومین مقصد ما استان فارس و شهر شیراز بود، پدرم قول داده بود با هم به دیدن تخت جمشید برویم و زمانی که به آن جا رفتیم من از دیدن آن ستون های بلند تعجب کردم و با خودم فکر کردم چه طور این جا ساخته شده است.

در آن جا یک نفر راهنمای تور بود و ما توانستیم سوال هایمان را از او بپرسیم و اطلاعات زیادی درباره تخت جمشید کسب کنیم. خوشحال بودم که آن جا را دیده ام.

شیراز هم دوست داشتنی بود، در آن جا به حافظیه و سعدیه رفتیم. حافظیه مزار حافظ است و سعدیه مزار سعدی که هر دو از شاعران معروف ایرانی هستند.

زمانی که در شیراز بودیم پدرم طبع شاعری اش گل کرده بود و مدام از حافظ و سعدی شعر می خواند و جواب ما را با شعر می داد و می گفت هوای این شهر باعث می شود آدم شاعر بشود.

سومین مقصد ما یزد بود. من فکر نمی کردم این شهر آن قدر زیبا باشد. خانه های زیبا و قدیمی یزد برای من بسیار جذاب بود، و دوست داشتم ما هم یک خانه ی قدیمی مثل خانه های یزد داشته باشیم و در آن زندگی کنیم.

چون این خانه ها خیلی بزرگ و زیبا بودند و حیاط های بسیار قشنگی داشتند که می توانستی بدون مزاحمت برای همسایه ها در آن بازی کنی.

بعد از دیدن یزد به خانه برگشتیم . به نظرم تعطیلات امسال یکی از بهترین تعطیلاتم بود و خیلی به من و خانواده ام خوش گذشت.

مناسب برای نوجوانان

تعطیلات عید همیشه پر از اتفاقات خوب است.

به رسم هر ساله، روز سال تحویل همگی کنار هم سفر سفره ی هفت سین جمع شدیم و هر کدام در دل خواسته های خود را با خداوند در میان گذاشتیم و آرزوی مشترک همه ی ما خوبی، سلامتی و سالی پر از اتفاقات خوب برای تمام مردم ایران بود.

بعد از سال تحویل دید و بازدید عید شروع شد و در بیش تر روزهای تعطیل ما یا مهمان بودیم یا میزبان، که من مهمان بودن را ترجیح می دهم و موضوع خوشایند درباره ی این موضوع این است که از تمامی کارها معاف هستی و با میوه و شیرینی پذیرایی می شوی.

متاسفانه امسال مسافرتی نداشتیم و بیش تر در شهر خودمان گشت و گذار کردیم و مکان هایی که قبلا فرصت نشده بود ببینیم را دیدیم که به شناخت بیش تر و بهتر من از شهرمان کمک کرد.

تعطیلات سال های قبل به علت مسافرت، فرصتی برای فیلم دیدن و مطالعه برایم نمی ماند اما امسال مسافرت نرفتن را به فال نیک گرفتم و از آن جا که عاشق فیلم و کتاب هستم زمان های بیکاری ام را با فیلم دیدن و مطالعه پر کردم، که هر کدام جذابیت های خاص خودش را برایم داشت.

قبل از عید به علت شلوغی بازار هیچ کدام از اعضای خانواده خرید نکرده بودند، به همین خاطر چند روزی هم برای خرید کردن سپری شد و هر کدام از ما لوازم خود را با قیمت مناسب تری نسبت به قبل از عید، تهیه کردیم.

همیشه قبل از تعطیلات برنامه های زیادی برای 13 روز تعطیل می چینم اما متاسفانه زودتر از آن چه که فکر می کنم این تعطیلات به پایان می رسد و کارها و برنامه های نیمه تمام بسیاری می ماند که باید دنبال فرصت دیگری برای انجام آن ها باشم.

تعطیلات عید امسال اگر چه به نظرم کوتاه ولی پر بار بود و فکر می کنم به نحو احسن توانسته ام از آن روزها استفاده کنم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا