انشای زیبا درباره انتقال خون

انشا درباره ی انتقال خون
انشا درباره ی انتقال خون

خون ماده ای در بدن انسان است که درون رگ ها جریان دارد و برای ادامه ی حیات انسان ضروری است، کمبود این ماده در بدن باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد می شود.

با وجود پیشرفت بشر در زمینه های مختلف، هنوز ماده ای که بتواند جایگزین خون باشد، کشف نشده است و اگر فردی خون بدن خود را از دست بدهد یا خون او دچار مشکل شده باشد فقط با جایگزین کردن خون می توان او را نجات داد.

در شهر های مختلف همه ی کشور ها مراکزی به نام ” انتقال خون ” وجود دارد، اگر کسی قصد داشته باشد خون خود را اهدا کند به این مراکز مراجعه می کند، این مراکز خون ها را در مکان مناسبی نگه داری کرده و هنگام نیاز از آن ها استفاده می کنند.

مثلا زمانی که فردی بر اثر تصادف خون زیادی از دست بدهد و نیاز به خون پیدا کند پزشکان از خون های ذخیره شده برای این شخص استفاده می کنند.

بعضی اوقات ممکن است حتی تعدادی از این افراد در صورت نرسیدن به موقع خون جان خود را از دست بدهند.

کسانی هم هستند که به دلیل بیماری، نیاز به خون پیدا می کنند، مانند بیماران تالاسمی، تلاسمی یک بیماری خونی است که خون فرد مریض قادر به تولید اکسیژن کافی برای بدن نیست و به همین دلیل بدن این بیماران نیاز دارد تا خون سالم دریافت کند.

بیماری های دیگری نیز وجود دارد که با دریافت خون می تواند قابل کنترل باشد یا حتی درمان شود.

زمانی که ما به سازمان انتقال خون مراجعه می کنیم، برای بررسی خون اهدا شده توسط ما، در ابتدا پرسش نامه ای به ما می دهند که باید آن را با دقت پر کنیم، و اگر بیماری خاصی داریم در این پرسش نامه ذکر کنیم تا پزشکان از آن مطلع باشند.

بعد از اهدا خون نیز، همه ی خون ها مورد آزمایش قرار می گیرد تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود و در صورتی که خون های اهدائی سالم نباشد نمی توان از آن استفاده کرد، زیرا بسیاری از بیماری ها از طریق خون منتقل می شود.

در کل چهار گروه خونی اصلی وجود دارد، هر گاه شخصی به هر دلیلی نیاز به خون پیدا کند باید خونی را دریافت کند که با گروه خونی خودش مطابقت داشته باشد در غیر این صورت ممکن است فردی که خون دریافت کرده با خطرات جدی مواجه شود و حتی جانش را نیز از دست بدهد.

افرادی که خون اهدا می کنند باید حداقل 17 سال داشته باشند و این کار را تا 65 سالگی می توانند انجام دهند.

اهدا خون نه تنها جان بسیاری از افراد را نجات می دهد بلکه در سلامت خود فرد نیز تاثیر زیادی دارد با این کار فرد هم به خودش کمک کرده و هم به دیگران.

این کار یکی از کار های خوب و پسندیده ای است که هر انسانی می تواند برای همنوع خود انجام بدهد و با اهدا خون و نجات یک فرد و با برگرداندن او به خانواده، در واقع باعث نجات چندین نفر شود، و هیچ کاری با ارزش تر از این نیست.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا