اقدامات قبل از مزوتراپی مو

مزوتراپی مو

ریزش مو امروزه به یک بحران تبدیل شده است. همه افراد اعم از آقا و خانم به این عارضه مبتلا هستند. اما دلایل ریزش موی سر چه می‌تواند باشد تا بتوانیم با آگاهی از آن، از ریزش مو جلوگیری کنیم. امروزه فشار اقتصادی، استرس و اضطراب، ژنتیک و… به یکی از رایج‌ترین دلایل ریزش موی سر تبدیل شده‌اند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ریزش موی سر و اقدامات قبل از مزوتراپی مو بیشتر آشنا شوید.

اقدامات قبل از مزوتراپی مو

برای اینکه بتوانید به یک نتیجه معقول و منطقی دست پیدا کنید، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات می‌توانند روی نتیجه مزوتراپی تاثیرگذار باشد.

تشخیص نوع ریزش مو

قبل از مزوتراپی مو معمولا یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص در این زمینه دارید. پزشک در این جلسه شدت ریزش موهایتان را مشخص می‌کند. با توجه نوع ریزش موهایتان و جنس موهایی که دارید تشخیص می‌دهد که آیا می‌توان از مزوتراپی مو برای شما استفاده کرد یا خیر.

انتخاب کلینیک مناسب برای تزریق مزوتراپی

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در نتیجه مزوتراپی تاثیرگذار باشد، انتخاب یک کلینیک خوب و حرفه‌ای است. هرچه از تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تری در این کلینیک‌ها استفاده شود، قطعا از کیفیت و سطح بالاتری هم برخوردار است. اگر در کلینیک مورد نظر از وسایل اولیه استریل شده و ضدعفونی استفاده نکنند، ممکن است به عفونت‌های شدیدی مبتلا شوید. همین موضوع می‌تواند علاوه بر بیمار کردن فرد به روی نتیجه مزوتراپی هم تاثیر بگذارد. در صورت بروز عفونت ممکن است از مزوتراپی نتیجه معقول و درستی دریافت نکنید.

مزوتراپی مو

انتخاب برند مناسب داروی مزوتراپی

داروهایی که در روش مزوتراپی استفاده می‌کنند، دو نوع هستند. داروهای خالص و داروهای از پیش مخلوط شده، این داروها را با توجه به نوع موهای شما و تشخیص پزشک به پوست سر تزریق می‌کنند. در حال حاضر بهترین برند داروهای مزوتراپی عبارتنداز: محصولات BCN CLASSIC ، BCN COKTAILIS، BCN ADVANCED نام برد. در ساخت این مواد از پپتیدها جدید استفاده شده و علاوه بر آن از کلاژن، ویتامین‌ها و مواد فعالی استفاده شده است که میزان تاثیرگذاری مزوتراپی را دو چندان می‌کند. اکنون بهترین و پرطرفدارترین برندهای داروهای مزوتراپی مو از کشورهای آمریکا و کره هستند.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

قبل از انجام مزوتراپی لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید. رعایت این نکات می‌تواند باعث شود تا از مزوتراپی مو به یک نتیجه معقول برسید.

  • تا 24 ساعت قبل از مزوتراپی مو سعی کنید از مواد حالت دهنده، داروهای مراقبتی و تقویت کننده استفاده نکنید.
  • قبل از انجام مزوتراپی مو به منظور جلوگیری از چرب شدن موهایتان، بهتر است موهای سر خود را با شامپو بشوئید.
  • 24 ساعت قبل از مزوتراپی مو از محلول‌های ریزش مو استفاده نکنید.
  • از چند روز قبل از مزوتراپی از داروهای ضدالتهاب و رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان خودتان برای ضدعفونی کردن سر اقدام نکنید. در کلینیک با استفاده از الکل یا مواد ضدعفونی کننده پوست سر را ضدعفونی می‌کنند.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی در حال حاضر به عنوان یکی از موفق‌ترین روش‌ها در درمان ریزش موی سر معرفی شده است. این روش هم همانند دیگر روش‌های زیبایی دارای مزایا و معایبی است. در این بخش قصد داریم تا شما را با فواید مزوتراپی آشنا کنیم. طبق مقاله منتشر شده در وب سایت کلینیک صدف در رابطه با فواید مزوتراپی مو :

  • این روش بدون درد و کم تهاجمی و مطمئن است.
  • با رشد بیش تر مو، حجم مو را افزایش می دهد.
  • فولیکول ها را تقویت می کند و به مرحله آناژن می رساند.
  • مو را محکم کرده و درخشش و تازگی به آن می دهد.
  • از پوسته پوسته شدن شدید کف سر جلوگیری می کند.
  • نسبت به روش های دیگر ریسک آلرژی و تداخل دارویی کمتری دارد.
  • نیازی به بی هوشی ندارد.
  • بهبودی آن سریع است.
  • تقریبا بدون درد است.
  • از روش های دیگر درمان ریزش مو ارزان تر است.

چطور از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

مزوتراپی مو

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف، در رابطه با جلوگیری از ریزش مو : اگر شما هم به ریزش موی سر مبتلا هستید و به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید در ادامه با ما همراه باشید، تا با راه‌های جلوگیری از ریزش مو بیشتر آشنا شوید.

  • شانه کردن موها روی رشد موها و رویش موهای جدید تاثیر بسیاری دارد. بهتر است برای شانه کردن موهایتان به جای استفاده از شانه‌های پلاستیکی، از شانه چوبی استفاده کنید تا از بروز موخوره روی موهای سرتان جلوگیری کنید.
  • استفاده از شامپوی مناسب با موهای سرتان یکی از عوامل بسیار مهم است که می‌تواند در شدت ریزش موی سر تاثیرگذار باشد. اگر شما به صورت روزانه استحمام می‌کنید به هیچ عنوان نباید هر روز از شامپو استفاده کنید.
  • استفاده از روبالشتی‌های ساتن و ابریشمی احتمال بروز موخوره و وز شدن موها را کاهش می‌دهد. روبالشتی می‌تواند علاوه بر سلامت مو روی سلامت پوست صورت هم تاثیرگذار باشد.
  • ماساژ موی سر می‌تواند تاثیر بسیاری روی سرعت رشد موها و سلامتی آن‌ها داشته باشد. اگر درست و اصولی پوست سر خود را ماساژ دهید، خون رسانی به بافت پوست سر افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند منجر به بهبود گردش خون و تغذیه فولیکول‌های موی سر شود.
  • موهای سر انسان به طور معمول ماهانه ۱۵ میلی‌متر رشد می‌کند. این موضوع می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. اگر به دنبال تقویت رشد موهای سرتان هستید می‌توانید در کنار غذاهای خود از ویتامین استفاده کنید.
  • تونیک مو در اصل به صورت مایع است که می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید. استفاده از تونیک باعث تقویت موی سر و بهبود سلامت پوست و فولیکول‌های مو می‌شود.
  • استفاده از ماسک‌های قبل از حمام یا بعد از حمام می‌تواند روی سلامتی موها و تقویت آن‌ها تاثیر بسیاری داشته باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ماسک‌های شیمیایی از ماسک‌های خانگی که با روغن‌های گیاهی و طبیعی ساخته می‌شوند استفاده کنند.

جمع بندی

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که می‌توان از ریزش موی سر و طاسی آن جلوگیری کرد، مزوتراپی مو است. مزوتراپی در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی زیبایی، دارای عوارض بسیار کمتری می‌باشد. از این رو پزشک قبل از عمل کاشت مو سعی می‌کند تا با استفاده از مزوتراپی مو عارضه ریزش مو را برطرف کند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا