آموزش ماسک های صورت خانگی برای پوست

ماسک صورت
ماسک صورت

اگر جزو کسانی هستید که به زیبایی‌شان اهمیت می‌دهند و دوست دارند با استفاده از مواد طبیعی موجود در خانه، بهترین انواع ماسک صورت را برای خودشان درست کنند، مقاله زیر برای شما نوشته شده است. در این مقاله طرز تهیه شش ماسک صورت خانگی را به شما آموزش می‌دهیم که زیبایی و سلامت پوست‌تان را چند برابر خواهند کرد.

ماسک صورت با استفاده از سرکه سیب

کاربردهای زیبایی سرکه سیب به زمان‌های قدیم برمی‌گردد و امروزه هم هنوز این کاربردها پابرجا هستند. برای درست کردن یک ماسک خانگی موثر با استفاده از سرکه سیب به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک چهارم فنجان سرکه سیب
  • یک چهار فنجان آب

این دو مایع را با هم ترکیب کنید و نتیجه به دست آمده را به آرامی روی پوست قرار دهید. سپس منتظر بمانید تا خشک شود. اگر پوست خیلی چربی دارید می‌توانید این کار را چندین بار بعد از خشک شدن تکرار کنید و سپس صورت‌تان را با استفاده از آب ولرم بشویید.

از سرکه سیب همچنین می‌توانید برای درست کردن یک تونر خانگی موثر هم کمک بگیرید. برای این کار یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کرده و از آن برای بستن منافذ باز پوست کمک بگیرید. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از تونر و ماسک سرکه سیب باید صورت‌تان را تمیز شسته باشید.

بعد از استفاده از سرکه سیب در ماسک و تونر، پوست صورت‌تان بسیار شفاف خواهد شد و به مرور زمان شاهد از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و جمع شدن منافذ باز پوست خواهید بود.

ماسک صورت با استفاده از شیر

شیر علاوه بر اینکه خاصیت آبرسانی قوی دارد، می‌تواند منجر به شفاف شدن پوست هم شده و پوستی لطیف و شاداب را به شما هدیه کند. برای درست کردن ماسک شیر به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک چهار فنجان پودر شیر
  • آب به مقدار کافی

پودر شیر را با آب ترکیب کنید تا مخلوطی خمیر مانند به دست آورید. این خمیر را به اندازه کافی روی پوست تمیز صورت قرار داده و اجازه دهید به طور کامل خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم آن را بشویید. بلافاصله بعد از استفاده از این ماسک صورت احساس تازگی و جوانی پوست به شما منتقل خواهد شد.

ماسک صورت
ماسک صورت

ماسک صورت جو دو سر

یکی از بهترین انواع ماسک صورت خانگی که در حد خرید یک ماسک صورت آماده می‌تواند برای شما کاربردی باشد، ماسک جو دو سر است. با استفاده از این ماسک می‌توانید خیلی سریع ظاهر پوست‌تان را بهبود ببخشید. برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک دوم فنجان آب داغ؛ اما نه در حال جوشیدن
  • یک سوم فنجان جو دو سر
  • دو قاشق غذا خوری ماست ساده
  • دو قاشق سوپ خوری عسل
  • یک سفیده تخم مرغ کوچک

کافی است آب و جو دو سر را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید دو الی سه دقیقه بماند. سپس دو قاشق ماست را به همراه دو قاشق عسل به آن اضافه کرده و در آخر سفیده تخم مرغ را بیفزایید. یک لایه ضخیم از ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه باقی بماند. سپس با استفاده از آب ولرم پوست‌تان را تمیز بشویید. بهتر است قبل از شستن صورت یک درپوش توری در مسیر آب قرار دهید تا جو دو سر باعث بسته شدن لوله آب نشود.

ماسک فوری صورت با استفاده از ماست

یکی دیگر از انواع ماسک صورت خانگی که می‌توانید با استفاده از آن پوست صورت‌تان را خیلی فوری روشن کنید و باعث جمع شدن منافذش شوید، ماسک ماست است. در شرایطی که عجله دارید و نیاز به یک ماسک فوری دارید، کافی است مقداری ماست ساده را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند؛ اما زمانی که زمان بیشتری دارید، برای درست کردن یک ماسک ماست حرفه‌ای‌تر به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • یک قاشق چای خوری ماست ساده
  • آب یک چهارم یک تکه پرتقال به همراه مقداری پالپ این میوه
  • یک قاشق چای خوری آلوئه ورا

مواد بالا را با هم ترکیب کنید و به مدت حداقل پنج دقیقه روی پوست تمیز صورت قرار دهید. سپس با استفاده از آب صورت‌تان را بشویید. خواهید دید که نرمی، روشنی و جذابیت در صورت شما موج خواهد زد؛ بدون اینکه برای خرید ماسک صورت آماده هزینه کرده باشید.

ماسک صورت روشن کننده پوست با استفاده از لیمو ترش

در ترکیبات بعضی کرم‌های روشن کننده دو اسید AHA و BHA وجود دارد که از خانواده هیدروکسی اسید هستند. وظیفه این دو ماده از بین بردن سلول‌های مرده پوست، جوش سر سیاه و آکنه است. برای درست کردن یک ماسک صورت موثر با استفاده از لیمو به مواد زیر نیاز دارید:

  • عصاره یک دوم لیمو
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین

کافی است آب لیموی تازه را با مقدار ذکر شده از روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست تمیز صورت بگذارید. به جای روغن می‌توانید از یک قاشق سوپ خوری عسل استفاده کنید. بعد از یک ربع ساعت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. لایه‌های مرده پوست از بین خواهند رفت و صورت‌تان نرم و لطیف خواهد شد.

ماسک صورت
ماسک صورت

ماسک صورت با استفاده از موز

برای اینکه بتوانید بدون خرید ماسک صورت، برای خودتان یک ماسک خانگی تغذیه کننده و آبرسان تهیه کنید، ماسک موز یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای شما خواهد بود. برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک عدد موز متوسط رسیده

کافی است یک عدد موز متوسط را خوب له کنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. سپس این خمیر را روی پوست تمیز صورت قرار داده و اجازه دهید 10 الی 20 دقیقه باقی بماند. سپس صورت‌تان را با آب خنک بشویید.

  • شما همچنین می‌توانید با ترکیب یک چهارم فنجان ماست ساده، دو قاشق سوپ خوری عسل و یک عدد موز متوسط رسیده نیز ماسک مناسبی برای صورت‌تان تهیه کنید. موز خاصیت جوانسازی و روشن کنندگی قوی دارد و سرشار ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای تغذیه پوست شماست.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا