آسان ترین راه سفر زمینی به قشم چگونه است؟

سفر قشم

جزیره قشم یکی از مقاصد دوست داشتنی و زیبا برای ما ایرانی‌هاست که برای تفریح و گشت و گذار و یا حتی بعضی افراد برای کار و تجارت به این جزیره سفر می‌کنیم. اکثر گردشگرانی که به قشم می‌روند برای دسترسی به مراکز خرید و بازارهای معروف قشم است.

زیرا در این جزیره اجناس کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند و برای یک کسب و کار پر سود بسیار مناسب است. می‌دانید که برای رسیدن به قشم دو راه هوایی و زمینی وجود دارد که البته اغلب گردشگران سفر هوایی و تهیه بلیط قشم را به روش‌های زمینی ترجیح می‌دهند و بیشتر طرفدار این هستند که مسیر راحت‌تری به مقصد قشم داشته باشند.

اما در کنارش افرادی هم هستند که می‌خواهند از زیبایی‌های مسیر لذت ببرند و سفر هیجان انگیزتری را تجربه کنند البته این موضوع را هم باید بگوییم که سفر زمینی به قشم هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی دارد و کاملا در مدیریت هزینه‌ها کمک تان می‌کند مخصوصا اگر برای خرید اجناس و لوازم مورد نیاز برای کسب و کارتان به این جزیره سفر می‌کنید سفر زمینی به قشم از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مقصد است.

در این مقاله قصد داریم راه‌های زمینی موجود برای رسیدن به قشم را در اختیارتان بگذاریم تا با خیال راحت‌تر دل به جاده بسپارید. البته این موضوع را فراموش نکنید که سفر زمینی به قشم فقط مختص ماشین شخصی نیست و استفاده از وسایل نقلیه دیگر مانند قطار و اتوبوس هم برای رسیدن به قشم ممکن است.

البته همان‌طور که می‌دانید قشم یک جزیره بوده و برای سفر به آن جا در انتها با هر راه و روشی، یک کشتی می‌طلبد که باید پس از رسیدن به بنادر مختلف موجود، سوار یکی از آن‌ّها شوید و با سفر دریایی به قشم برسید.

سفر زمینی به قشم با استفاده از ماشین شخصی

بدیهی است که برای سفر به قشم همراه با ماشین شخصی، لازم است برای شروع مسیرهای موجودی که شما را از مبدا به مقصد ببرد را کنترل کنید و به طور کامل با شهرهای بین راه، ایستگاه‌ها و موارد دیگر آشنایی کامل پیدا کنید. علاوه بر همه این اطلاعات باید در مورد شرایط آب ‌و هوایی مسیر هم اطمینان حاصل کنید چون قرار است مسیر طولانی‌ای را در حال رانندگی باشید و ممکن است به شرایط نامناسبی برخورد کنید که شما را مجبور به توقف کند.

به طور کلی برای سفر به قشم با استفاده از ماشین شخصی دو روش وجود دارد که شما را در نهایت به بندرعباس می‌رساند. این دو راه را می‌توانید با مشخص کردن مبدا روی نقشه به سمت بندر عباس پیدا کنید. پس از آن که به این بندر رسیدید باید تصمیم بگیرید که می‌‌خواهید ماشین را با خود به قشم ببرید یا ترجیح می‌دهید آن را در پارکینگ‌های بندرعباس پارک کنید.

بر فرض این که می‌خواهید در قشم با ماشین شخصی‌تان تفریح کنید و خرید و رفت و آمد برایتان راحت‌تر باشد؛ برای این کار باید از بندر عباس به طرف بندر پل بروید و از این بندر، وسیله نقلیه شخصی خود را با لندینگ کرافت یا همان شناورهای خودروبر به قشم ارسال کنید.

حالا خودرو شما به وسیله لندینگ کرافت به بندر لافت و قشم می‌رسد و شما باید برای تحویل آن اقدام کنید. اما اگر نخواهید ماشین را همراه خود به جزیره ببرید باید زمانی که به بندرعباس می‌رسید، خودروتان را درون پارکینگ‌های بندر پارک کنید و بعد خود را به اسکله حقانی برسانید. از آن پس سوار کشتی‌هایی خواهید شد که شما را به سمت جزیره قشم می‌برند.

سفر قشم

سفر زمینی به قشم با استفاده از قطار

سفر زمینی به قشم از طریق تهیه بلیط قطار نیز ممکن است. شما می‌توانید از هر شهری که زندگی می‌کنید بلیط قطار را از https://safarmarket.com/trains برای قشم بخرید و همراه با قطار از شهرهای جنوبی کشور دیدن کنید.

اگر فاصله مبدا شما تا مقصدتان خیلی زیاد است نگران نباشید زیرا سفر با قطار هم جاذبه‌های خودش را دارد. می‌توانید در بین راه از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید، هر زمان که نیاز داشتید استراحت کنید و یا در زمان گرسنگی به رستوران داخل قطار مراجعه کنید.

البته این مسافت زیاد می‌تواند برای برخی افراد با وجود تمام این ویژگی‌ها باز هم مورد پسند نباشد. اگر شما هم جزو این افراد هستید در این صورت می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما قشم به نیاز خود پاسخ داده و در کمتر از ۲ ساعت به قشم برسید.

سفر زمینی به قشم با استفاده از اتوبوس

قبل از شروع این بخش باید بگوییم که فرق چندانی نمی‌کند که سفر زمینی به قشم را با قطار و اتوبوس بروید و یا با ماشین شخصی این راه را طی کنید. زیرا در هر صورت باید در ابتدا به استان هرمزگان و بعد شهر بندرعباس بروید و بعد با لنج‌ها خود را به قشم برسانید.

اگر به طور مثال در تهران سکونت داشته باشید حدود ۱۴ ساعت با ماشین شخصی‌تان بدون توقف در راه بندر عباس هستید. بدیهی است که این مقدار ساعت در سفر با قطار و اتوبوس بیشتر شده و لازم است قبل از شروع سفر نکاتی را در این باره بدانید.

نکاتی مانند هزینه‌ای که سفر با اتوبوس روی دستتان می‌گذارد؛ مثلا اگر شهر مبدا شما با بندر عباس فاصله زیادی داشته باشد نه تنها موجب خستگی شما می‌شود بلکه ممکن است مبلغ بیشتری حتی در مقایسه با بلیط هواپیما داشته باشد. پس لازم است تمام جوانب سفر را قبل از شروع کنترل کنید. یا نکته دیگری در مورد طولانی بودن مسیر که باید همراه خود تنقلات، غذا و کتاب بیاورید تا بتوانید از زیبایی‌های راه لذت کامل ببرید.

سفر قشم

سفر دریایی تا قشم

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شد با هر وسیله نقلیه‌ای که این سفر زمینی را شروع کرده‌اید باید برای سفر به قشم خود را به بندر عباس برسانید و پس از آن با کشتی از روی دریا عبور کنید و به قشم برسید.

حالا باید بگوییم که این کار را می‌توانید از طریق ۳ بندر انجام دهید. خوب است بدانید که تمامی این بنادر در بندر عباس در استان هرمزگان قرار گرفته‌اند و برای استفاده از آن‌ها فقط ساعت معینی در روز را زمان دارید این بنادر عبارت‌اند از: بندر شهید حقانی بندر عباس یا همان حقانی پورت، بندر شهید باهنر و بندر پل. پس از این که بندر مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید نسبت به خرید بلیط کشتی قشم اقدام کرده و به جزیره قشم بروید.

سفر قشم

نکاتی درباره سفر زمینی به قشم

برای سفر زمینی به قشم نکاتی را باید رعایت کنید که سفر با کیفیت‌تر، مفرح‌تر و خاطره انگیزتری را داشته باشید. می‌دانید که جزیره قشم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است و ممکن است در بعضی فصول مانند پاییز که به علت مساعد بودن آب و هوای قشم میزان توریست زیادتر نیز می‌شود و به همین ترتیب قیمت اقامتگاه و هزینه بلیط بیشتر می‌شود.

می‌توانید برای کنترل هزینه‌ها برای رزرو اقامتگاه و هتل قشم با خرید تور قشم همراه شوید. برای این کار می‌توانید با جستجوی ارزانترین تور قشم یا حتی برای رزرو هتل در قشم از طریق سایت سفرمارکت اقدام کنید.

همان‌طور که می‌دانید جزیره قشم به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد و جاهای دیدنی از همه جای دنیا توریست و گردشگر دارد به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی زیادی وجود دارند که خدمات خود را در قالب تورهای گردشگری و یا تخفیفات در دسترس افراد قرار می‌دهند.

برای بهره‌مند شدن از این امکانات و مطلع شدن از زمان برگزاری آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن سفرمارکت را روی تلفن همراه خود نصب کنید. البته اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر طرفدار مسیر کوتاه و راحت‌تر هستید می‌توانید سفر هوایی را امتحان کرده و با بلیط ارزان هواپیما قشم به این جزیره سفر کنید. حدودا کمتر از ۲ ساعت زمان می‌برد که به قشم برسید و سفر هیجان انگیز خود را شروع کنید.

از جاذبه‌های گردشگری قشم که می‌توانید در کنار تفریح در کنار ساحل از آن‌ها دیدن کنید عبارت‌اند از: تنگه چاهکوه، روستای لافت، جزیره هنگام، دره ستارگان، جنگل حرا قشم، جزایر ناز، غار خربس، ژنوپارک قشم، بازار درگهان، دره تندیس‌ها، ساحل نقره‌ای، درخت انجیر معابد، پارک کروکدیل و موارد دیگر دیدن کنید. همچنین می‌توانید برای خرید به مراکز خرید سیتی سنتر، بازار قدیم قشم، بازار ستاره، مجتمع تجاری فردوسی قشم و دیگر پاساژها مراجعه کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا