تمرین ورزشی Dikul چیست؟ + 5 حرکت برای درمان کمر درد شما (تصویری)

مطالعات نشان می دهد بیشتر مردم جهان از درد مزمن رنج می برند و شایع ترین نوع این درد ها، کمر درد و گردن درد هستند.

خبر خوب اینکه، فردی به نام والنتین دیکول، چند تمرین ورزشی برای درمان کمر درد و گردن درد شدید، ارائه کرده که به نام تمرینات ورزشی Dikul شناخته می شوند و می توانند زندگی افراد مبتلا به این درد ها را بهبود ببخشند.

والنتین دیکول
والنتین دیکول

تمرین ورزشی Dikul چگونه ایجاد شد؟

والنتین دیکول یک ورزشکار است که در رشته ی ژیمناستیک فعالیت داشته و شگفت آور است که در حال حاضر به عنوان، رئیس مرکز توانبخشی افراد مبتلا به بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی کار می کند.

او دوران کودکی خود را با رویای تبدیل شدن به یک هنرمند سیرک سپری کرد و سرانجام در یک سیرک مشغول به کار شد. در سال 1962، در طول اجرای هنر نمایی از ارتفاع 12 متری به پایین سقوط کرد و پزشکان گفتند که او هرگز نمی تواند راه برود.

دیکول نا امید نشد و شروع به انجام تمرینات ورزشی کرد که بیشتر بالا تنه را درگیر می کرد، پس از آن اندام های فلج شده ی بدن خود را با یک طناب می بست و آن ها را با دست هایش حرکت می داد. پس از مدتی دستگاهی به نام دستگاه ورزشی Dikul طراحی کرد تا به وسیله وزنه ها، تمرینات را راحت تر انجام دهد.

به این ترتیب دیکول توانست سلامتی خود را به دست آورده و دوباره موفق شد راه برود و نام خود را به عنوان یکی از قوی ترین مردان جهان، در کتاب رکورد های گینس ثبت کند. بزرگترین دستاورد او در این سال ها، ایجاد روش اختصاصی پزشکی برای تشخیص صدمات ستون فقرات در افراد می باشد.

تمرینات ورزشی Dikul برای درمان بیماری هایی از جمله اسکولیوز، استئوچندروزی و پرولاپس دیسک های بین مهره در کودکان و بزرگسالان مفید هستند.

ما در این مقاله از سایت کوکا مجموعه ای از تمرینات ورزشی Dikul، مناسب برای درمان کمردرد مزمن را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

تمرین ورزشی شماره 1

ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 1
ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 1

به پشت بر روی زمین دراز بکشید، پاها را صاف کرده و در کنار هم قرار دهید و دست های خود را به دو طرف باز کنید. بدون بلند کردن سر، شانه یا پای چپ خود، به آرامی پای راست را خم کرده و به سمت چپ بدن بچرخانید. 2-3 ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی به موقعیت اولیه بازگردید و بعد با پای مخالف این تمرین را انجام دهید.

تمرین ورزشی شماره 2

ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 2
ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 2

به پشت دراز بکشید و پاها را به عرض شانه باز کنید، دست ها را به صورت ضربدری بر روی سینه بگذارید. بدون بلند کردن لگن و پاها از روی زمین، شانه چپ خود را به سمت راست بچرخانید. 2-3 ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس به موقعیت اولیه بازگردید، سپس این تمرین را در جهت مخالف انجام دهید.

تمرین ورزشی شماره 3

ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 3
ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 3

به پشت بر روی زمین دراز بکشید، پاها را صاف کرده و در کنار هم قرار دهید و دست های خود را به دو طرف باز کنید. بدون بلند کردن شانه های خود و سر از روی زمین، هر دو پا را به سمت راست حرکت دهید و معلق نگه دارید. 2-3 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید.

این تمرین را در جهت مخالف هم انجام دهید.

تمرین ورزشی شماره 4

ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 4
ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 4

به پشت دراز بکشید و پاها را به عرض شانه باز کنید، دست ها را به صورت ضربدری بر روی سینه بگذارید. بدون بلند کردن لگن و پاها از روی زمین، بدن خود را به سمت چپ با حرکت دهید تا نسبت به پایین تنه زوایه دار شود.  2-3 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید.

این تمرین را در جهت مخالف هم انجام دهید.

تمرین ورزشی شماره 5

ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 5
ورزش برای درمان کمر درد : تمرین شماره 5

صاف و مستقیم رو به جلو بایستید، زانو ها را کمی خم کرده و بالا تنه را به سمت جلو بکشید تا در زاویه 90 درجه نسبت به پایین تنه قرار گیرد و همزمان دست ها را به سمت عقب بکشید. 2-3 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به موقعیت اولیه بازگردید.

تاثیر ورزش Dikul در سلامت روحی و روانی

در تمرینات ورزشی Dikul، تمرین ذهنی به همان اندازه تمرینات جسمی مهم است به همین دلیل این ورزش می تواند به سلامت روحی و روانی افراد هم کمک کند؛

این ورزش را با ذهنیت مثبت انجام دهید و اعتقاد داشته باشید که سلامتی خود را به دست می آورید.

همه ی تمرکز خود را بر روی تمرینات ورزشی بگذارید و سعی کنید که حواستان به اطراف منحرف نشود.

اگر در طول تمرینات ورزشی، احساس خشم یا نا امیدی دارید، کمی به خود استراحت دهید تا خشم شما فروکش کند و سپس به ادامه ی تمرینات بپردازید.

هر روز تمرینات خود را با این جمله به پایان برسانید : ” تمرین امروز مفید بود، من دستاورد های جدیدی را به دست آوردم. ”

اصول تمرینات ورزشی Dikul

قدرت روحی از قدرت فیزیکی بیشتر است؛ برای رسیدن به نتایج بهتر، شما باید به نقش این تمرینات ورزشی در بهبود سلامتی خود ایمان داشته باشید.

تمرینات ورزشی Dikul را سه بار در هفته انجام دهید و بگذارید سه روز دیگر برای ریکاوری بدن باشد، زیاده روی در انجام این تمرینات ورزشی ممکن است باعث ضعیف شدن ماهیچه ها شود.

تمرینات باید به آرامی و بدون هیچ استرسی انجام شوند، اگر شما این کار ورزش ها را به درستی انجام می دهید، نباید در طی تمرینات خود، تنفس تان تند یا کند شود.

همیشه به صدای بدن خود گوش کنید، اگر در طی تمرینات ورزشی Dikul دچار درد شدید، بلافاصله ورزش را متوقف کنید.

فراموش نکنید که این ها همان تمریناتی هستند که مردی را از صندلی چرخدار به ریاست یک مرکز پزشکی ورزشی رسانده اند. اما با این حال بهتر است قبل از انجام این تمرینات ورزشی، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید.

منبع : brightside