20 راز طلایی برای زیبایی و جذابیت صورت بدون آرایش کردن

داشتن چهره جذاب بدون آرایش
داشتن چهره جذاب بدون آرایش

بسیاری از خانم ها ساعات طولانی از اوقات روزانه خود را مقابل آینه می گذرانند و وقت زیادی را صرف آرایش چهره و موهای خود می کنند تا در نظر دیگران جذاب تر به نظر برسند، شما چطور؟

آیا از جمله افرادی هستید که زیبایی خود را در هر چه بهتر به نظر رسیدن آرایش روی صورت خود تعریف می کنند و زندگی بدون لوازم آرایش به نظرشان غیر ممکن است؟!

بله! در تاثیر فوق العاده آرایش روی زیبایی شکی نیست اما اگر با فوت و فن زیبایی آشنا باشید بدون شک طبیعی بودن و سادگی چنان اصالتی به چهره شما خواهد بخشید که آن را در هیچ لوازم آرایشی نمی توان جستجو کرد.

در ادامه با کوکا همراه باشید تا با فوت و فن های زیبایی طبیعی بدون آرایش کردن آشنا شده و به این سوال که دغدغه بسیاری از خانم ها است پاسخ دهیم: چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

اسرار زیبایی بدون آرایش: پوست سالم

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید

سلامت پوست تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی چهره دارد و یک رژیم غذایی سالم و متعادل راه عالی برای حفظ سلامت بدن و به خصوص پوست می باشد.

برای داشتن پوست زیبا و سالم به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید:

  • از مصرف میوه و سبزیجات تازه و آجیل غافل نشوید
  • غذاهای سرشار از اسیدهای چرب مانند تخم کتان و گردو مصرف کنید
  • خوراکی های سرشار از ویتامین از جمله پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل را فراموش نکنید
  • حتما شکلات تلخ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند
  • مواد غذایی حاوی ویتامین C نیز برای سلامت پوست بسیار مفید هستند و باعث روشن تر شدن پوست می شود
  • غذاهای سرشار از پروتئین از جمله : لوبیا قرمز، عدس، نخود و پنیر توفو را در رژیم غذایی خود بگنجانید
  • چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی ها و غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف می باشد و به سلامت پوست و لاغری کمک می کند

2. پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست خشک، ناهموار و خشن هیچ تناسبی با زیبایی ندارد و حتی با استفاده از لوازم آرایش مختلف نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت.

برای رفع خشکی پوست حتما از مرطوب کننده استفاده کنید که به درخشان شدن و بی نقص به نظر رسیدن پوست کمک زیادی می کند. از دیگر مزایای مرطوب کننده می توان به کاهش جوش و آکنه و خطوط ناخوشایند پوست اشاره کرد.

هنگام خرید مرطوب کننده های تجاری دقت کرده و مارکی را انتخاب کنید که بتوانید هر روز بعد از دوش گرفتن از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال مرطوب کننده های خانگی هستید می توانید مقداری روغن آرگان یا جوجوبا به پوست خود بمالید که به خصوص در فصول سرد سال روی پوست معجزه می کند.

3. از پوست خود لایه برداری کنید

اگر پوست تان مرتب پوسته می دهد و افسرده و بی روح به نظر می رسد بهترین کار این است که هفته ای حداقل یک یا دو بار آن را لایه برداری کنید، این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و طراوت پوست را به آن بر می گرداند.

سلول های مرده پوست از عوامل بروز جوش های سر سیاه، مسدود شدن منافذ پوست و آکنه می باشد و آرد نخود و قهوه از بهترین لایه بردارهای خانگی به شمار می روند.

4. ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده از ضد آفتاب روی پوست یک انتخاب نیست بلکه اجبار است! لوسیون های ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده و مانع بروز خطوط پیری، چین و چروک و تغییر رنگ پوست می شود.

توصیه می شود به صورت مرتب از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید که در طولانی مدت پوست را بی نقص و درخشان می کند.

5. آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی – 8 لیوان در روز – با سم زدایی بدن و پوست به درمان مشکلات پوستی کمک کرده، مانع بروز چین و چروک می شود، جوش ها را از بین می برد و پوست را براق و روشن می کند.

برای سم زدایی پوست می توانید از نوشیدنی های سم زدا از جمله ترکیب آب خیار، لیمو، کدو سبز، نعناع و سایر سبزی های رنگ روشن استفاده کنید، با این روش در عرض یک هفته تفاوت را احساس خواهید کرد.

6. ورزش کنید

فعالیت های ورزشی – حداقل سه ساعت ورزش در هفته – گردش خون را بهبود بخشیده، اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد، از بدن سم زدایی می کند و با تقویت اندروفین به کاهش استرس و آرامش بدن از جمله پوست کمک می کند.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که هر روز ورزش می کنند پوست سالم تر و جوان تری دارند، اما باید به مواردی همچون استفاده از ضد آفتاب حین ورزش کردن در فضای باز و شستن صورت بعد از تمرین توجه داشته باشید. این عادات اگرچه ساده اما بسیار مهم هستند و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند.

7. ماساژ درمانی مفید است

ماساژ صحیح پوست صورت را محکم کرده، خطوط ناخوشایند پیری را کاهش می دهد، به براق و درخشنده شدن پوست کمک کرده و اثر عالی در جوانسازی پوست دارد. چینی ها برای حفظ سلامت پوست نقاط خاصی از پوست را ماساژ می دهند بنابراین بهتر است برای این کار به متخصص ماساژور مراجعه کنید.

استفاده از روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل هنگام ماساژ دادن پوست به مرطوب شدن آن کمک می کند.

8. خواب کافی داشته باشید

خواب برای سلامت بدن و پوست بسیار مفید است زیرا بدن هنگام خواب کلاژن بیشتری تولید کرده و شارژ می شود، 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت به درخشندگی پوست کمک کرده، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

9. هنگام خرید محصولات زیبایی دقت کنید

هنگام خرید و استفاده از لوازم مراقبت از پوست، مو و زیبایی دقت کنید، سعی کنید از محصولات طبیعی استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی پارابن، سولفات ها و مواد شیمیایی نفتی هستند و باعث تحریک یا خشکی پوست می شوند اجتناب کنید.

10. از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده هفتگی از ماسک های پوست به مراقبت و سلامت پوست کمک کرده و باعث جوانسازی و طراوت پوست می شود.

هنگام انتخاب ماسک به نوع پوست خود توجه داشته باشید، موادی همچون عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، جو دوسر و میوه ها برای تهیه ماسک خانگی عالی هستند.

اسرار زیبایی بدون آرایش: اجزای صورت

چگونه بدون آرایش صورتی زیبا داشته باشیم
چگونه بدون آرایش صورتی زیبا داشته باشیم

11. دندان های سفید معجزه می کند

بدون شک لبخندی که با دندان های سفید و برفی زینت داده شده از عوامل اصلی جذابیت خانم ها است اما به همان اندازه که دندان های سفید شادابی و زیبایی را برای چهره به ارمغان می آورد زردی و تیرگی دندان ها نیز اثر بسیار بدی در جذابیت آن به جا می گذارد.

برای حفظ زیبایی طبیعی چهره بدون آرایش کردن به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید، حداقل روزی دو بار مسواک بزنید، از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورت نیاز زیر نظر پزشک از روش های سفید کننده دندان استفاده کنید تا لبخند زیبا و چهره دلنشین داشته باشید.

12. موهای زائد صورت را فراموش نکنید!

موهای زائد صورت و بدن ظاهر پوست را زشت کرده و جذابیت را تحت تاثیر قرار می دهد. برای این که بدون آرایش کردن زیبا باشید لازم است حتما به مرتب کردن ابروها و اصلاح موهای صورت توجه کافی داشته باشید و سعی کنید به موقع موهای بدن را اپیلاسیون کنید.

13. به ابروها توجه ویژه داشته باشید

مدل ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، در انتخاب مدل ابرو دقت کنید و برای پر پشت شدن و تقویت ریشه ابرو از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک استفاده کنید.

14. به لب های خود اهمیت بدهید

بدون شک لب از اجزای زیبای چهره است و لازم است به طراوت آن توجه شود. برای مرطوب شدن و رفع خشکی لب از روغن های طبیعی استفاده کنید و هر هفته آن را ماساژ دهید.

اسرار زیبایی بدون آرایش: مراقبت از مو

15. مراقب موهای خود باشید

زیبایی طبیعی با داشتن موهای سالم و پر پشت کار چندان سختی نیست، توصیه می شود هر هفته یک بار موهای خود را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ داده و تا آن جا که ممکن است از وسایل حرارتی و سایر ابزارهایی که به زیبایی موقتی موها کمک می کند دوری کنید.

استفاده از محصولات تقویت مو برای حفظ سلامت آن ها مفید است اما دقت کنید فاقد سولفات و مواد شیمیایی مضر باشند.

16. روی بالش ابریشمی بخوابید

خوابیدن روی بالش ابریشمی برای صورت و موها عالی است، ابرشیم به صاف و یک دست شدن موها کمک کرده و برای کاهش چین و چروک و خطوط ناخوشایند پوست مفید است.

اسرار زیبایی بدون آرایش: ظاهر و اندام

17. به نحوه لباس پوشیدن، نشستن و راه رفتن خود توجه کنید

لباسی که به تن می کنید تاثیر زیادی روی زیبایی اندام و حتی چهره به جا می گذارد. سعی کنید همیشه لباس های متناسب با نوع اندام خود انتخاب کرده و در انتخاب رنگ و مدل لباس سلیقه به خرج دهید.

پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد ممکن است حجم بدن را به طرز بدقواره ای به نمایش بگذارد.

هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن به حالت بدن خود توجه داشته باشید، زیادی قوز نکنید و از فشار آوردن به ستون فقرات، عضلات و کمر خود اجتناب کنید.

اسرار زیبایی بدون آرایش: زیبایی روان

18. استرس را مدیریت کنید

سبک زندگی مدرن باعث شده استرس به جزء جدایی ناپذیر زندگی همه انسان ها تبدیل شود و عدم کنترل آن علاوه بر اثرات منفی روی سلامت خطر بروز آکنه، ریزش مو و سفیدی زودرس موها را افزایش می دهد.

تا حد امکان از شرایط استرس زا دوری کنید و با روش های مختلف از جمله مدیتیشین، نوشیدن چای، گوش دادن به موسیقی و غیره استرس خود را کاهش دهید.

19. در فعالیت هایی مورد علاقه خود شرکت کنید

یکی از روش های عالی برای کاهش استرس و بهبود روحیه این است که بخشی از اوقات فراغت روزانه را صرف خودتان کرده و به علایق خود که ممکن است نقاشی، دوچرخه سواری، موسیقی، آشپزی و غیره باشد بپردازید، شادابی درون آرایشی است که به زیباترین شکل ممکن روی چهره شما خواهد نشست!

20. خودتان را دوست داشته باشید

همه ما به دوست داشتن خودمان نیاز داریم، عاشق خود بودن خودخواهی نیست بلکه باعث می شود از وابستگی بیش از حد به دیگران رها شده، از بودن خودتان احساس بهتری داشته باشید و همین احساس خوب تاثیر زیادی روی سلامت جسم و روح می گذارد و زیبایی چهره را دو چندان و لبخندتان را جذاب تر می کند.

منابع: stylecraze inkbeau

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا